Piquet: "Ik zal niet rusten totdat ik me in de Formule 1 bewezen heb"
- Gepubliceerd op 07 okt 2009 15:52
-
42
- Door: Rob Veenstra
Zelf is de Braziliaan volledig gefocust op een rentree in de koningsklasse van de autosport. Ik zal niet rusten totdat ik me in de Formule 1 heb bewezen, begint Piquet tegenover Autosport. Ik praat met een paar teams met beschikbare stoeltjes en de nieuwe teams hebben ook nog plek. Ik maak me geen illusies, het wordt moeilijk. Maar als ik een kans krijg, dan zal ik daar mijn volle honderd procent voor geven.
Trending nieuws
-
Doemscenario uitgesloten voor Leclerc: "Hij hoeft zich niet meer te bewijzen"
Volgens Jean Alesi is het oneerlijk om Charles Leclerc te vergelijken met zichzelf. Alesi reed in de jaren '90 vo...
24 jun 2026 12:46 -
Verstappen gooit hoop op Red Bull-updates: "We hebben nieuwe onderdelen"
Max Verstappen trekt met vertrouwen naar Oostenrijk voor de thuisrace van Red Bull Racing. Op de Red Bull Ring kende ...
24 jun 2026 14:06 -
Racing Bulls wijst tijdelijk nieuwe coureur aan
Het team van Racing Bulls laat aankomend weekend Ayumu Iwasa de eerste vrije training rijden. De Japanner krijgt daar...
24 jun 2026 13:22 -
Twijfels over Mercedes-kans Verstappen: "Is het een te grote verstoring?"
Volgens oud-coureur Juan Pablo Montoya zou een overstap van Max Verstappen naar Mercedes voor onrust kunnen zorgen. V...
24 jun 2026 12:09 -
'Assen vraagt FIA-licentie aan voor plekje op F1-kalender'
De geruchten over de mogelijke komst van de Formule 1 naar Assen beginnen weer toe te nemen. Nu de F1-race in Zandvoo...
24 jun 2026 11:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (42)
Login om te reagerenPosts: 338
Ik hoop nooit dat deze laag persoon ooit een stoeltje krijgt in de Formule 1. Is je eigenwaarde zo laag dat je de auto in de muur parkeert. Ik heb maar een woord over voor Piquet: MIETJE
Posts: 848
... welke werkgever wil nu niet een coureur hebben die letterlijk voor je door het vuur gaat!
Posts: 1.348
Ik vind hem geen mietje. Hij heeft zelf grote ballen. Ik denk niet dat ik met opzet zo een auto in de muur zou zetten. Onsportief is het zeker en dat is zachtjes uitgedrukt.. Ik denk dat Piquet nooit meer rust zal hebben dan....
Posts: 603
Mijn voorkeur heeft hij in ieder geval niet!
Het is niet te hopen dat er bij de nieuwe teams een paar koekebakkers achter het stuur gezet worden die er compleet niets van bakken in de F1, anders heb ik nog liever een Piquet op de baan, spektakel verzekerd !
Posts: 4.764
@ Moot:
Eerlijkgezegd gun ik hem nog een kans op een stoeltje, waarom?
Omdat ik denk dat hij het wel heeft. Hij heeft van Renault nooit de kans gehad.
Verder ben ik geen fan ofzo van hem maar ik zou graag zien hoe hij het doet met gelijkwaardigmateriaal.
Als jij onder druk van je baas/manager te horen krijgt dat je je auto moet crashen zodat je je stoeltje kan behouden dan doe je dat gewoon. Je hebt geen keus met figuren als Briatore.
Posts: 5.746
Heb jij zo weinig ruggegraat?
Posts: 4.951
Blijkbaar...
Posts: 5.746
Dat worden dan heel wat slapeloze nachten......
Posts: 11.414
Ik denk dat Piquet zich wel al bewezen heeft in de F1. Misschien niet op de manier die hij gehoopt had, maar toch.
Posts: 4.951
Nou, dan wordt dat dus de eerste 65+ F-1 coureur ter wereld :-)
Posts: 10.412
@patrickl hij heeft zich idd bewezen een net niet dus! hoop hem nooit meer in de f1 te zien. maar dat zal 123 ook niet gebeuren. is slecht voor een team naar sponsors toe om zon rijder te nemen. jammer renzo wordt toch hulp zoeken bij slachtoffer hulp ofzo......? :p
Posts: 11.414
@alonso fan,
Ja, dat bedoelde ik dus :)
@szixxx
Piquet gaf zelf aan dat hij 4 races een update een keer wat later had dan Alonso. In de overige 19 races heeft hij dus wel degelijk gelijkwaardig materiaal gehad.
Posts: 173
Het wordt eens deftig tijd in de F1, maar ook in de samenleving, dat lafaards (zoals Piquet in F1) geen 2de kansen meer krijgen. Hij was er nog steeds zelf bij als het gebeurde en was de enige die het wel of niet kon laten gebeuren. Hij is de enige die geen straf gekregen heeft, omdat hij de anderen aan de galg gepraat heeft. Is ie daarom ineens ontdaan van zijn fouten??? NEE! Onafgezien of hij een goede rijder is of niet, daar hebben de dingen die hij gedaan heeft niks mee te zien.
En mijn persoonlijke mening: Als hij zo goed is als hij zelf denkt, waarom onderhandelde hij dan niet met andere teams aan het einde van vorig seizoen (want dan was de relatie met Briatore al stuk)? Omdat blijkbaar hij de enige was die zijn talent zag. Ah nee, toch niet, zijn papa ook ,die voor hem in alle voorgaande klasses een eigen team heeft moeten stichten. Maar blijkbaar is het in de F1 niet zo makkelijk en beetje duurder om een eigen team voor zoonlief op te starten, dan maar op een andere manier. Mss een \"crashgate\"? Want het is niet omdat Piquet zegt dat de feiten zo zijn, dat het zo is. Laten we maar eens afwachten als Briatore op de proppen komt met nieuw bewijsmateriaal. We zullen zien wie dan aan het kortste eindje trekt. Dat hij maar oppast dat hij nog ergens taxichauffeur kan worden!!!
Posts: 414
Waar was je stukje toen Alonso Mclaren aan de galg gepraat heeft? Heeft die toen een straf gehad? NEE! Ik vind dat veel mensen maar een beetje selectief te werk gaan, nu met z\'n allen op Piquet zeiken is lekker makkelijk (stoer hoor iemand trappen die al op de grond ligt).
Posts: 64
Het is natuurlijk geen toeval dat ie al op de grond ligt he.
Posts: 173
Moeten we telkens de ganse geschiedenis overlopen en iedereen vernoemen die iets fout gedaan heeft?? Het gaat hier over Piquet en over niemand anders. En het feit dat ie op de grond ligt is zijn eigen schuld. Heeft niets te maken met stoer zijn, hij mag tenminste op zijn EIGEN verantwoordelijkheid gewezen worden, of mogen dergelijke zeikerds met alles ontkomen als ze flink genoeg zijn om iets op te biechten??? ZWAK!! Proficiat als je er zo over denkt.
Posts: 414
Beste mevr. Klaasdw1, ik wil wel eens een quote van mijzelf zien waarin ik zeg dat Piquet met alles mag wegkomen omdat hij die boel opgebiecht heeft! Post ze hier dan maar ben benieuwd!
Jij roept in je eerste post dat mensen in de samenleving en in de f1 geen \"tweede kans\" verdienen en dat Piquet geen straf heeft gekregen omdat hij anderen \"aan de galg gepraat heeft\".
Dit stukje kun je ook op Alonso toepassen, maar daar heb ik niemand over gehoord. De meeste doen net alsof Piquet een moord ofzo begaan heeft. Het is verder helemaal fout wat hij gedaan heeft daar niet van maar ik word gewoon moe van dat selectieve gezwets!!!
Posts: 1.966
Prachtig!Chapeau klaas!
Posts: 2.049
Hij heeft zich al bewezen, als een mislukte en frauderende coureur. Nee, hier hoeft niets meer bewezen worden. Deze mislukking der mensdom hoort geen meter meer te rijden met welk voertuig dan ook.
Posts: 414
En jij bent fijn!! Stoere kerel hoor!! Hoe oud is die Piquet eigenlijk?
Ja, hij heeft een grote fout gemaakt maar om hem dan te bestempelen als mislukking der mensdom zegt meer over jou dan over hem. Jij bent zeker perfect? Er lopen echt wel ergere figuren rond op deze aardkloot dan Piquet!
Als hij nou iemand met een dronken kop had doodgereden had ik ook gezegd dat hij nooit meer een voertuig zou mogen besturen maar in dit geval wel vind ik dit wel erg overdreven.
Posts: 770
zo\'n NASCAR truck met opzet laten crashen zou dat lastig zijn ?...
Posts: 859
Toekomstig oudste man ter wereld.
Posts: 18
Wie wil zo\'n verwent kind nog in zijn team. Je bent toch gewoon niet veilig meer als team? wanneer het niet gaat zoals meneertje het wil dan sleept hij het team voor de rechter. Hij heeft het er wel steeds over dat hij niet eerlijk is behandeld maar hij kan het gewoon niet trekken in de F1. kijk alle beelden maar eens terug van dit seizoen en tel de keren maar eens dat hij van de baan schoot of een draaier maakte. Alsof hij aan het kunstschaatsen was. Misschien is dat nog wat voor hem. Hij had gewoon niet zo hoog in moeten zetten en niet gelijk naar renault moeten gaan beter voor hem geweest een iets langzamere wagen en dan laten zien wat je kunt. Nu heeft hij zijn kans verscheten en hoop ik dat we niet te veel meer van deze jongen binnen de formule 1 horen. Latem lekker karten met andere verwende jochies.
Posts: 2.049
g60-holten:
\"En jij bent fijn!! Stoere kerel hoor!! Hoe oud is die Piquet eigenlijk?
Ja, hij heeft een grote fout gemaakt maar om hem dan te bestempelen als mislukking der mensdom zegt meer over jou dan over hem. Jij bent zeker perfect? Er lopen echt wel ergere figuren rond op deze aardkloot dan Piquet!
Als hij nou iemand met een dronken kop had doodgereden had ik ook gezegd dat hij nooit meer een voertuig zou mogen besturen maar in dit geval wel vind ik dit wel erg overdreven.\"
Ja, je hebt gelijk. Als ik dronken was en ik zou iemand doodrijden moeten ze mijn rijbewijs intrekken. Piquet is EXPRES de muur ingereden en heeft daardoor ook met anderen hun leven gespeeld. Ja inderdaad, volgens die logica moeten ze hem niet alleen zijn rijbewijs afpakken, maar ook voor een heel lange tijd achter tralies laten verdwijnen.
Wat hij deed, samen met briatore en co, is onvergeeflijk. iemand met zelfs een greintje zelfrespect en trots zou zoiets nooit doen.
Posts: 414
Je hebt ook wel gelijk als je zegt dat Piquet een straf verdiend, ben ik het volledig mee eens maar het ging me meer om de term \"mislukking der mensheid\" Die jongen is nog zo jong, heeft nog een heel leven voor zich en om hem dan nu helemaal af te schrijven gaat mij een beetje te ver.
Posts: 1.175
Hee, heeft Renzo nog niet gereageerd?
OT: laten we hem een kans geven in de F1. Hij kan nog altijd toiletjuffrouw worden.
Posts: 932
Hey hier ben ik weer.
Ik ga er niet meer teveel over zeggen. Briatore met bewijzen komen ? Waar was hij dan in Parijs ? Waar bleven de bewijzen voor Parijs ? Als hij zo onschuldig is waarom heeft hij zich dan niet verzet tegen zijn gedwongen ontslag ? Briatore bluft, zoals hij altijd deed en nu heeft hij zichzelfd overbuft door met Piquet te sollen.
Piquet IS 100% F1 materiaal. Ik vind het zielig, ronduit triest en erg dom, simpel, IQ-loos, zoals de meeste hier hem neer durven zetten. Alsof Piquet ze een persoonlijk een klote-streek heeft geleverd. Maarja zo heerlijk anoniem kankeren, iets leukers en makkelijks bestaat er niet. De meeste nemen ook nog eens schuilnamen aan. Jezelf lekker verbergen en dan maar zeiken. Iets goedkopers en makkelijkers bestaat er niet. Dat is de mentaliteit. Jullie zijn net zo laf als Piquet is in jullie ogen. Ben benieuwd hoe jullie reageren in een situatie dat jullie een fout hebben gemaakt. Ik weet zeker dat niemand van de \'zeikerds\' ooit in een zelfde situatie als Piquet hebben gezeten met die hoeveelheid druk, niemand.
Posts: 1.175
Nou heb je het toch echt bewezen: je bent net zo\'n slachtoffermiep als Nelsinho!
Als je het niet bevalt, kun je nog altijd naar zijn website gaan en daar gal spuwen!
Posts: 173
Pfff, blijkbaar ben jij net zo een slappe jan als Piquet. Jij vind het dan blijkbaar ook maar normaal om dingen te gaan doen die tegen de regels zijn (zonder te spreken van de gevaren) als je in het nauw gedreven wordt?? En daarna hopen op vergiffenis omdat je zogezegd niet anders kon op dat moment? Op het moment dat hij het gedaan heeft dacht Piquet enkel aan zichzelf, en dit verdient nergens respect! Dergelijke mensen verzieken de samenleving en moeten even zwaar gestraft worden als andere betrokkenen. Al dat gezever van spijt en andere shit. Jezus zeg, mensen moeten eens leren hun verantwoordelijkheid opnemen, spijt of niet. \"ZEIKERD\"
Posts: 932
Tjonge jonge, die mensen verzieken de maatschappij. Man tis sport. Het aantal eerlijke mensen in de sport (in dit geval F1) is kleiner dan het aantal oneerlijke.
Posts: 173
Ah maar dan is het OK!! Ik dacht dat er maar een paar enkelingen waren die oneerlijk zijn. DJEZUS!! Dan vind ik ook dat we dergelijke mensen, met een voorbeeldfunctie voor miljoenen kinderen, genoeg kansen moeten geven. Amaai, amaai, amaai!!!!!! Ik wordt hier niet goed van!
Posts: 164
Regels zijn er om te overtreden. Anders hadden we de regels helemaal niet nodig. Dat is tenminste de oud anarchistische gedachte en die bevalt me wel. Het is sport en daarbij moet je de grijze gebieden aftasten. Op dit moment is een bepaald team daar wat ver in gegaan maar er zijn voorbeelden genoeg uit het verelden dat dit niet de eerste keer is. Helaas zijn de heren gepakt en moeten ze nu allemaal op de blaren zitten. Alleen maar verliezers op dit moment. Vooral voor de fans. Enneh..dit forum is toch om van menig te verwisselen? Dus waarom dan iemand zo op een persoonlijke mening aanvallen?
Posts: 173
Ben ik het volledig mee eens, maar als Piquet dan zomaar weer een plekje verdient op de grid, zeg me dan eens op welke blaren hij moet zitten? Dacht ik ook.
Posts: 164
Nou, ik denk dat zijn carriere voor zover hij die had toch redelijk beschadigd is. Als hij nog aan de bak komt is dat met de rode lantaarn. Vindt ik best straf, jij niet?
Posts: 414
Nou breekt me een klomp!!!! Ik dacht dat lafaards in de f1 en de samenleving geen tweede kans verdienen? Maar je vindt wel dat de regels er zijn om overtreden te worden?
Verder ben je volgens mij wel erg naief om te denken dat Piquet er zonder kleur scheuren er van af komt. Zijn reputatie is toch volledig naar de kloten of niet?
Posts: 173
Laten we zeggen dat ik in het begin enkel m\'n mening gegeven heb, maar dat dat blijkbaar niet gewenst was door andere individuen.
Posts: 164
Ik denk dat duidelijk is dat Piquet discutabele dingen gedaan heeft maar is hij daar de enige in?
Ik blijf van mening dat ik liever een Piquet als veldvulling zie dan echt complete nobodies met dank aan grote sponsoren. Volgens mij zijn er op dit moment nog coureurs actief die wel degelijk slechter zijn dan Piquet. En het is in elk geval een legendarische naam.....
Posts: 11.414
Ik ben wel met renzo eens dat die crash toch niet het belangrijkste punt is.
Dat Piquet bewezen heeft dat hij gewoon niet mee kan komen in de F1 en dat hij het al te moeilijk vindt om de auto op de baan te houden is toch een veel groter probleem?
Posts: 164
Ach, wie had een aantal jaren geleden ooit gedacht dat crash-koning Massa het nog bijna tot wereldkampioen zou schoppen?
Misschien heeft Renzo wel een hele goede glazen bol en wordt Nelsinho straks wereldkampioen met Campos????
Posts: 11.414
Tsja, zit ook wat in. Massa werd bij Sauber inderdaad ook zoek gereden door Heidfeld en Fisichella.
Maar toch, Massa werd toch niet zo extreem zoek gereden als Piquet. 26-1 achter staan op kwalificaties en 20-5 op race finishes is toch wel extreem dramatisch.
Massa kan ook goed kwalificeren en Piquet absoluut niet. Een goede kwalificatie maakt een hele hoop goed. Dan komt zelfs een middelmatige rijder in de huidige F1 nog heel redelijk mee.
Posts: 164
Mee eens, maar de kwalificatie is ook wel veranderd. Ik ben wel voor het weer instellen van de 107% regel. Kan mij nog een Alex Young herinneren die niet eens mocht starten. Op die manier kan er ook weer plek komen voor meer teams en kan Sauber tenminste blijven voordat ze straks compleet onvoorbereid toch moeten aanschuiven omdat een van de nieuwe teams het laat afweten.
Posts: 5.746
Regels zijn er omdat het anders een zootje wordt. regels zijn er niet om overtreden te worden. Je verhaal gaat eerder op voor straffen. Als niemand een regel zou overtreden zouden er geen straffen nodig zijn.
Nog steeds is PIQ net zo schuldig als Briatore.
Overigens zou Briatore best NA de hoorzitting aan nieuw bewijs gekomen kunnen zijn. Bewijs dat bijv aantoont dat het PIQ\'s idee/voorstel was ipv andersom. Hetgeen Briatore overigens niet onschuldig zou maken, maar PIQ deste schuldiger.