user icon

Discussie over waarde van Formule 1 speelt weer op bij Mercedes

  • Gepubliceerd op 31 jul 2009 13:53
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Direct na het nieuws dat BMW de Formule 1 na 2009 voor gezien houdt liet Mercedes via een woordvoerder weten de sport trouw te blijven. De Duitse autofabrikant gaat de boel echter ook nog evalueren, zo onthulde Helmut Lense, lid van de raad van bestuur van Mercedes.

Lense meldde eerder dit jaar al dat het merk zou moeten overwegen om de Formule 1 in te ruilen voor takken van autosport die meer van waarde zijn. Nu zegt hij in de Stuttgarter Nachrichten: “Deze discussie wordt absoluut weer aangewakkerd door het vertrek van BMW.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • germain

    Posts: 1.748

    hopelijk blijven ze

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 14:44
  • Als ze zouden gaan, dan houden we verdomd weinig motor leveranciers over. De geruchten gaan ook al over een terug treding van Renault op ander sites. Zou echt jammer zijn als we maar 3 verschillende motoren hebben op 12 of 13 teams.

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 15:31
  • Ik heb het al zo vaak gezegd. Ik snap niet wat auto fabrikanten te zoeken hebben in de F1.

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 16:26
    • f 1

      Posts: 303

      Ik volg al een kleine 30 jaar de f1 sport .en geloof mij f1 heb auto fabrikanten nodig anders hadden wij noch steeds in flinstones auto\'s gereden

      • + 0
      • 31 jul 2009 - 18:58
    • f60

      Posts: 1.725

      Het is toch logisch als auto fabrikanten motoren leveren?

      • + 0
      • 1 aug 2009 - 00:02
  • lezjonne

    Posts: 45

    @Patrick,
    Dus jij bedoelt, dat je liever Asiatech etc ziet als motorleverancier??? Of juist wel de autofabriekanten, maar alleen als leverancier van de motoren en niet als hele team??

    De motoren moeten toch ergens vandaan komen?

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 18:15
  • renzo

    Posts: 929

    Ik volg de F1 al vanaf 1983 (ja het jaar van Piquet..........) maar ik zie veel meer heil in de F1 met alleen maar prive teams met een \'fabrieks-motor\'. Een vorm van klantenmotor, een autofabrikant levert een motor en dat was het. De rest is aan het team zelf.

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 21:20
  • mister S

    Posts: 298

    ach, gelukkig houden ze er altijd 1: ferrari.

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 22:35
  • Ach.... In de loop van dit jaar of het volgende jaar trekt de economie weer aan en begint de consument (die echt een zooi geld op de bank heeft staan) weer uit te geven. Ineens is de hebberigheid die de mens kenmerkt weer terug en waarschijnlijk nog heviger dan ooit. De mens verandert niet. Managers ook niet. Zodra de beurzen stijgen en de aandelen weer iets waard zijn wil elke hoge pief en in zijn kielzog andere media en aandachtgeile figuren weer met de F1 geassocieerd worden. En daar hebben ze dan, zoals voorheen, grof geld voor over. Lekker met de raad van commissarissen beslissen dat ze weer terug de F1 in moeten (lees: het geld is er weer voor en moet weggeboekt worden) en fijn met relaties door de peperdure pitboxen wandelen je naam opde auto zien staan. Geloof mij maar, eind 2010 is de helft weer terug of denkt erover. Dat ze het jaar daarvoor een kapitaal vernietigd hebben maakt dan niet uit want dat jaar zijn door de verkoop toch mooie cijfers behaald en daar zat natuurlijk ook een klein (want crisis) bonusje aan vast en nu is er weer geld en kopen ze gewoon een prive team uit dat toch wel geschrokken was van de matige prestaties en hoge kosten in de F1.

    • + 0
    • 1 aug 2009 - 11:46

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar