Piquet: "Briatore probeert geen nieuw stoeltje voor me te vinden"
- Gepubliceerd op 13 aug 2009 12:15
-
19
- Door: Rob Veenstra
Piquet deed zijn beklag daarover op de Braziliaanse zender SportTV. Flavio is van mening dat een manager iemand is die twintig procent van het geld van een coureur opeist. Wij vinden dat een zaakwaarnemer zijn best moet doen om een rijder een goed contract te bezorgen. Flavio wilde nooit in de rol komen dat hij een stoeltje voor mij in de Formule 1 moet vinden en dat zal hij dan ook niet proberen.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 1.725
Dit krijg je natuurlijk als je een rijder zijn seizoen niet laat uitrijden.
@ Frankypanda v8
www.f1today.nl/nie(...)-af-van-testverbod/
Posts: 6
het is natuurlijk ook niet echt slim om je teambaas als je manager te kiezen. kies dan geen manager zoals vettel
Posts: 164
Tja, of het nu heel slim is om met modder te gooien als hij nog een ander stoeltje wil vinden. Ik begrijp dat er wat frustratie zit maar of dit nu wijs is om het allemaal maar op tafel te gooien.
Posts: 10.412
welk team zou hem dan moeten willen? dan mag hij wel geld mee brengen:p
Posts: 848
Ik vind het in den beginne al vrij twijfelachtig als een teambaas zijn eigen pupil naar voren schuift ... en het is al helemaal hilarisch als hij hem vervolgens aan de kant zet ;o)
Posts: 1.175
Briatore was ook manager van Alonso toen hij nog bij Minardi reed!
@ Piquet: dit is de grote mensen wereld. jij was niet bij Renault gekomen als Alonso nog bij Mclaren reed en Kovalainen nog bij Renault reed. zal het iets te maken hebben met Piquet Sr?
Posts: 138
Ermm, Piquet had al een contract getekend bij Renault voordat hij wist wie zijn teamgenoot zou worden. Dus die vlieger gaat niet op. Achteraf gezien had hij vast geen racecontrat getekend als hij had geweten dat Alonso terug zou keren, maar dat is altijd makkelijk praten als het kwaad al heeft geschied.
Posts: 866
Als hij niet je manager was geweest had je dit jaar al sowieso geen stoeltje gehad.....
Posts: 10.412
100 punten! hij heeft zelf niet eens in de gaten dat hij nu zelf alles stuk maakt. welke baas wil iemand die zijn vorige baas zwart maakt overal? dat zou hij dan bij een ander ook doen. alles ligt aan flavio niks aan hem zelf. goed flavio is niet makkelijk maar doe jij gewoon je best en haal je punten zal deze man niet zo naar je uit halen! geloof dat Nelson niet alleen als rijder slecht is maar ook in nadenken.
Posts: 10.412
is Nelson fam van Rubens? jankt net zo hard! kon wel eens uit de zelfde buurt komen.:p
Posts: 859
Zonder Briatore was je nooit in de Formule 1 gekomen, hij moge blij zijn dat hij nog zo veel heeft gereden. Bovendien wat heeft hij nou laten zien dat een ander team hem zou willen hebben?
Posts: 163
Nelson heeft de F1 bereikt door zijn prestaties in GP2 en F3 in 2003 - 2006.
Hij had in 2006 bij MF1 kunnen instappen, in 2007 bij STR tot Renault hem een aanbod deed.
Verder heeft hij laten zien dat hij een coureur is die zich helemaal thuis moet voelen in een team om tot goede prestaties te komen. Sportief gezien, het verschil is niet groot met Alonso geweest, wat aangeeft dat hij het zeer zeker wel in zijn mars heeft.
Posts: 859
In de GP2 en F3 reed hij toch in de teams van zijn vader? Kan het mis hebben maar dacht zoiets ergens te hebben gelezen.
Nou wil dat niet zeggen dat dat een slecht iets is, maar hij had daar niet de druk van; niet presteren, dag stoeltje.
Ik schat hem persoonlijk niet zo hoog in mede omdat hij vaak iedereen de schuld geeft behalve zichzelf. Je moet ook zelf kritisch kunnen zijn naar buiten toe en zeggen dat je zelf ook een fout kan maken. Zoals bijvoorbeeld Vettel en Kimi dat wel doen, daar houd ik wel van omdat dat aangeeft dat ze verantwoordelijkheid nemen. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat het alleen Piquet zijn schuld is want dat natuurlijk niet zo.
Maar nogmaals, dit is wat ik er van vind dus het heeft geen nut om te proberen om mij de grond gelijk te maken omdat ik misschien iets verkeerds zeg over je favoriet(?) want zo bedoel ik dat niet.
Posts: 770
in dat anderhalve seizoen heeft hij bij mij i.i.g. geen indruk gemaakt.
zou ook graag de andere kant van het verhaal willen horen.
@Daan: het verschil met Alonso was en is behoorlijk !!
Posts: 18.535
Piquet moet opletten met wat hij nu zegt, want hier hypoticeert hij zijn hele carrière mee. Hij had moeten instappen in een ander team als Renault, maar dat kon hij in 2007, toen hij tekende, nog niet weten. Nu nog klagen, zijn vijgen na pasen en gaan hem niet meer helpen.
Posts: 696
Ik ben daar nog niet zo zeker van.
Want...Spreekt Nelsinho over Briatore als teambaas of als MANAGER?
Immers heeft Briatore twee petten op en in de hoedanigheid als manager mag/kan Nelsinho best klagen over Briatore...
Maar goed, ik ben het wel met je eens dat het allemaal niet zo handig is. Piquet jr. moet wel erg gefrustreerd zijn om zulke uitspraken te doen.
Posts: 932
Er speelt veel meer dan wij weten, maar dat Briatore een klootzak is is duidelijk. Ik hoop dat zijn lievelingetje en Kwalonso naar Ferrari gaat.
Posts: 62
Gek he! Hij had wel de 2e auto maar Alonso reed hem aan alle kanten zoek...
Posts: 11.414
Piquet is gewoon een vervend ventje dat altijd door zijn pappie de hand boven het hoofd gehouden is. Niet goed genoeg om een zitje in een team te krijgen? Dan starten we toch gewoon zelf een team. Denk dat Piquetje in zijn achterhoofd nog steeds wel heeft dat pappie het allemaal wel weer op zal lossen.