user icon

Piquet: "Briatore probeert geen nieuw stoeltje voor me te vinden"

  • Gepubliceerd op 13 aug 2009 12:15
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Renault-teambaas Flavio Briatore schoof eerder deze maand Nelson Piquet aan de kant. Dit leidde logischerwijs tot grote onvrede bij de Braziliaanse coureur. Bijkomend probleem is dat Briatore ook de manager van Piquet is en zijn cliënt nu laat stikken.

Piquet deed zijn beklag daarover op de Braziliaanse zender SportTV. “Flavio is van mening dat een manager iemand is die twintig procent van het geld van een coureur opeist. Wij vinden dat een zaakwaarnemer zijn best moet doen om een rijder een goed contract te bezorgen. Flavio wilde nooit in de rol komen dat hij een stoeltje voor mij in de Formule 1 moet vinden en dat zal hij dan ook niet proberen.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • f60

    Posts: 1.725

    Dit krijg je natuurlijk als je een rijder zijn seizoen niet laat uitrijden.

    @ Frankypanda v8
    www.f1today.nl/nie(...)-af-van-testverbod/

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 12:52
  • Bartman325

    Posts: 6

    het is natuurlijk ook niet echt slim om je teambaas als je manager te kiezen. kies dan geen manager zoals vettel

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 12:58
  • Tja, of het nu heel slim is om met modder te gooien als hij nog een ander stoeltje wil vinden. Ik begrijp dat er wat frustratie zit maar of dit nu wijs is om het allemaal maar op tafel te gooien.

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 13:15
  • welk team zou hem dan moeten willen? dan mag hij wel geld mee brengen:p

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 13:20
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ik vind het in den beginne al vrij twijfelachtig als een teambaas zijn eigen pupil naar voren schuift ... en het is al helemaal hilarisch als hij hem vervolgens aan de kant zet ;o)

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 13:41
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Briatore was ook manager van Alonso toen hij nog bij Minardi reed!
      @ Piquet: dit is de grote mensen wereld. jij was niet bij Renault gekomen als Alonso nog bij Mclaren reed en Kovalainen nog bij Renault reed. zal het iets te maken hebben met Piquet Sr?

      • + 0
      • 13 aug 2009 - 21:53
  • Als hij niet je manager was geweest had je dit jaar al sowieso geen stoeltje gehad.....

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 14:27
    • 100 punten! hij heeft zelf niet eens in de gaten dat hij nu zelf alles stuk maakt. welke baas wil iemand die zijn vorige baas zwart maakt overal? dat zou hij dan bij een ander ook doen. alles ligt aan flavio niks aan hem zelf. goed flavio is niet makkelijk maar doe jij gewoon je best en haal je punten zal deze man niet zo naar je uit halen! geloof dat Nelson niet alleen als rijder slecht is maar ook in nadenken.

      • + 0
      • 13 aug 2009 - 15:22
  • is Nelson fam van Rubens? jankt net zo hard! kon wel eens uit de zelfde buurt komen.:p

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 15:25
  • Zonder Briatore was je nooit in de Formule 1 gekomen, hij moge blij zijn dat hij nog zo veel heeft gereden. Bovendien wat heeft hij nou laten zien dat een ander team hem zou willen hebben?

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 18:04
    • Nelson heeft de F1 bereikt door zijn prestaties in GP2 en F3 in 2003 - 2006.
      Hij had in 2006 bij MF1 kunnen instappen, in 2007 bij STR tot Renault hem een aanbod deed.

      Verder heeft hij laten zien dat hij een coureur is die zich helemaal thuis moet voelen in een team om tot goede prestaties te komen. Sportief gezien, het verschil is niet groot met Alonso geweest, wat aangeeft dat hij het zeer zeker wel in zijn mars heeft.

      • + 0
      • 13 aug 2009 - 20:11
  • in dat anderhalve seizoen heeft hij bij mij i.i.g. geen indruk gemaakt.
    zou ook graag de andere kant van het verhaal willen horen.
    @Daan: het verschil met Alonso was en is behoorlijk !!

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 00:25
  • Piquet moet opletten met wat hij nu zegt, want hier hypoticeert hij zijn hele carrière mee. Hij had moeten instappen in een ander team als Renault, maar dat kon hij in 2007, toen hij tekende, nog niet weten. Nu nog klagen, zijn vijgen na pasen en gaan hem niet meer helpen.

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 18:33
    • Ik ben daar nog niet zo zeker van.
      Want...Spreekt Nelsinho over Briatore als teambaas of als MANAGER?
      Immers heeft Briatore twee petten op en in de hoedanigheid als manager mag/kan Nelsinho best klagen over Briatore...
      Maar goed, ik ben het wel met je eens dat het allemaal niet zo handig is. Piquet jr. moet wel erg gefrustreerd zijn om zulke uitspraken te doen.

      • + 0
      • 16 aug 2009 - 10:34
  • renzo

    Posts: 929

    Er speelt veel meer dan wij weten, maar dat Briatore een klootzak is is duidelijk. Ik hoop dat zijn lievelingetje en Kwalonso naar Ferrari gaat.

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 22:24
  • de chief

    Posts: 62

    Gek he! Hij had wel de 2e auto maar Alonso reed hem aan alle kanten zoek...

    • + 0
    • 15 aug 2009 - 11:13
  • Piquet is gewoon een vervend ventje dat altijd door zijn pappie de hand boven het hoofd gehouden is. Niet goed genoeg om een zitje in een team te krijgen? Dan starten we toch gewoon zelf een team. Denk dat Piquetje in zijn achterhoofd nog steeds wel heeft dat pappie het allemaal wel weer op zal lossen.

    • + 0
    • 16 aug 2009 - 21:24

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar