user icon

Renault overweegt verkoop renstal en doorgaan als motorleverancier

  • Gepubliceerd op 21 okt 2009 16:28
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Autofabrikant Renault zou toch overwegen om de Formule 1-renstal van de hand te doen. Het Franse concern speelde al met het idee om 49 procent van de aandelen van het team te verkopen, maar volgens Motorsport Aktuell is nu een verkoop van de hele boedel ook een optie.

Renault heeft echter niet de intentie om geheel uit de Formule 1 te stappen. Het bedrijf zou wel als motorleverancier door willen. Er zouden zich ook al twee overnamekandidaten gemeld hebben, te weten Gerard Lopez van investeringsmaatschappij Mangrove Capital en Andrej Krajnik van Russische sponsor Megafon.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • G-man6182

    Posts: 133

    Kubica in de aap gelogeerd?

    • + 0
    • 21 okt 2009 - 16:32
  • lekker belangrijk, NIET!

    • + 0
    • 21 okt 2009 - 16:53
    • conundrum

      Posts: 77

      Uhm...reageer dan niet. Lijkt mij een zeer belangrijk bericht. Zeker voor een F1 site.

      • + 0
      • 21 okt 2009 - 19:18
  • zat er wel aan te komen, muntjes zijn op bij Renault.
    Motoren leveren kost aanzienlijk minder dan een compleet team runnen, hoef je geen einstein voor te heten voor die rekensom.
    Terug naar de privateers, met uitzondering van Ferrari, daar lijkt het op.
    Ferrari is eigenlijk ook een privateer, ze zijn ooit straatauto;s gaan bouwen om het racen te betalen.
    ze zijn een uitzondering omdat ze op de overname van de Lancia D50 na altijd hun eigen motoren hebben gebouwd.
    Dus Toleman->Benneton->Renault->?? wie neemt de erfenis van ruim 20 jaar briatore over. Als het hogerberoep van Flavio goed uitpakt voor Flavio dan zou ie zomaar eens zijn eigen team terug kunnen kopen.
    ongetwijfeld wordt vervolgd.....

    • + 0
    • 21 okt 2009 - 19:32
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Ferrari een privateer? Laat me niet lachen zeg! Dat was heel vroeger zo, nu al lang niet meer. Het is gewoon een onderdeel van de FIAT-groep, net als Alfa Romeo en Lancia. Dat ze vrijwel autonoom zijn binnen die groep is een ander verhaal. Maar je denkt toch niet dat de FIAT-groep accepteert als Ferrari enorme verliezen zou gaan lijden die door de rest van de FIAT-groep moeten worden betaald?

      • + 0
      • 23 okt 2009 - 10:54
  • RG-GP

    Posts: 48

    ik denk dat het beetje voorbarig is omdat te zeggen, ze hebben net kubica gecontracteerd dan zouden ook een flinke som geld neer moeten tellen om contract van kubica af te kopen. peroonlijk hoop ik dan dat renault blijft. het is en blijft een goed team.

    • + 0
    • 21 okt 2009 - 20:34
  • EnzoF1

    Posts: 138

    Kubiuca schijnt een garantie te hebben gekregen dat het team tenminste volgend jaar ongewijzigd door zou gaan. Dus dit lijkt me wederom een gerucht uit een Duitse tabloid.

    • + 0
    • 21 okt 2009 - 21:57
    • Kubica

      Posts: 4.019

      Gerucht? Misschien wel. Feit is dat dit nieuws in Polen al een paar dagen na de aankondiging van Kubica bij Renault in de krant stond...
      http://www.sport.pl/F1/1,96398,7126073,F1__Jakie_plany_ma_Renault_.html
      Tijd zal het leren.

      • + 0
      • 22 okt 2009 - 10:16
  • Renault heeft de afgelopen jaren ook behoorlijk wat shit over zich heen gehad. Met ING hadden ze een titelsponsor die het ontbrak aan loyaliteit en ruggengraat, sinds Dino de pijp uit is verloopt het niet meer zo gladjes op aerodynamisch gebied en dit jaar zijn ze zoek gereden door 1 van hun klantenmotoren. Nu zijn ze Flav en Nano kwijt, ze hebben een waardeloos KERS-systeem...ik denk dat het exit is voor Renault Works :\'(

    • + 0
    • 21 okt 2009 - 23:21
  • WH

    Posts: 206

    Dit idee hadden ze geloof ik al eerder, zal op zich niet veel uitmaken naam van het team veranderd en voor de rest niet, aangezien Renault dan de motoren aan dit team zal leveren.

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 00:30
  • Hmmm, vreemd...Hoop niet dat het waar is. Aan de andere kant juich ik de terugkeer van privateers ook wel toe. Alleen de laatste jaren zijn dat toch net iets te vaak vreemde mannetjes met vreemde investeringsmaatschappijen die denken snel geld te kunnen maken. Dat lukt dan niet en laten ze het leegbloeden...

    • + 0