user icon

Ferrari betaalt Schumacher 1 miljoen euro per race

  • Gepubliceerd op 04 aug 2009 14:31
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Michael Schumacher gaat goed verdienen aan zijn comeback in de Formule 1, zo bericht de Duitse krant Der Tageszeitung. Het dagblad meldt dat Ferrari per race 1 miljoen euro op de rekening van de zevenvoudig wereldkampioen bijschrijft.

Voor elke Grand Prix die de Duitser winnend afsluit zou hij nog eens 1 miljoen euro extra ontvangen. Schumacher is met de Italiaanse renstal ook in gesprek over de voortzetting van zijn adviseurrol. Dat levert hem 5 miljoen euro per seizoen op.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • mika

    Posts: 36

    ha ha echt een vriendendienstje dus.

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 14:43
  • was toch een vrienden dienst? pffff wat een geld.

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 14:49
  • is dit niet een beetje veel??

    Ik bied mij aan voor 750.000 euro per race en 500.000 euro als k win, :)

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 14:56
  • vwtune

    Posts: 215

    Beetje belachelijk. (vooral in een crisistijd)
    Laat dan 1 van hun testrijders gewoon rijden voor het geld wat ze al krijgen voor hun testcontract.
    Als ik schumacher zou zijn, had ik het gratis gedaan. Hij heeft toch al geld zat.

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 15:00
    • Werner

      Posts: 1.650

      Sorry hoor maar dat is flauwe kul. We kunnen ons überhaupt niet voorstellen hoe wij zouden reageren. Die man is wel diegene die alle records heeft verbroken hé...
      Ik heb niets tegen het feit dat ze hem veel geld geven. Voor normale stervelingen als wij is dit fenomenaal veel geld maar als je ziet wat voetballers tegenwoordig ook al verdienen is dit mischien wel \"normaal\".
      Voor niets zou niemand dit doen, wees daar maar gerust van. Ik vind het een echt mooi gebaar dat hij Ferrari wil helpen in deze dondere tijden. Di Montezemolo heeft het ook zo gezien. Schumacher laat zijn vrienden niet in de steek.... Ik zie het niet iedereen doen want Schumi heeft alles te verliezen. Hij steekt zijn nek uit om met een duidelijk mindere wagen te gaan racen. Er zouden hier heel veel kampioenen voor bedankt hebben.

      • + 0
      • 5 aug 2009 - 09:37
    • ch3izs

      Posts: 56

      \"vooral in crisistijd\"

      als je echt zou weten wat een recessie inhoudt dan zou je dit niet hebben gezegd.

      • + 0
      • 6 aug 2009 - 10:10
  • PSmulders

    Posts: 144

    Ik vermoed dat Ferrari dit bedrag enkele malen \"terugverdient\" alleen al door de extra media-aandacht van de afgelopen dagen.

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 15:05
  • Roy-NL

    Posts: 848

    ... ik ben opgelucht dat er gelukkig een aantal mensen zijn die zich geroepen voelen om Ferrari in deze crisistijd voor dergelijke praktijken op hun vingers te tikken!

    PS
    Dit is uiteraard sarcastisch bedoeld!

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 15:31
  • RG-GP

    Posts: 48

    ik denk dat dit gewoon onzin is

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 16:01
  • Paul

    Posts: 626

    Ik snap nooit waar mensen het recht vandaan halen om commerciële bedrijven die geen overheidssteun hebben ontvangen te veroordelen over de hoogte van salarissen/bonussen...

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 16:14
    • Dan zal je zeker niet pleiten voor een Balkenende-norm in de F1 ;)

      • + 0
      • 4 aug 2009 - 19:27
  • Gard

    Posts: 863

    Dit word door een dagblad gemeld.Nergens een bevestiging van Ferrari of Schumi.Dus het kan waar zijn maar net zo goed niet.Verder zal het me worst zijn wat hij verdient dat is mijn zaak niet en als ze het willen betalen wat dan nog.Ik bespeur in sommige reacties een beetje penisnijd

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 17:04
  • loekie125

    Posts: 25

    Voor niks gaat de zon op!! Lekker boeiend dit! Ferrari verdiend er waarschijnlijk het 10 voudige van, dus eigenlijk word ie onderbetaald.

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 17:08
  • Fantastische kerel, hij doet het nog bijna voor niets ook!

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 17:15
  • Fresh-T

    Posts: 461

    Whahahaha, wat is die Schumacher toch simpathiek of niet? Hij helpt Ferrari ff uit de brand. Ferrari is kennelijk angstig trouwens, omdat ze woest zijn op Williams nu. Hebben ze die test dan zo hard nodig? Waar is Ferrari bang voor? Willi Weber heeft Schumacher afgeraden om het te doen. Wat weten zij, wat wij niet weten?

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 19:26
  • 1 miljoen per race; een belachelijk hoog bedrag natuurlijk. Maar net als PSmulders al zegt, zou het wel eens het koopje van het jaar kunnen zijn. Hoeveel petjes zal Ferrari merchandising verkopen? Hoeveel Ferrari modelauto\'s met Schumacher helmpje zullen de toonbank over gaan in de nieuwe Ferrari Shop op de Nürburgring? En als hij wint is het hek natuurlijk helemal van de merchandising dam...

    • + 0
    • 4 aug 2009 - 20:10
  • f60

    Posts: 1.725

    Ach wat is nu 1 miljoen voor Ferrari.
    Reken maar eens uit hoeveel al dat rubber van bridgestone per weekend kost.

    • + 0
    • 5 aug 2009 - 09:41
  • Lijkt een redelijk \"marktconform\" bedrag toch?

    Voor een heel seizoen zou dat 18 miljoen zijn. Minder dan hij voorheen kreeg dus. Of hij moet alles winnen en dan zou het op kunnen lopen tot 36 miljoen.

    • + 0
    • 5 aug 2009 - 11:18
  • f60

    Posts: 1.725

    Denk niet dat het Schumacher hier gaat over geld, dat ene miljoen gaat hem echt niet rijker maken. Volgens zijn manager is er alvast nog niet over geld gesproken met Ferrari.

    • + 0
    • 5 aug 2009 - 17:51

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar