Ferrari betaalt Schumacher 1 miljoen euro per race
- Gepubliceerd op 04 aug 2009 14:31
-
19
- Door: Rob Veenstra
Voor elke Grand Prix die de Duitser winnend afsluit zou hij nog eens 1 miljoen euro extra ontvangen. Schumacher is met de Italiaanse renstal ook in gesprek over de voortzetting van zijn adviseurrol. Dat levert hem 5 miljoen euro per seizoen op.
Trending nieuws
-
Ocon kiest zonder twijfel: "Hamilton is de beste coureur van het moderne F1-tijdperk"
Esteban Ocon heeft zich uitgesproken in een van de grootste discussies binnen de Formule 1. De Fransman is van mening...
08 jun 2026 18:46 -
Viaplay-rel gaat verder: Provider verwijdert F1-concurrent uit zenderlijst
De Grand Prix van Monaco was afgelopen weekend door het ingrijpen van de FOM toch niet gratis te zien in Nederland. D...
08 jun 2026 16:09 -
Sainz woedend op Hülkenberg: "Misschien moeten we maar eens praten"
Carlos Sainz heeft na de Grand Prix van Monaco hard uitgehaald naar Nico Hülkenberg. De Williams-coureur zag een...
08 jun 2026 18:06 -
Hadjar neemt het met Verstappen op tegen Ferrari: "We zitten erbij"
Isack Hadjar heeft na afloop van de Grand Prix van Monaco meer duidelijkheid gegeven over de problemen die hij tijden...
08 jun 2026 17:22 -
Antonelli omarmt de druk: "Vorig jaar bezweek ik nog daaronder"
Andrea Kimi Antonelli blijft indruk maken in zijn debuutseizoen in de Formule 1. De Mercedes-coureur pakte in Monaco ...
08 jun 2026 16:46
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
508.936 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (19)
Login om te reagerenmika
Posts: 36
ha ha echt een vriendendienstje dus.
alonso fan
Posts: 10.412
was toch een vrienden dienst? pffff wat een geld.
Raikkonen-FAN
Posts: 10.089
is dit niet een beetje veel??
Ik bied mij aan voor 750.000 euro per race en 500.000 euro als k win, :)
vwtune
Posts: 215
Beetje belachelijk. (vooral in een crisistijd)
Laat dan 1 van hun testrijders gewoon rijden voor het geld wat ze al krijgen voor hun testcontract.
Als ik schumacher zou zijn, had ik het gratis gedaan. Hij heeft toch al geld zat.
Werner
Posts: 1.650
Sorry hoor maar dat is flauwe kul. We kunnen ons überhaupt niet voorstellen hoe wij zouden reageren. Die man is wel diegene die alle records heeft verbroken hé...
Ik heb niets tegen het feit dat ze hem veel geld geven. Voor normale stervelingen als wij is dit fenomenaal veel geld maar als je ziet wat voetballers tegenwoordig ook al verdienen is dit mischien wel \"normaal\".
Voor niets zou niemand dit doen, wees daar maar gerust van. Ik vind het een echt mooi gebaar dat hij Ferrari wil helpen in deze dondere tijden. Di Montezemolo heeft het ook zo gezien. Schumacher laat zijn vrienden niet in de steek.... Ik zie het niet iedereen doen want Schumi heeft alles te verliezen. Hij steekt zijn nek uit om met een duidelijk mindere wagen te gaan racen. Er zouden hier heel veel kampioenen voor bedankt hebben.
ch3izs
Posts: 56
\"vooral in crisistijd\"
als je echt zou weten wat een recessie inhoudt dan zou je dit niet hebben gezegd.
PSmulders
Posts: 144
Ik vermoed dat Ferrari dit bedrag enkele malen \"terugverdient\" alleen al door de extra media-aandacht van de afgelopen dagen.
Roy-NL
Posts: 848
... ik ben opgelucht dat er gelukkig een aantal mensen zijn die zich geroepen voelen om Ferrari in deze crisistijd voor dergelijke praktijken op hun vingers te tikken!
PS
Dit is uiteraard sarcastisch bedoeld!
RG-GP
Posts: 48
ik denk dat dit gewoon onzin is
Paul
Posts: 626
Ik snap nooit waar mensen het recht vandaan halen om commerciële bedrijven die geen overheidssteun hebben ontvangen te veroordelen over de hoogte van salarissen/bonussen...
PallMall
Posts: 5.901
Dan zal je zeker niet pleiten voor een Balkenende-norm in de F1 ;)
Gard
Posts: 863
Dit word door een dagblad gemeld.Nergens een bevestiging van Ferrari of Schumi.Dus het kan waar zijn maar net zo goed niet.Verder zal het me worst zijn wat hij verdient dat is mijn zaak niet en als ze het willen betalen wat dan nog.Ik bespeur in sommige reacties een beetje penisnijd
loekie125
Posts: 25
Voor niks gaat de zon op!! Lekker boeiend dit! Ferrari verdiend er waarschijnlijk het 10 voudige van, dus eigenlijk word ie onderbetaald.
Fly By Wire
Posts: 1.052
Fantastische kerel, hij doet het nog bijna voor niets ook!
Fresh-T
Posts: 461
Whahahaha, wat is die Schumacher toch simpathiek of niet? Hij helpt Ferrari ff uit de brand. Ferrari is kennelijk angstig trouwens, omdat ze woest zijn op Williams nu. Hebben ze die test dan zo hard nodig? Waar is Ferrari bang voor? Willi Weber heeft Schumacher afgeraden om het te doen. Wat weten zij, wat wij niet weten?
Ramshoek
Posts: 1.016
1 miljoen per race; een belachelijk hoog bedrag natuurlijk. Maar net als PSmulders al zegt, zou het wel eens het koopje van het jaar kunnen zijn. Hoeveel petjes zal Ferrari merchandising verkopen? Hoeveel Ferrari modelauto\'s met Schumacher helmpje zullen de toonbank over gaan in de nieuwe Ferrari Shop op de Nürburgring? En als hij wint is het hek natuurlijk helemal van de merchandising dam...
f60
Posts: 1.725
Ach wat is nu 1 miljoen voor Ferrari.
Reken maar eens uit hoeveel al dat rubber van bridgestone per weekend kost.
patrickl
Posts: 11.414
Lijkt een redelijk \"marktconform\" bedrag toch?
Voor een heel seizoen zou dat 18 miljoen zijn. Minder dan hij voorheen kreeg dus. Of hij moet alles winnen en dan zou het op kunnen lopen tot 36 miljoen.
f60
Posts: 1.725
Denk niet dat het Schumacher hier gaat over geld, dat ene miljoen gaat hem echt niet rijker maken. Volgens zijn manager is er alvast nog niet over geld gesproken met Ferrari.