Discussie over waarde van Formule 1 speelt weer op bij Mercedes
- Gepubliceerd op 31 jul 2009 13:53
-
10
- Door: Rob Veenstra
Lense meldde eerder dit jaar al dat het merk zou moeten overwegen om de Formule 1 in te ruilen voor takken van autosport die meer van waarde zijn. Nu zegt hij in de Stuttgarter Nachrichten: Deze discussie wordt absoluut weer aangewakkerd door het vertrek van BMW.
Trending nieuws
-
Vasseur trots op Hamilton na eerste Ferrari-zege: "Fantastische prestatie"
Lewis Hamilton heeft zijn allereerste Ferrari-overwinning behaald en de teambaas van de Scuderia, Fred Vasseur, is er...
14 jun 2026 20:24 -
FIA-stewards grijpen in en geven Colapinto zware straf
De FIA-stewards hebben ruim na afloop van de Grand Prix van Barcelona een straf uitgedeeld aan Franco Colapinto. De A...
14 jun 2026 19:49 -
FIA-stewards delen alsnog tijdstraf uit aan Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft na afloop van de voor hem teleurstellend geëindigde Grand Prix van Barcelona een tij...
14 jun 2026 20:12 -
Verstappen reageert sportief op eerste Ferrari-zege Hamilton
Max Verstappen heeft sportief gereageerd op de eerste Ferrari-zege van Lewis Hamilton. In Barcelona kwam Hamilton als...
14 jun 2026 21:03 -
Antonelli ziet een titelkandidaat in Hamilton: "Zal niet eenvoudig worden"
Kimi Antonelli denkt dat Mercedes absoluut het snelste team was in Barcelona, ondanks de overwinning van Lewis Hamilt...
14 jun 2026 19:58
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
635.884 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (10)
Login om te reagerengermain
Posts: 1.748
hopelijk blijven ze
dumdumdum
Posts: 2.787
Als ze zouden gaan, dan houden we verdomd weinig motor leveranciers over. De geruchten gaan ook al over een terug treding van Renault op ander sites. Zou echt jammer zijn als we maar 3 verschillende motoren hebben op 12 of 13 teams.
patrickl
Posts: 11.414
Ik heb het al zo vaak gezegd. Ik snap niet wat auto fabrikanten te zoeken hebben in de F1.
f 1
Posts: 303
Ik volg al een kleine 30 jaar de f1 sport .en geloof mij f1 heb auto fabrikanten nodig anders hadden wij noch steeds in flinstones auto\'s gereden
f60
Posts: 1.725
Het is toch logisch als auto fabrikanten motoren leveren?
lezjonne
Posts: 45
@Patrick,
Dus jij bedoelt, dat je liever Asiatech etc ziet als motorleverancier??? Of juist wel de autofabriekanten, maar alleen als leverancier van de motoren en niet als hele team??
De motoren moeten toch ergens vandaan komen?
renzo
Posts: 932
Ik volg de F1 al vanaf 1983 (ja het jaar van Piquet..........) maar ik zie veel meer heil in de F1 met alleen maar prive teams met een \'fabrieks-motor\'. Een vorm van klantenmotor, een autofabrikant levert een motor en dat was het. De rest is aan het team zelf.
mister S
Posts: 298
ach, gelukkig houden ze er altijd 1: ferrari.
baron van kerpen
Posts: 320
Ach.... In de loop van dit jaar of het volgende jaar trekt de economie weer aan en begint de consument (die echt een zooi geld op de bank heeft staan) weer uit te geven. Ineens is de hebberigheid die de mens kenmerkt weer terug en waarschijnlijk nog heviger dan ooit. De mens verandert niet. Managers ook niet. Zodra de beurzen stijgen en de aandelen weer iets waard zijn wil elke hoge pief en in zijn kielzog andere media en aandachtgeile figuren weer met de F1 geassocieerd worden. En daar hebben ze dan, zoals voorheen, grof geld voor over. Lekker met de raad van commissarissen beslissen dat ze weer terug de F1 in moeten (lees: het geld is er weer voor en moet weggeboekt worden) en fijn met relaties door de peperdure pitboxen wandelen je naam opde auto zien staan. Geloof mij maar, eind 2010 is de helft weer terug of denkt erover. Dat ze het jaar daarvoor een kapitaal vernietigd hebben maakt dan niet uit want dat jaar zijn door de verkoop toch mooie cijfers behaald en daar zat natuurlijk ook een klein (want crisis) bonusje aan vast en nu is er weer geld en kopen ze gewoon een prive team uit dat toch wel geschrokken was van de matige prestaties en hoge kosten in de F1.