user icon

Flavio Briatore vecht levenslange ban uit autosport aan

  • Gepubliceerd op 19 okt 2009 09:54
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Flavio Briatore, voormalig teambaas van Renault, onderneemt juridische stappen tegen zijn levenslange schorsing voor de autosport. Dat meldt de Franse krant Journal du Dimanche. Briatore vecht niet alleen de ban aan, hij verlangt ook een miljoen euro schadevergoeding van de internationale autosportbond FIA.

Briatore kreeg de schorsing voor zijn aandeel in crash-gate, hoewel zijn rol in de opzettelijke crash van Nelson Piquet in Singapore 2008 nog altijd niet duidelijk is. Zijn advocaten beroepen zich op Europese wetgeving en de Rechten voor de Mens om de straf te bestrijden. Met name het levenslange aspect van de schorsing hoopt Briatore kwijt te raken.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • renzo

    Posts: 929

    Dan wens ik hem weinig succes, deze rat behoort niet in de F1 thuis.

    • + 0
    • 19 okt 2009 - 10:33
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Daar is onze huilbaby en voorzitter van de Nelsinho fanclub weer!
      Jochie! als er 1 iemand thuis hoort in de F1 dan is Flavio wel, als er 1 iemand NIET in de F1 thuis hoort is het Nelsinho wel!

      • + 0
      • 19 okt 2009 - 11:03
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Mooi, dan is weer gauw ergens teambaas. Vind het wel een kleurrijk figuur, hoewel \'crash gate\' natuurlijk niet door de beugel kon.

    • + 0
    • 19 okt 2009 - 10:51
  • Marcd

    Posts: 397

    Haha dan is er straks na het seizoen toch nog iets om over te schrijven :). Ik ben benieuwd was Flavio allemaal nog uit de kast gaat trekken.

    • + 0
    • 19 okt 2009 - 11:01
  • renzo

    Posts: 929

    @AlYnsa, Haha huilbaby. Nee ben geen voorzitter van de fanclub. Wat moet ik tegen jou zeggen ? Onzijdigheid ? Dus als ik tegen Briatore ben en voor Nelson ben ik een huilbaby ? En andersom is prima ? Als je willens en wetens een jongeling manipuleert om te crashen hoor je niet in de F1 thuis. Hij is een volwassen persoon, manager van Nelson geweest, hij had Piquet vertrouwen moeten geven. Wanneer 2 volwassen mannen van bijna 60 een jongeling van 22 dusdanig manipuleren om hiermee in te stemmen dan ben je voor mij een rat en niet F1 waardig. Wanneer je dat niet kan inzien als mens dan ben je voor mijn behoorlijk onnozel.

    • + 0
    • 19 okt 2009 - 12:00
    • Niet op ingaan gozer. Deze heerschap is een diehard Alonso fan en daarom is het niet verwonderlijk dat hij het voor Briatore, de beschermheer van Alonso opneemt. Dit soort lieden zijn niet voor rede vatbaar. Wanneer je als liefhebber van de sport niet wilt inzien dat Briatore, Symmonds en Piquet met hun actie de sport in diskrediet gebracht hebben dan ben je naar mijn bescheiden mening niet helemaal zuiver in de bovenkamer. Bovengenoemde drie heerschap, mogen mijns inziens voor altijd uit de F1 worden geweerd.

      • + 0
      • 19 okt 2009 - 13:05
    • Kubica

      Posts: 3.999

      Piquet jr is willens en wetens accoord gegaan met het plan (als hij het al niet zelf heeft voorgesteld) en had dsu een evengrote straf moeten krijgen. Hij is bovendien niet goed genoeg om mee te komen in de F1.
      Overal waar Piquet jr is, is ook Piquet sr, om het handje van zoonlief vast te houden. Als alles waar is, waarom heeft pa dan niet eerder ingegrepen?

      • + 0
      • 20 okt 2009 - 10:07
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Alynsa: waar heb jij dan gelezen in dit artikel dat Renzo iets zei over Piquet?

    Als iedereen nu eens even stop met die vooroordelen, dan kunnen we eindelijk eens over het artikel discussieren.

    Briatore heeft zijn straf verdiend. Ik hoop dat hij dik afgaat op het moment van het vonnis. Ik wil die dikke zak niet meer zien. Wat Piquet en anderen betreft: ik ga daar niet verder op in; dat is hier niet relevant.

    • + 0
    • 19 okt 2009 - 16:48
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Beste Turbo: ik zeg kijk eens in het oude archief en lees de comments van Renzo over Piquet( en voornamelijk zijn artikelen TEGEN Briatore). Nelsinho kan niet kapot bij Renzo, wat zijn goed recht is, maar laat hem ook reeel zijn. Tuurlijk ben ik het er mee eens dat Briatore gestraft moet worden, maar waarom alleen hij? Nogmaals Nelson heeft de spreekwoordelijke trekker overgehaald, had hij niet hoeven doen. levenslang is wel heel erg lang. zelfs een moordenaar in Nederland krijgt niet eens levenslang! je bent er toch ook mee eens dat dit een wraakactie is van MMosley?

      • + 0
      • 20 okt 2009 - 21:31
  • Als ik me niet vergis ging bovenstaand artikel over Flavio en ging het er niet over om Nelsinho zwart te maken *zucht*. Nelson is trouwens gisteren tweede geworden in de Monaco Kart Cup endurence race. En als ze niet de straf hadden moeten inlossen voor een ander team waren ze eerste geworden (fout van de wedstrijdleiding, [of mag ik dit laatste niet zeggen, ach het zijn feiten]) En vorige week heeft hij trouwens ook nog een zeer goede indruk achter gelaten in de NASCAR....
    Trouwens AlYnsa, waar kan ik het Piquet dekbed vinden?

    • + 0
    • 19 okt 2009 - 16:54
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Probeer het eens bij Renzo!

      • + 0
      • 20 okt 2009 - 21:31
  • turbof1

    Posts: 1.804

    \"Beste Turbo: ik zeg kijk eens in het oude archief en lees de comments van Renzo over Piquet( en voornamelijk zijn artikelen TEGEN Briatore). Nelsinho kan niet kapot bij Renzo, wat zijn goed recht is, maar laat hem ook reeel zijn. Tuurlijk ben ik het er mee eens dat Briatore gestraft moet worden, maar waarom alleen hij? Nogmaals Nelson heeft de spreekwoordelijke trekker overgehaald, had hij niet hoeven doen. levenslang is wel heel erg lang. zelfs een moordenaar in Nederland krijgt niet eens levenslang! je bent er toch ook mee eens dat dit een wraakactie is van MMosley?\"

    Dat is juist het punt. IN HET ARCHIEF. In het verleden, in oude artikels. Je mag dan wel gelijk hebben, Renzo heeft met geen woord in zijn eerste post over Piquet hier gerept en toch val je hem daar over aan?

    Ik ben wel met je eens dat Piquet ook zwaar gestraft moet worden, maar dit artikel gaat enkel en alleen over Briatore, niet over Piquet. Hou het bij briatore aub. En ja, natuurlijk is dit een wraakactie van Mosley, maar het eindresultaat was wel eigenlijk terecht. Mosley deed het juiste, maar met de foute redenen erachter.

    • + 0
    • 21 okt 2009 - 20:19

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar