user icon

Bourdais: "Scuderia Toro Rosso handelde ontslag af via sms"

  • Gepubliceerd op 14 aug 2009 08:58
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Sebastien Bourdais is bij Scuderia Toro Rosso de laan uitgestuurd via sms’jes. De Fransman vertelde zijn verhaal in magazine Autohebdo en onthulde dat de Italiaanse renstal niet een persoonlijk gesprek, maar tekstberichten via de mobiele telefoon gebruikte voor zijn ontslag.

Bourdais: “De manier waarop ze me aan de kant zetten was zeer teleurstellend. Dietrich Mateschitz was aanwezig bij de Duitse Grand Prix, maar sprak geen woord met me. Hij belde me daarna ook niet. Alles werd gedaan via de sms, wat ik een actie zonder klasse en stijl vind.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • ben

    Posts: 296

    klasse en stijl hoef je bij veel zakenmannen niet te verwachten,
    een boer in een kostuum blijft een boer.

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 09:38
  • peet

    Posts: 210

    Jaa Red Bull daar krijg je vleugels van.

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 09:43
  • Porsje

    Posts: 20

    Netjes toch? Als Bourdais een SMSje had gekregen met een aanbieding van Ferrari, dan had je hem niet gehoord...

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 12:11
    • Netjes? Ooit opgevoed door je ouders met normen en waarden misschien? Ik gok van niet!

      Alsof Ferrari je gaat sms-en als ze je willen hebben. Of welk team dan ook. Ik kan me in Bourdais zijn gevoel wel vinden, schandalig dat ze dit zo afkappen op die manier. Ze hebben niet eens zelf de ballen om het eye to eye te melden.

      • + 0
      • 14 aug 2009 - 12:59
  • \'Een actie zonder klasse en stijl\'
    Precies, dus dat past bij je Bourdais !!
    Niets mis mee, alleen jammer van die paar centen voor het berichtje.

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 14:23
    • Gard

      Posts: 863

      Ik hoop dat ze jouw ook via een sms je ontslag geven.
      Wat een a-sociale opmerking die je daar plaats.Zegt wel wat over jouw klasse.De actie zegt ook wel wat over de klasse van TR

      • + 0
      • 14 aug 2009 - 15:45
  • Fresh-T

    Posts: 461

    Ik vind dit een uiterst trieste zaak. Als team of bedrijf (want ze zijn het allebei) hoor je het personeel met respect te behandelen. Ook tijdens een ontslag.

    Wat ik verder niet begrijp, is dat Bourdais hier 3 weken later mee op de proppen komt. Waarom nu nog moddergooien? Dit verandert niets in je rechtszaak o.i.d. Ben benieuwd wat hij hier mee wil bereiken

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 14:27
  • idd dit hoort gewoon niet via sms! vorig jaar was het zelfde gezeur toen gaf een ex rijder zelfs aan bedreigd te zijn. leuke baas hebben ze daar!

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 17:10
  • @ MauritsvdT. Wat ben jij echt een mega zielig ventje! Heb respect voor anderen! Ook al ben je geen fan van Bourdais, hij rijdt nog altijd vele vele vele malen beter dan dat jij!
    Ik vind het echt schandalig om te horen hoe er in de formule 1 wordt omgegaan met coureurs. De verhalen van Nelsinho liegen er niet om en dit van Bourdais vind ik ook echt niet kunnen. Je gaat niemand ontslaan via een sms, dat doe je gewoon face to face! Belachelijk en mijn respect voor STR is beduidend minder geworden!

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 18:28

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar