Piquet: "Briatore probeert geen nieuw stoeltje voor me te vinden"

Renault-teambaas Flavio Briatore schoof eerder deze maand Nelson Piquet aan de kant. Dit leidde logischerwijs tot grote onvrede bij de Braziliaanse coureur. Bijkomend probleem is dat Briatore ook de manager van Piquet is en zijn cliënt nu laat stikken.

Piquet deed zijn beklag daarover op de Braziliaanse zender SportTV. “Flavio is van mening dat een manager iemand is die twintig procent van het geld van een coureur opeist. Wij vinden dat een zaakwaarnemer zijn best moet doen om een rijder een goed contract te bezorgen. Flavio wilde nooit in de rol komen dat hij een stoeltje voor mij in de Formule 1 moet vinden en dat zal hij dan ook niet proberen.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • f60

    Posts: 1.725

    Dit krijg je natuurlijk als je een rijder zijn seizoen niet laat uitrijden.

    @ Frankypanda v8
    www.f1today.nl/nie(...)-af-van-testverbod/

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 12:52
  • Bartman325

    Posts: 6

    het is natuurlijk ook niet echt slim om je teambaas als je manager te kiezen. kies dan geen manager zoals vettel

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 12:58
  • Tja, of het nu heel slim is om met modder te gooien als hij nog een ander stoeltje wil vinden. Ik begrijp dat er wat frustratie zit maar of dit nu wijs is om het allemaal maar op tafel te gooien.

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 13:15
  • welk team zou hem dan moeten willen? dan mag hij wel geld mee brengen:p

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 13:20
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ik vind het in den beginne al vrij twijfelachtig als een teambaas zijn eigen pupil naar voren schuift ... en het is al helemaal hilarisch als hij hem vervolgens aan de kant zet ;o)

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 13:41
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Briatore was ook manager van Alonso toen hij nog bij Minardi reed!
      @ Piquet: dit is de grote mensen wereld. jij was niet bij Renault gekomen als Alonso nog bij Mclaren reed en Kovalainen nog bij Renault reed. zal het iets te maken hebben met Piquet Sr?

      • + 0
      • 13 aug 2009 - 21:53
      • EnzoF1

        Posts: 138

        Ermm, Piquet had al een contract getekend bij Renault voordat hij wist wie zijn teamgenoot zou worden. Dus die vlieger gaat niet op. Achteraf gezien had hij vast geen racecontrat getekend als hij had geweten dat Alonso terug zou keren, maar dat is altijd makkelijk praten als het kwaad al heeft geschied.

        • + 0
        • 14 aug 2009 - 08:01
  • Als hij niet je manager was geweest had je dit jaar al sowieso geen stoeltje gehad.....

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 14:27
    • 100 punten! hij heeft zelf niet eens in de gaten dat hij nu zelf alles stuk maakt. welke baas wil iemand die zijn vorige baas zwart maakt overal? dat zou hij dan bij een ander ook doen. alles ligt aan flavio niks aan hem zelf. goed flavio is niet makkelijk maar doe jij gewoon je best en haal je punten zal deze man niet zo naar je uit halen! geloof dat Nelson niet alleen als rijder slecht is maar ook in nadenken.

      • + 0
      • 13 aug 2009 - 15:22
  • is Nelson fam van Rubens? jankt net zo hard! kon wel eens uit de zelfde buurt komen.:p

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 15:25
  • Zonder Briatore was je nooit in de Formule 1 gekomen, hij moge blij zijn dat hij nog zo veel heeft gereden. Bovendien wat heeft hij nou laten zien dat een ander team hem zou willen hebben?

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 18:04
    • Nelson heeft de F1 bereikt door zijn prestaties in GP2 en F3 in 2003 - 2006.
      Hij had in 2006 bij MF1 kunnen instappen, in 2007 bij STR tot Renault hem een aanbod deed.

      Verder heeft hij laten zien dat hij een coureur is die zich helemaal thuis moet voelen in een team om tot goede prestaties te komen. Sportief gezien, het verschil is niet groot met Alonso geweest, wat aangeeft dat hij het zeer zeker wel in zijn mars heeft.

      • + 0
      • 13 aug 2009 - 20:11
      • In de GP2 en F3 reed hij toch in de teams van zijn vader? Kan het mis hebben maar dacht zoiets ergens te hebben gelezen.
        Nou wil dat niet zeggen dat dat een slecht iets is, maar hij had daar niet de druk van; niet presteren, dag stoeltje.
        Ik schat hem persoonlijk niet zo hoog in mede omdat hij vaak iedereen de schuld geeft behalve zichzelf. Je moet ook zelf kritisch kunnen zijn naar buiten toe en zeggen dat je zelf ook een fout kan maken. Zoals bijvoorbeeld Vettel en Kimi dat wel doen, daar houd ik wel van omdat dat aangeeft dat ze verantwoordelijkheid nemen. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat het alleen Piquet zijn schuld is want dat natuurlijk niet zo.
        Maar nogmaals, dit is wat ik er van vind dus het heeft geen nut om te proberen om mij de grond gelijk te maken omdat ik misschien iets verkeerds zeg over je favoriet(?) want zo bedoel ik dat niet.

        • + 0
        • 15 aug 2009 - 12:49
  • in dat anderhalve seizoen heeft hij bij mij i.i.g. geen indruk gemaakt.
    zou ook graag de andere kant van het verhaal willen horen.
    @Daan: het verschil met Alonso was en is behoorlijk !!

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 00:25
  • Piquet moet opletten met wat hij nu zegt, want hier hypoticeert hij zijn hele carrière mee. Hij had moeten instappen in een ander team als Renault, maar dat kon hij in 2007, toen hij tekende, nog niet weten. Nu nog klagen, zijn vijgen na pasen en gaan hem niet meer helpen.

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 18:33
    • Ik ben daar nog niet zo zeker van.
      Want...Spreekt Nelsinho over Briatore als teambaas of als MANAGER?
      Immers heeft Briatore twee petten op en in de hoedanigheid als manager mag/kan Nelsinho best klagen over Briatore...
      Maar goed, ik ben het wel met je eens dat het allemaal niet zo handig is. Piquet jr. moet wel erg gefrustreerd zijn om zulke uitspraken te doen.

      • + 0
      • 16 aug 2009 - 10:34
  • renzo

    Posts: 932

    Er speelt veel meer dan wij weten, maar dat Briatore een klootzak is is duidelijk. Ik hoop dat zijn lievelingetje en Kwalonso naar Ferrari gaat.

    • + 0
    • 14 aug 2009 - 22:24
  • de chief

    Posts: 62

    Gek he! Hij had wel de 2e auto maar Alonso reed hem aan alle kanten zoek...

    • + 0
    • 15 aug 2009 - 11:13
  • Piquet is gewoon een vervend ventje dat altijd door zijn pappie de hand boven het hoofd gehouden is. Niet goed genoeg om een zitje in een team te krijgen? Dan starten we toch gewoon zelf een team. Denk dat Piquetje in zijn achterhoofd nog steeds wel heeft dat pappie het allemaal wel weer op zal lossen.

    • + 0
    • 16 aug 2009 - 21:24

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar