Piquet: "Ik zal niet rusten totdat ik me in de Formule 1 bewezen heb"

Nelson Piquet test maandag in een NASCAR truck, maar zijn aandacht gaat nog steeds volledig uit naar het vinden van een stoeltje in de Formule 1. Sinds zijn gedwongen vertrek bij Renault is er met de onthullingen in crash-gate veel gebeurd. Het is de vraag of Formule 1-teams na dit voorval Piquet nog wel zien zitten.

Zelf is de Braziliaan volledig gefocust op een rentree in de koningsklasse van de autosport. “Ik zal niet rusten totdat ik me in de Formule 1 heb bewezen”, begint Piquet tegenover Autosport. “Ik praat met een paar teams met beschikbare stoeltjes en de nieuwe teams hebben ook nog plek. Ik maak me geen illusies, het wordt moeilijk. Maar als ik een kans krijg, dan zal ik daar mijn volle honderd procent voor geven.”

Reacties (42)

Login om te reageren
  • Manon

    Posts: 338

    Ik hoop nooit dat deze laag persoon ooit een stoeltje krijgt in de Formule 1. Is je eigenwaarde zo laag dat je de auto in de muur parkeert. Ik heb maar een woord over voor Piquet: MIETJE

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 15:57
  • Roy-NL

    Posts: 848

    ... welke werkgever wil nu niet een coureur hebben die letterlijk voor je door het vuur gaat!

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 16:00
  • Ik vind hem geen mietje. Hij heeft zelf grote ballen. Ik denk niet dat ik met opzet zo een auto in de muur zou zetten. Onsportief is het zeker en dat is zachtjes uitgedrukt.. Ik denk dat Piquet nooit meer rust zal hebben dan....

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 16:20
  • Mijn voorkeur heeft hij in ieder geval niet!
    Het is niet te hopen dat er bij de nieuwe teams een paar koekebakkers achter het stuur gezet worden die er compleet niets van bakken in de F1, anders heb ik nog liever een Piquet op de baan, spektakel verzekerd !

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 16:24
  • szixxx

    Posts: 4.764

    @ Moot:

    Eerlijkgezegd gun ik hem nog een kans op een stoeltje, waarom?
    Omdat ik denk dat hij het wel heeft. Hij heeft van Renault nooit de kans gehad.

    Verder ben ik geen fan ofzo van hem maar ik zou graag zien hoe hij het doet met gelijkwaardigmateriaal.

    Als jij onder druk van je baas/manager te horen krijgt dat je je auto moet crashen zodat je je stoeltje kan behouden dan doe je dat gewoon. Je hebt geen keus met figuren als Briatore.

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 16:25
    • Kubica

      Posts: 5.746

      Heb jij zo weinig ruggegraat?

      • + 0
      • 7 okt 2009 - 16:35
  • Kubica

    Posts: 5.746

    Dat worden dan heel wat slapeloze nachten......

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 16:28
  • Ik denk dat Piquet zich wel al bewezen heeft in de F1. Misschien niet op de manier die hij gehoopt had, maar toch.

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 16:33
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Nou, dan wordt dat dus de eerste 65+ F-1 coureur ter wereld :-)

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 16:39
  • @patrickl hij heeft zich idd bewezen een net niet dus! hoop hem nooit meer in de f1 te zien. maar dat zal 123 ook niet gebeuren. is slecht voor een team naar sponsors toe om zon rijder te nemen. jammer renzo wordt toch hulp zoeken bij slachtoffer hulp ofzo......? :p

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 16:51
  • @alonso fan,

    Ja, dat bedoelde ik dus :)

    @szixxx
    Piquet gaf zelf aan dat hij 4 races een update een keer wat later had dan Alonso. In de overige 19 races heeft hij dus wel degelijk gelijkwaardig materiaal gehad.

