user icon

David Richards in beeld als nieuwe baas voor Renault

  • Gepubliceerd op 17 sep 2009 08:26
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Het Formule 1-team van Renault heeft momenteel geen teamleiding. Teambaas Flavio Briatore en hoofdengineer Pat Symonds zijn vertrokken als gevolg van de vermoedde voorbedachte crash van Nelson Piquet in Singapore vorig jaar. Renault trok al het boetekleed aan, stuurde die twee man weg en zal de beschuldigingen niet bestrijden.

Voor de leiding van het team lijkt de Franse renstal zich te wenden tot David Richards. Speed TV bericht dat Richards in de fabriek van Renault in Enstone is opgedoken. Mogelijk gaat hij de positie van teambaas opvullen, maar het kan ook zijn dat Renault contact met hem heeft gezocht voor de mogelijkheid om het team over te laten nemen door Prodrive, het bedrijf van Richards dat in de afgelopen drie jaar al toe probeerde te treden tot de Formule 1.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Dave richards zou een goede keuze zijn, als ik het me goed herinner heeft ie al eerder voor renault gewerkt. Vraag me alleen of of Alonso dan nog worden voorgetrokken...

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 09:02
    • Brandje

      Posts: 78

      Klopt. Eind jaren 90 werkte hij voor toen nog Benneton. Het zou overigens een zeer goede keuze zijn om hem als teambaas aan te stellen. Ook later bij B.A.R. leverde hij goed werk af.

      • + 0
      • 17 sep 2009 - 21:47
  • G-man6182

    Posts: 133

    Ik vind het persoonlijk wel stoer dat er nog zoveel onzekerheden zijn voor het F1-seizoen 2010. Gaat Toyota door? Gaat Renault door, of worden ze overgenomen door Prodrive? Mag Sauber/Qadbak meedoen? En last but not least, wie rijdt waar in 2010??

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 09:13
  • Denk dat Richards hier DE kans heeft die hij zoekt! Renault kan en wil niet verder denk ik en zo zouden alle teamleden toch nog van werk worden voorzien onder de vlag van een nieuw team. Kan me nl. niet voorstellen dat iemand als Richards enkel de rol van teambaas op zich wil nemen. De man is zo gebrand op een eigen team in de F1!

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 09:27
  • Ik hoop dat Renault als team blijft maar zeker als motorenleverancier. In dat geval is Prodrive Renault een redelijk alternatief...

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 11:49
  • Zipp85

    Posts: 202

    Stel he dat David Richards aan het roer komt,en door crashgate Renault uit de F1 stapt lijkt me het een ideaal deal mede mischien gefinancierd door een inversteerder om Renault als naam te vervangen door inderdaad Prodrive,Aston Martin

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 13:04
  • ik heb geen enkel vertrouwen meer in Dave Richards die al jaren doet of hij (weer) in F1 mee wil doen. Begon zo uit het hoofd al in 2006 dat hij een eigen team wou, kansen genoeg gehad en altijd maar afwachten (alsof hij een garantiebewijs van B.E. en M.M. wilde hebben dat zijn auto\'s voor de overwinning mee mochten doen.)

    Even kijken wat hij voorbij heeft laten gaan.... Super Aguri deed hij niets mee, Honda ook niet, BMW Sauber heeft ie volgens mij niet eens over gehad, dus zal hij Renault* en Toyota* ook wel aan zich voorbij laten gaan...

    Dus vent, grijp de eerste beste kans die je krijgt en breng de naam Aston Martin mee naar de F1 startopstelling:)
    Dan vergeef ik je alles hawr hawr

    *mochten die ooit ook vertrekken???

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 18:33

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar