Discussie over waarde van Formule 1 speelt weer op bij Mercedes
- Gepubliceerd op 31 jul 2009 13:53
-
10
- Door: Rob Veenstra
Lense meldde eerder dit jaar al dat het merk zou moeten overwegen om de Formule 1 in te ruilen voor takken van autosport die meer van waarde zijn. Nu zegt hij in de Stuttgarter Nachrichten: Deze discussie wordt absoluut weer aangewakkerd door het vertrek van BMW.
Trending nieuws
-
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.186 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 1.748
hopelijk blijven ze
Posts: 2.788
Als ze zouden gaan, dan houden we verdomd weinig motor leveranciers over. De geruchten gaan ook al over een terug treding van Renault op ander sites. Zou echt jammer zijn als we maar 3 verschillende motoren hebben op 12 of 13 teams.
Posts: 11.414
Ik heb het al zo vaak gezegd. Ik snap niet wat auto fabrikanten te zoeken hebben in de F1.
Posts: 303
Ik volg al een kleine 30 jaar de f1 sport .en geloof mij f1 heb auto fabrikanten nodig anders hadden wij noch steeds in flinstones auto\'s gereden
Posts: 1.725
Het is toch logisch als auto fabrikanten motoren leveren?
Posts: 11.414
Ja dat wel ja, maar daar moeten ze het dan bij laten. Niet zelf een team helemaal of voor een groot deel over nemen.
Eerlijk gezegd vraag ik me zelfs af wat het nut is van het leveren van motoren. Zeker op dit moment nog.
Op zich is het allemaal leuk zolang je als fabrikant de enige bent en indruk kunt maken. Zoals Renault met de turbo\'s, Honda die toen de McLarens onverslaanbaar maakte en Renault die Williams een enorme voorsprong gaf op de rest.
Die prestaties vielen toen op en dat had dus duldelijk wel zin.
Nu zitten er zoveel merken in de F1 en er is eigenlijk geen enkele manier voor de autofabrikanten om echt indruk te maken en iets speciaals te laten zien.
Posts: 45
@Patrick,
Dus jij bedoelt, dat je liever Asiatech etc ziet als motorleverancier??? Of juist wel de autofabriekanten, maar alleen als leverancier van de motoren en niet als hele team??
De motoren moeten toch ergens vandaan komen?
Posts: 932
Ik volg de F1 al vanaf 1983 (ja het jaar van Piquet..........) maar ik zie veel meer heil in de F1 met alleen maar prive teams met een \'fabrieks-motor\'. Een vorm van klantenmotor, een autofabrikant levert een motor en dat was het. De rest is aan het team zelf.
Posts: 298
ach, gelukkig houden ze er altijd 1: ferrari.
Posts: 320
Ach.... In de loop van dit jaar of het volgende jaar trekt de economie weer aan en begint de consument (die echt een zooi geld op de bank heeft staan) weer uit te geven. Ineens is de hebberigheid die de mens kenmerkt weer terug en waarschijnlijk nog heviger dan ooit. De mens verandert niet. Managers ook niet. Zodra de beurzen stijgen en de aandelen weer iets waard zijn wil elke hoge pief en in zijn kielzog andere media en aandachtgeile figuren weer met de F1 geassocieerd worden. En daar hebben ze dan, zoals voorheen, grof geld voor over. Lekker met de raad van commissarissen beslissen dat ze weer terug de F1 in moeten (lees: het geld is er weer voor en moet weggeboekt worden) en fijn met relaties door de peperdure pitboxen wandelen je naam opde auto zien staan. Geloof mij maar, eind 2010 is de helft weer terug of denkt erover. Dat ze het jaar daarvoor een kapitaal vernietigd hebben maakt dan niet uit want dat jaar zijn door de verkoop toch mooie cijfers behaald en daar zat natuurlijk ook een klein (want crisis) bonusje aan vast en nu is er weer geld en kopen ze gewoon een prive team uit dat toch wel geschrokken was van de matige prestaties en hoge kosten in de F1.