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 17:02
  • klaasdw1

    Posts: 173

    Het wordt eens deftig tijd in de F1, maar ook in de samenleving, dat lafaards (zoals Piquet in F1) geen 2de kansen meer krijgen. Hij was er nog steeds zelf bij als het gebeurde en was de enige die het wel of niet kon laten gebeuren. Hij is de enige die geen straf gekregen heeft, omdat hij de anderen aan de galg gepraat heeft. Is ie daarom ineens ontdaan van zijn fouten??? NEE! Onafgezien of hij een goede rijder is of niet, daar hebben de dingen die hij gedaan heeft niks mee te zien.
    En mijn persoonlijke mening: Als hij zo goed is als hij zelf denkt, waarom onderhandelde hij dan niet met andere teams aan het einde van vorig seizoen (want dan was de relatie met Briatore al stuk)? Omdat blijkbaar hij de enige was die zijn talent zag. Ah nee, toch niet, zijn papa ook ,die voor hem in alle voorgaande klasses een eigen team heeft moeten stichten. Maar blijkbaar is het in de F1 niet zo makkelijk en beetje duurder om een eigen team voor zoonlief op te starten, dan maar op een andere manier. Mss een \"crashgate\"? Want het is niet omdat Piquet zegt dat de feiten zo zijn, dat het zo is. Laten we maar eens afwachten als Briatore op de proppen komt met nieuw bewijsmateriaal. We zullen zien wie dan aan het kortste eindje trekt. Dat hij maar oppast dat hij nog ergens taxichauffeur kan worden!!!

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 17:13
    • Waar was je stukje toen Alonso Mclaren aan de galg gepraat heeft? Heeft die toen een straf gehad? NEE! Ik vind dat veel mensen maar een beetje selectief te werk gaan, nu met z\'n allen op Piquet zeiken is lekker makkelijk (stoer hoor iemand trappen die al op de grond ligt).

      • + 0
      • 7 okt 2009 - 18:52
      • Student

        Posts: 64

        Het is natuurlijk geen toeval dat ie al op de grond ligt he.

        • + 0
        • 8 okt 2009 - 08:15
      • klaasdw1

        Posts: 173

        Moeten we telkens de ganse geschiedenis overlopen en iedereen vernoemen die iets fout gedaan heeft?? Het gaat hier over Piquet en over niemand anders. En het feit dat ie op de grond ligt is zijn eigen schuld. Heeft niets te maken met stoer zijn, hij mag tenminste op zijn EIGEN verantwoordelijkheid gewezen worden, of mogen dergelijke zeikerds met alles ontkomen als ze flink genoeg zijn om iets op te biechten??? ZWAK!! Proficiat als je er zo over denkt.

        • + 0
        • 9 okt 2009 - 11:02
        • Beste mevr. Klaasdw1, ik wil wel eens een quote van mijzelf zien waarin ik zeg dat Piquet met alles mag wegkomen omdat hij die boel opgebiecht heeft! Post ze hier dan maar ben benieuwd!

          Jij roept in je eerste post dat mensen in de samenleving en in de f1 geen \"tweede kans\" verdienen en dat Piquet geen straf heeft gekregen omdat hij anderen \"aan de galg gepraat heeft\".

          Dit stukje kun je ook op Alonso toepassen, maar daar heb ik niemand over gehoord. De meeste doen net alsof Piquet een moord ofzo begaan heeft. Het is verder helemaal fout wat hij gedaan heeft daar niet van maar ik word gewoon moe van dat selectieve gezwets!!!

          • + 0
          • 10 okt 2009 - 17:44
    • Prachtig!Chapeau klaas!

      • + 0
      • 7 okt 2009 - 19:34
  • turbof1

    Posts: 2.049

    Hij heeft zich al bewezen, als een mislukte en frauderende coureur. Nee, hier hoeft niets meer bewezen worden. Deze mislukking der mensdom hoort geen meter meer te rijden met welk voertuig dan ook.

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 17:35
    • En jij bent fijn!! Stoere kerel hoor!! Hoe oud is die Piquet eigenlijk?
      Ja, hij heeft een grote fout gemaakt maar om hem dan te bestempelen als mislukking der mensdom zegt meer over jou dan over hem. Jij bent zeker perfect? Er lopen echt wel ergere figuren rond op deze aardkloot dan Piquet!
      Als hij nou iemand met een dronken kop had doodgereden had ik ook gezegd dat hij nooit meer een voertuig zou mogen besturen maar in dit geval wel vind ik dit wel erg overdreven.

      • + 0
      • 7 okt 2009 - 19:11
  • zo\'n NASCAR truck met opzet laten crashen zou dat lastig zijn ?...

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 18:05
  • Toekomstig oudste man ter wereld.

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 19:36
  • joppie69

    Posts: 18

    Wie wil zo\'n verwent kind nog in zijn team. Je bent toch gewoon niet veilig meer als team? wanneer het niet gaat zoals meneertje het wil dan sleept hij het team voor de rechter. Hij heeft het er wel steeds over dat hij niet eerlijk is behandeld maar hij kan het gewoon niet trekken in de F1. kijk alle beelden maar eens terug van dit seizoen en tel de keren maar eens dat hij van de baan schoot of een draaier maakte. Alsof hij aan het kunstschaatsen was. Misschien is dat nog wat voor hem. Hij had gewoon niet zo hoog in moeten zetten en niet gelijk naar renault moeten gaan beter voor hem geweest een iets langzamere wagen en dan laten zien wat je kunt. Nu heeft hij zijn kans verscheten en hoop ik dat we niet te veel meer van deze jongen binnen de formule 1 horen. Latem lekker karten met andere verwende jochies.

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 21:46
  • turbof1

    Posts: 2.049

    g60-holten:

    \"En jij bent fijn!! Stoere kerel hoor!! Hoe oud is die Piquet eigenlijk?
    Ja, hij heeft een grote fout gemaakt maar om hem dan te bestempelen als mislukking der mensdom zegt meer over jou dan over hem. Jij bent zeker perfect? Er lopen echt wel ergere figuren rond op deze aardkloot dan Piquet!
    Als hij nou iemand met een dronken kop had doodgereden had ik ook gezegd dat hij nooit meer een voertuig zou mogen besturen maar in dit geval wel vind ik dit wel erg overdreven.\"

    Ja, je hebt gelijk. Als ik dronken was en ik zou iemand doodrijden moeten ze mijn rijbewijs intrekken. Piquet is EXPRES de muur ingereden en heeft daardoor ook met anderen hun leven gespeeld. Ja inderdaad, volgens die logica moeten ze hem niet alleen zijn rijbewijs afpakken, maar ook voor een heel lange tijd achter tralies laten verdwijnen.

    Wat hij deed, samen met briatore en co, is onvergeeflijk. iemand met zelfs een greintje zelfrespect en trots zou zoiets nooit doen.

    • + 0
    • 7 okt 2009 - 22:48
    • Je hebt ook wel gelijk als je zegt dat Piquet een straf verdiend, ben ik het volledig mee eens maar het ging me meer om de term \"mislukking der mensheid\" Die jongen is nog zo jong, heeft nog een heel leven voor zich en om hem dan nu helemaal af te schrijven gaat mij een beetje te ver.

      • + 0
      • 7 okt 2009 - 23:17
  • AlYnsa

    Posts: 1.175

    Hee, heeft Renzo nog niet gereageerd?
    OT: laten we hem een kans geven in de F1. Hij kan nog altijd toiletjuffrouw worden.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 09:09
    • renzo

      Posts: 932

      Hey hier ben ik weer.
      Ik ga er niet meer teveel over zeggen. Briatore met bewijzen komen ? Waar was hij dan in Parijs ? Waar bleven de bewijzen voor Parijs ? Als hij zo onschuldig is waarom heeft hij zich dan niet verzet tegen zijn gedwongen ontslag ? Briatore bluft, zoals hij altijd deed en nu heeft hij zichzelfd overbuft door met Piquet te sollen.
      Piquet IS 100% F1 materiaal. Ik vind het zielig, ronduit triest en erg dom, simpel, IQ-loos, zoals de meeste hier hem neer durven zetten. Alsof Piquet ze een persoonlijk een klote-streek heeft geleverd. Maarja zo heerlijk anoniem kankeren, iets leukers en makkelijks bestaat er niet. De meeste nemen ook nog eens schuilnamen aan. Jezelf lekker verbergen en dan maar zeiken. Iets goedkopers en makkelijkers bestaat er niet. Dat is de mentaliteit. Jullie zijn net zo laf als Piquet is in jullie ogen. Ben benieuwd hoe jullie reageren in een situatie dat jullie een fout hebben gemaakt. Ik weet zeker dat niemand van de \'zeikerds\' ooit in een zelfde situatie als Piquet hebben gezeten met die hoeveelheid druk, niemand.

      • + 0
      • 8 okt 2009 - 10:50
      • AlYnsa

        Posts: 1.175

        Nou heb je het toch echt bewezen: je bent net zo\'n slachtoffermiep als Nelsinho!
        Als je het niet bevalt, kun je nog altijd naar zijn website gaan en daar gal spuwen!

        • + 0
        • 8 okt 2009 - 14:01
      • klaasdw1

        Posts: 173

        Pfff, blijkbaar ben jij net zo een slappe jan als Piquet. Jij vind het dan blijkbaar ook maar normaal om dingen te gaan doen die tegen de regels zijn (zonder te spreken van de gevaren) als je in het nauw gedreven wordt?? En daarna hopen op vergiffenis omdat je zogezegd niet anders kon op dat moment? Op het moment dat hij het gedaan heeft dacht Piquet enkel aan zichzelf, en dit verdient nergens respect! Dergelijke mensen verzieken de samenleving en moeten even zwaar gestraft worden als andere betrokkenen. Al dat gezever van spijt en andere shit. Jezus zeg, mensen moeten eens leren hun verantwoordelijkheid opnemen, spijt of niet. \"ZEIKERD\"

        • + 0
        • 9 okt 2009 - 11:12
        • renzo

          Posts: 932

          Tjonge jonge, die mensen verzieken de maatschappij. Man tis sport. Het aantal eerlijke mensen in de sport (in dit geval F1) is kleiner dan het aantal oneerlijke.

          • + 0
          • 9 okt 2009 - 13:01
          • klaasdw1

            Posts: 173

            Ah maar dan is het OK!! Ik dacht dat er maar een paar enkelingen waren die oneerlijk zijn. DJEZUS!! Dan vind ik ook dat we dergelijke mensen, met een voorbeeldfunctie voor miljoenen kinderen, genoeg kansen moeten geven. Amaai, amaai, amaai!!!!!! Ik wordt hier niet goed van!

            • + 0
            • 9 okt 2009 - 17:22
        • Regels zijn er om te overtreden. Anders hadden we de regels helemaal niet nodig. Dat is tenminste de oud anarchistische gedachte en die bevalt me wel. Het is sport en daarbij moet je de grijze gebieden aftasten. Op dit moment is een bepaald team daar wat ver in gegaan maar er zijn voorbeelden genoeg uit het verelden dat dit niet de eerste keer is. Helaas zijn de heren gepakt en moeten ze nu allemaal op de blaren zitten. Alleen maar verliezers op dit moment. Vooral voor de fans. Enneh..dit forum is toch om van menig te verwisselen? Dus waarom dan iemand zo op een persoonlijke mening aanvallen?

          • + 0
          • 9 okt 2009 - 14:04
          • klaasdw1

            Posts: 173

            Ben ik het volledig mee eens, maar als Piquet dan zomaar weer een plekje verdient op de grid, zeg me dan eens op welke blaren hij moet zitten? Dacht ik ook.

            • + 0
            • 9 okt 2009 - 17:24
            • Nou, ik denk dat zijn carriere voor zover hij die had toch redelijk beschadigd is. Als hij nog aan de bak komt is dat met de rode lantaarn. Vindt ik best straf, jij niet?

              • + 0
              • 9 okt 2009 - 20:03
            • Nou breekt me een klomp!!!! Ik dacht dat lafaards in de f1 en de samenleving geen tweede kans verdienen? Maar je vindt wel dat de regels er zijn om overtreden te worden?
              Verder ben je volgens mij wel erg naief om te denken dat Piquet er zonder kleur scheuren er van af komt. Zijn reputatie is toch volledig naar de kloten of niet?

              • + 0
              • 10 okt 2009 - 17:52
          • klaasdw1

            Posts: 173

            Laten we zeggen dat ik in het begin enkel m\'n mening gegeven heb, maar dat dat blijkbaar niet gewenst was door andere individuen.

            • + 0
            • 9 okt 2009 - 17:27
  • Ik denk dat duidelijk is dat Piquet discutabele dingen gedaan heeft maar is hij daar de enige in?

    Ik blijf van mening dat ik liever een Piquet als veldvulling zie dan echt complete nobodies met dank aan grote sponsoren. Volgens mij zijn er op dit moment nog coureurs actief die wel degelijk slechter zijn dan Piquet. En het is in elk geval een legendarische naam.....

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 11:59
  • Ik ben wel met renzo eens dat die crash toch niet het belangrijkste punt is.

    Dat Piquet bewezen heeft dat hij gewoon niet mee kan komen in de F1 en dat hij het al te moeilijk vindt om de auto op de baan te houden is toch een veel groter probleem?

    • + 0
    • 9 okt 2009 - 13:50
    • Ach, wie had een aantal jaren geleden ooit gedacht dat crash-koning Massa het nog bijna tot wereldkampioen zou schoppen?

      Misschien heeft Renzo wel een hele goede glazen bol en wordt Nelsinho straks wereldkampioen met Campos????

      • + 0
      • 9 okt 2009 - 14:09
      • Tsja, zit ook wat in. Massa werd bij Sauber inderdaad ook zoek gereden door Heidfeld en Fisichella.

        Maar toch, Massa werd toch niet zo extreem zoek gereden als Piquet. 26-1 achter staan op kwalificaties en 20-5 op race finishes is toch wel extreem dramatisch.

        Massa kan ook goed kwalificeren en Piquet absoluut niet. Een goede kwalificatie maakt een hele hoop goed. Dan komt zelfs een middelmatige rijder in de huidige F1 nog heel redelijk mee.

        • + 0
        • 9 okt 2009 - 15:47
        • Mee eens, maar de kwalificatie is ook wel veranderd. Ik ben wel voor het weer instellen van de 107% regel. Kan mij nog een Alex Young herinneren die niet eens mocht starten. Op die manier kan er ook weer plek komen voor meer teams en kan Sauber tenminste blijven voordat ze straks compleet onvoorbereid toch moeten aanschuiven omdat een van de nieuwe teams het laat afweten.

          • + 0
          • 9 okt 2009 - 20:06
  • Kubica

    Posts: 5.746

    Regels zijn er omdat het anders een zootje wordt. regels zijn er niet om overtreden te worden. Je verhaal gaat eerder op voor straffen. Als niemand een regel zou overtreden zouden er geen straffen nodig zijn.
    Nog steeds is PIQ net zo schuldig als Briatore.
    Overigens zou Briatore best NA de hoorzitting aan nieuw bewijs gekomen kunnen zijn. Bewijs dat bijv aantoont dat het PIQ\'s idee/voorstel was ipv andersom. Hetgeen Briatore overigens niet onschuldig zou maken, maar PIQ deste schuldiger.

    • + 0
    • 13 okt 2009 - 13:29

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar