user icon

Flavio Briatore: "Ik stop om Renault te redden"

  • Gepubliceerd op 17 sep 2009 14:02
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Flavio Briatore is sinds gisteren niet langer de teambaas bij Renault. De Italiaan wil de manipulatie van de Grand Prix van Singapore niet toegeven, hoewel de hele zaak wel de reden voor het vertrek van de flamboyante leider is.

In de Britse media liet Briatore de oorzaak voor zijn vertrek weten. “Ik probeer alleen maar het team te redden. Dat is mijn plicht. Dat is de reden waarom ik ben gestopt.” Briatore stond sinds de terugkeer van Renault in de Formule 1 in 2000 aan de leiding bij het team.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • f60

    Posts: 1.725

    \"om Renault te redden\" = \"ik ben eigenlijk wel schuldig\".

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 14:40
  • CoHaBa F1

    Posts: 63

    Wauw...wat is het ook een nobel persoon! hij verdient een lintje!

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 15:04
  • Eerst de kluit belazeren en er dan tussenuit piepen.
    Waardeloze zak hooi, anders is het niet.

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 15:09
  • Evert

    Posts: 54

    \'nee natuurlijk ben je niet schuldig he? achterbaks mannetje. Durft zelfs te schrijven dat ze deze overwinning hadden verdiend!

    http://www.flaviobriatore.it/cgi/fb/db.pl?
    _cgifunction=form&_layout=news_en&keyval=news_en.news_en_id=145

    Volgens mij hadden ze gewoon een goed resultaat nodig om de hoge heren ervan te overtuigen dat ze ook nog konden winnen in 2008. En als je dan niet weg gestuurd bent door Renault, waarom dan nu met de staar tussen de benen vertrekken voordat de zitting is geweest? WEG MET DIE MAN!!!

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 15:15
  • Ik ben benieuwd of Nelson Piquet Jr nog ooit terug te zien is in F1. Wat briatore en consorte hebben gedaan is meer dan slecht. Maar vind het wel stom van Piquet jr om zoiets iets aan de grote klok te hangen want naast dat de F1 weer in slecht daglicht wordt gezet naait hij ook zichzelf een oor aan. Neem aan dat niemand hem meer wil hebben.......

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 15:33
  • peet

    Posts: 210

    Bij ons organiseren ze ieder jaar Knastercross misschien is dat wat voor je ??
    En wat valt er nog te redden dan ,ik denk dat het einde Renault is, met je maffioso praktijken.

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 15:59
  • zijn vertrek zegt genoeg, wat een afknapper..

    • + 0
    • 18 sep 2009 - 01:23
  • Fanman

    Posts: 480

    Het zal alleen niet helpen. Kijk maar naar Spygate. Mensen werden onslagen, maar de straf voor het team bleef hoog.

    • + 0
    • 18 sep 2009 - 09:32
    • felix50

      Posts: 5.792

      inderdaad maar geen uitsluiting zoals mclaren eigenlijk had moeten krijgen .Dat is toen niet gebeurd dus kan je renault ook geen uitsluiting van de f1 geven vind ik

      • + 0
      • 18 sep 2009 - 10:04
  • De FIA ziet het trouwens heel anders. Die vindt dat Briatore en Symonds het team verlaten hebben omdat ze dan niet gestraft kunnen worden. Net zoals met Coughlan en Dave Ryan gebeurde.

    De FIA kan ze dan niet meer straffen. In het geval van Coughlan hebben ze de teams alleen \"aanbevolen\" dat ze hem (en Stepney) niet moesten inhuren.

    De WMSC wil nu de regels veranderen zodat ze de mensen die snel het zinkende schip verlaten wel nog kan straffen.

    • + 0
    • 18 sep 2009 - 11:48
  • Jij stopt omdat je de eer aan jezelf probeert te houden. Ain\'t gonna happen..

    • + 0