Ferrari betaalt Schumacher 1 miljoen euro per race
- Gepubliceerd op 04 aug 2009 14:31
-
19
- Door: Rob Veenstra
Voor elke Grand Prix die de Duitser winnend afsluit zou hij nog eens 1 miljoen euro extra ontvangen. Schumacher is met de Italiaanse renstal ook in gesprek over de voortzetting van zijn adviseurrol. Dat levert hem 5 miljoen euro per seizoen op.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 36
ha ha echt een vriendendienstje dus.
Posts: 10.412
was toch een vrienden dienst? pffff wat een geld.
Posts: 10.089
is dit niet een beetje veel??
Ik bied mij aan voor 750.000 euro per race en 500.000 euro als k win, :)
Posts: 215
Beetje belachelijk. (vooral in een crisistijd)
Laat dan 1 van hun testrijders gewoon rijden voor het geld wat ze al krijgen voor hun testcontract.
Als ik schumacher zou zijn, had ik het gratis gedaan. Hij heeft toch al geld zat.
Posts: 1.650
Sorry hoor maar dat is flauwe kul. We kunnen ons überhaupt niet voorstellen hoe wij zouden reageren. Die man is wel diegene die alle records heeft verbroken hé...
Ik heb niets tegen het feit dat ze hem veel geld geven. Voor normale stervelingen als wij is dit fenomenaal veel geld maar als je ziet wat voetballers tegenwoordig ook al verdienen is dit mischien wel \"normaal\".
Voor niets zou niemand dit doen, wees daar maar gerust van. Ik vind het een echt mooi gebaar dat hij Ferrari wil helpen in deze dondere tijden. Di Montezemolo heeft het ook zo gezien. Schumacher laat zijn vrienden niet in de steek.... Ik zie het niet iedereen doen want Schumi heeft alles te verliezen. Hij steekt zijn nek uit om met een duidelijk mindere wagen te gaan racen. Er zouden hier heel veel kampioenen voor bedankt hebben.
Posts: 56
\"vooral in crisistijd\"
als je echt zou weten wat een recessie inhoudt dan zou je dit niet hebben gezegd.
Posts: 144
Ik vermoed dat Ferrari dit bedrag enkele malen \"terugverdient\" alleen al door de extra media-aandacht van de afgelopen dagen.
Posts: 848
... ik ben opgelucht dat er gelukkig een aantal mensen zijn die zich geroepen voelen om Ferrari in deze crisistijd voor dergelijke praktijken op hun vingers te tikken!
PS
Dit is uiteraard sarcastisch bedoeld!
Posts: 48
ik denk dat dit gewoon onzin is
Posts: 626
Ik snap nooit waar mensen het recht vandaan halen om commerciële bedrijven die geen overheidssteun hebben ontvangen te veroordelen over de hoogte van salarissen/bonussen...
Posts: 5.901
Dan zal je zeker niet pleiten voor een Balkenende-norm in de F1 ;)
Posts: 863
Dit word door een dagblad gemeld.Nergens een bevestiging van Ferrari of Schumi.Dus het kan waar zijn maar net zo goed niet.Verder zal het me worst zijn wat hij verdient dat is mijn zaak niet en als ze het willen betalen wat dan nog.Ik bespeur in sommige reacties een beetje penisnijd
Posts: 25
Voor niks gaat de zon op!! Lekker boeiend dit! Ferrari verdiend er waarschijnlijk het 10 voudige van, dus eigenlijk word ie onderbetaald.
Posts: 1.052
Fantastische kerel, hij doet het nog bijna voor niets ook!
Posts: 461
Whahahaha, wat is die Schumacher toch simpathiek of niet? Hij helpt Ferrari ff uit de brand. Ferrari is kennelijk angstig trouwens, omdat ze woest zijn op Williams nu. Hebben ze die test dan zo hard nodig? Waar is Ferrari bang voor? Willi Weber heeft Schumacher afgeraden om het te doen. Wat weten zij, wat wij niet weten?
Posts: 1.016
1 miljoen per race; een belachelijk hoog bedrag natuurlijk. Maar net als PSmulders al zegt, zou het wel eens het koopje van het jaar kunnen zijn. Hoeveel petjes zal Ferrari merchandising verkopen? Hoeveel Ferrari modelauto\'s met Schumacher helmpje zullen de toonbank over gaan in de nieuwe Ferrari Shop op de Nürburgring? En als hij wint is het hek natuurlijk helemal van de merchandising dam...
Posts: 1.725
Ach wat is nu 1 miljoen voor Ferrari.
Reken maar eens uit hoeveel al dat rubber van bridgestone per weekend kost.
Posts: 11.414
Lijkt een redelijk \"marktconform\" bedrag toch?
Voor een heel seizoen zou dat 18 miljoen zijn. Minder dan hij voorheen kreeg dus. Of hij moet alles winnen en dan zou het op kunnen lopen tot 36 miljoen.
Posts: 1.725
Denk niet dat het Schumacher hier gaat over geld, dat ene miljoen gaat hem echt niet rijker maken. Volgens zijn manager is er alvast nog niet over geld gesproken met Ferrari.