user icon

Startgewichten Grand Prix van België

  • Gepubliceerd op 29 aug 2009 18:21
  • comments 14
  • Door: Dennis Roke
Zoals verwacht beschikt Fisichella niet over de zwaarste auto, maar het mag wel een verrassing heten dat hij niet de allerlichtste is: alleen Barrichello is lichter, terwijl Glock ongeveer hetzelfde gewicht bij zich heeft.

De McLarens zijn ook zwaar, terwijl Nakajima, Grosjean en Alguersuari extreem zwaar beladen zijn met een startgewicht boven de 700 kg.

De volledige gewichtenlijst:

1. Fisichella 648,0 kg
2. Trulli 656,5 kg
3. Heidfeld 655 kg
4. Barrichello 644,5 kg
5. Kubica 649 kg
6. Raikkonen 655 kg
7. Glock 648,5 kg
8. Vettel 662,5 kg
9. Webber 658 kg
10. Rosberg 670 kg
11. Sutil 678,5 kg
12. Hamilton 693,5 kg
13. Alonso 684,4 kg
14. Button 694,2 kg
15. Kovalainen 697 kg
16. Buemi 685 kg
17. Alguersuari 704,5 kg
18. Nakajima 706,1 kg
19. Grosjean 704,7 kg
20. Badoer 691,5 kg

Reacties (14)

Login om te reageren
  • EvilEd

    Posts: 53

    laat maar komen die regen met een rond of 7 a 8

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 18:28
  • Petje af voor Grosjean, ik zie in hem zeker een betere coureur dan in Piquet! Begin een beetje fan van Romain te worden! Die gaat het ook nog wel ver schoppen denk ik. Heb hem zien rijden in de trainingen, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.

    Fisi zoals verwacht een lichte auto, maar niet eens de lichtste.. dat vind ik toch wel knap.

    Ben benieuwd morgen!

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 18:31
  • Tomos F1

    Posts: 349

    De gewichten van P12 tot en met P15 waren wel te verwachten, toch wel goed van Fisichella.

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 18:31
  • lezjonne

    Posts: 45

    Fisi is iig niet de lichtste, al scheelt het niet veel....

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 18:31
  • 125ms

    Posts: 40

    zeer goed van heidfeld en trulli, had van barichello wat meer fuel verwacht, raikkonen zit midden in het schuitje maar is de enige met kers. De 2 redbulls hebben gewoon redelijk veel brandstof dus kunnen ze mogelijk de kop aanvallen. Ik zet mijn geld op raikkonen als hij een goede start heeft (min 2 plaatsen vooruit) is hij ook wel in staat om trulli en heidfeld te verslaan, mits fisico niet gelijk wegrijdt van het stel, but we will see.....

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 18:32
  • MrOrange

    Posts: 193

    Ultra licht is fisi ook weer niet, kijk maar naar Barri die eindigt int midden veld met nog een lichtere wagen. Eingenlijk zijn er best wel wat rijders in de top tien die ongv zo zwaar zijn als fisi. Uitslag race: Ik zeg Trulli, Raikkonen en Vettel. Maar als Rai bloed in de race ruikt in de naam van Trulli, pakt ie hem.

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 19:16
  • ives

    Posts: 1.227

    Ik zeg ook Raikkonen. Barichello staat wel heel licht en als Raikkonen goed wat plaatsen weer wint bij de start, heeft hij volgens mij het meeste kans

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 19:24
  • jabe

    Posts: 25

    En ik denk dat trulli wint, hij heeft de meeste kans al zeggen en denken hier veeeeeeeeeeeel te veeel anders.
    Zou ook goed zijn om toyota in de F1 te houden.

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 19:53
  • mister S

    Posts: 298

    FORZA FERRARI/ FORZA RAKKONEN/.......FORZA BADOER!!

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 21:13
  • mister S

    Posts: 298

    oh, en dan nog iets..... p12 tm p15 staan zo zwaar, dat ze meschien wel voor een 1 stopper gaan. Mocht het niet gaan regenen,en ze dus heel lang door kunnen gaan, zie ik hamilton ook wel op het podium rijden vanaf p12.... of is dat raar gedacht??
    antwoord graag!

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 23:26
  • ronnie

    Posts: 60

    Als Trulli op de tweede plaats blijft en met zijn zware auto ( het was gezien zijn benzine een echte trulli super quali rondje) de rest flink op houd is het niet uit te sluiten dat Fisichella met de snelheid van zaterdag en zijn ervaring deze race echt kan winnen. Dat zou nog eens wat zijn. Niets eerste punten van Force India meteen een overwinning. Hij zal een beetje hulp nodig hebben maar dit is niet alleen whishfull thinking. Als je dit in kwalificatie kan met niet eens zoveel minder gewicht is het zeker niet uit te sluiten dat dit kan gebeuren.

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 23:52
  • laat ik eens gek doen. 1 raikkonen 2barichello 3fisichella.

    • + 0
    • 30 aug 2009 - 04:29
  • dutchdevil

    Posts: 3

    nou denk toch dat fisi een goeie kans maakt met truli meteen 8er m !! als we t wel bekende truli treintje krijgen en raikonen als eerste kers auto bij de start r niet voorbij komt zijn dr mogenlijk heden voor fisi !
    zou leuk zijn :P

    • + 0
    • 30 aug 2009 - 11:22
  • f60

    Posts: 1.725

    Geen fuel corrected lijstje dit weekend?

    • + 0
    • 30 aug 2009 - 12:21

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar