Schumacher test op Mugello met oude F2007
- Gepubliceerd op 31 jul 2009 10:48
-
50
- Door: Rob Veenstra
Viervoudig wereldkampioen Alain Prost vertelde radiozender Europe 1 verbaasd te zijn door de beslissing van Schumacher om terug te keren. Ik begrijp zijn besluit niet, maar ik heb er wel respect voor. Hij stopte bijna drie jaar geleden, is wat zwaarder geworden en komt terug van een motorongeluk. Het is een vreemde keuze en een grote uitdaging. Misschien wil hij alleen maar Ferrari uit de brand helpen, aangezien testrijders Marc Gene en Luca Badoer bij lange na niet zo snel zijn.
Update: Schumacher heeft zijn eerste rondjes inmiddels achter de rug. De Duitser zegt op zijn website: Er geldt momenteel een testverbod in de Formule 1, dus heb ik contact gezocht met F1 Clienti met het verzoek of ze een auto voor me hebben. Hoewel het geen auto van dit of vorig jaar betreft is dit toch goed, ik wil gewoon zoveel mogelijk rijden in de komende weken.
Trending nieuws
-
McLaren introduceert eigen macarena-vleugel in Oostenrijk
Het team van McLaren lijkt aankomend weekend in Oostenrijk voor het eerst met een eigen macarena-vleugel te gaan rijd...
24 jun 2026 09:26 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Red Bull heeft dilemma: ADUO-regeling kan Verstappen-transfer forceren
Na de introductie van de nieuwe ADUO-regels staat Red Bull Racing voor een opvallend dilemma. Het team van Max Versta...
24 jun 2026 08:48 -
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (50)
Login om te reagerenPosts: 2.049
Hmm, ik ruik een gat in de regelgeving: ze mogen niet met de huidige auto testen, maar misschien wel met een \"auto voor volgend jaar\".
Posts: 1.748
Een vraagje kan hij dan zo lang testen als hij wil in de f2007??
Posts: 1.966
Yep....slim he ;)
Posts: 349
\'Misschien wil hij alleen maar Ferrari uit de brand helpen\'
Dat lijkt me nogal logisch aangezien ze nu zonder 2e rijder zitten, en er geen (geschikte) invaller voor is.
Ben overigens benieuwd wat Michael van het KERS zal vinden.
Posts: 985
Sterker nog. Ze gaan testen met slicks en 2009 configuratie. Het punt is dat ze gebruik maken van F1 Clienti en dat het dan blijkbaar niet onder de Ferrari F1 vlag valt.
Dit lijkt me een behoorlijk gat in de regelgeving dat snel gedicht moet worden. Was Toro Rosso maar zo slim dan had Alguersuari wat meer kunnen oefenen.
En Renault kan zo Grosjean natuurlijk kilometers gaan geven.
Posts: 63
Allemaal roddels en speculatie.... Kom op hé... BILD zeitung. Net zoiets als de PARTY in Nederland zeg maar.
Zien is geloven!
Posts: 63
Ok, er is een vage foto. Dus wie weet toch waar.
We wachten maar even op een duidelijke foto.
Posts: 699
@johan
Ze testen niet met slicks en ook niet met een 2009 configuratie, gewoon met 2007 wagen zoals ook met de gegroevde banden.
@CoHaBa F1
Roddels en speculatie? denk ik niet, er zijn al foto\'s naar buiten gekomen van gisteren/vandaag waar Ferrari echt met de F2007 test.
Posts: 1.827
En waar zijn deze foto\'s te bezichtigen op het web? :)
Posts: 699
op f1total.com, kwaliteit is helaas niet top, maar wel overduidelijk om te zien dat het hem is.
http://www.motorsport-total.com/f1/news/2009/07/Schlupfloch_Schumacher_testet_im_Ferrari_09073101.html
Posts: 985
Oke, dan ben ik wellicht verkeerd geinformeerd (rtlgp).
Op de foto zie ik idd geen 2009 specificatie (al zou misschien nog kunnen komen dan, eerst maar de nek proberen), de banden zijn lastig te zien.
Posts: 1.827
Dat lijkt me duidelijk dat je verkeerd bent geinformeerd. rtlgp meldde dat Massa slechts een blauw oog had en kon deelnemen aan de race, vlak na het einde van de kwalificatie... lekker professioneel.
De redactie van rtlgp wordt onderhouden door stagaires en studenten weet ik uit betrouwbare bron... niet door de echte rtlgp redactie.
Posts: 985
Dat blijkt maar weer dan. Zaterdag heb ik ook niet alles goed meegekregen aangezien in Spa aan het werk was.
Posts: 461
Waarom nog zoveel ophef over de minst sportieve F1 coureur van de afgelopen 20 jaar?
Die kerel is misschien wel goed, maar een arrogante onsportieveling die de sport niet meer waard is. Waarom is iedereen tegen een comeback van Villeneuve, maar staan ze te juichen als deze schijt m*f weer terug komt?
Posts: 146
Omdat deze meneer meer heeft gepresteerd dan wie dan ook in de F1 misschien?
Posts: 863
En daar gaan we weer.
Posts: 10
Omdat Villeneuve bewezen heeft een paper champ te zijn. Wereldkapioen in een auto waarmee elke beetje coureur overwinningen kon halen. Auto\'s ontwikkelen en een team op hoger niveau brengen heb ik hem nooit zien doen.
Posts: 1.827
Zo te zien zitten daar toch echt slicks onder. Het is inderdaad niet de meest beste foto qua kwaliteit maar ik zie toch geen groeven bij mijn weten....
Posts: 699
Komen vast vandaag betere foto\'s:)
Posts: 985
Zijn de banden met groeven uberhaupt nog te verkrijgen? Zie geen reden voor Bridgestone om ze nog te maken.
Posts: 5.901
Op zijn eigen website staat inmiddels dat er slicks uit de GP2 onder de auto zitten! Ook heeft de wagen absoluut geen 2009 configuratie (te zien aan de foto\'s)
Posts: 461
1. Ik kan echt niet zien of dit slicks of gegroefde banden zijn
2. Ik kan niet eens zien of dit wel Schumacher is? Dus we staan met z\'n allen wel zo mooi blij te zijn (behalve ik, en waarschijnlijk nog een paar) maar er is nog lang niets duidelijk.
3. Ik zou blij zijn als hij hem in de banden parkeert en toch nog last heeft van z\'n nek, waardoor hij toch definitief vaarwel zegt (k gun hem geen pijn, maar k gun hem nog minder F1)
Posts: 866
Wat een sneu commentaar zeg....we hopen hier toch ook niet dat jij jezelf bezeert met je formule GEEN wagen....Denkt dat hij er niet van wakker ligt wat Tristan hem wel of niet gunt.....of wel soms?
Posts: 271
jmmr een wazige foto de komend weekend komen er vast betere foto\'s, we zullen zien.
Posts: 271
hier zie je wel groeven.
www.f1totaal.com/n(...)07-op-mugello-.html
Posts: 985
Dat is geen foto van vandaag.
Posts: 799
Alstu
i39.photobucket.co(...)/mattzel89/01-1.jpg
i39.photobucket.co(...)/mattzel89/02-1.jpg
Met dank aan Mattzel89
Posts: 428
Er kan niet getest worden met onderdelen van 2009.
Hoe je de test ook noemt of dat het onder F1 Clienti is, de onderdelen mogen niet getest worden.
De test is gedaan met een oudere (2007) Ferrari F1 in het bezit van een F1-Clienti.
Ook voldoet Schumacher feitelijk aan de eisen voor een superlicentie, dus ik verwacht ook dat hij die gewoon gaat krijgen.
@Fresh-T: Ik ben in het verleden nooit een fan geweest van de coureur Schumacher. De mens Schumacher ken ik niet, dus kan ik ook niet oordelen over dat hij arrogant is of niet.
In de sport, en daarbij dus ook F1, zal je je van een andere kant moeten laten zien. Je wilt winnen en daar heb je veel voor over.
Arrogant of niet om die reden, een goede coureur is het wel.
Zijn manier van rijden is gewoon veel vloeiender dan dat van andere coureur. Dit is feitelijk bewezen.
Daardoor hoef je nog geen fan van hem te zijn, maar jouw reactie raakt ook kant nog wal.
Het is net of je bang bent dat Schumacher het vele veld even voor l*l zet. Dat kan gebeuren, maar zijn succes was mede te danken aan Ross Brawn en Jean Todt.
Je moet nog maar afwachten hoe dat nu allemaal gaat.
Ik vindt het namelijk wel erg spannend en ben benieuwd wat Schumacher weet te bereiken.
Als jij Schumacher niet wil zien rijden in de huidige F1 is de kans groot dat je over een paar weken de tv uit zal moeten laten staan :)
Posts: 985
Schumacher voldoet niet aan de eis. 15 races in de afgelopen drie jaar. En ook niet aan de eis 300km in een recente f1 wagen.
Posts: 428
Schumacher heeft in 2006 alle 18 races gereden.
Dat zijn er dus zelfs meer dan 15 in de afgelopen 3 jaar (aangezien we nog steeds in 2009 leven).
En aangezien hij aan 1 van de eisen moet voldoen voor het verkrijgen van een superlicentie, doet die 300km er niet toe.
Posts: 985
Als ik drie jaar terug tel kom ik op juli 2006 en daarna heeft ie geen 15 races meer gereden.
Maar als je zo telt voldoet hij inderdaad wel. Maar goed, inmiddels mag hij een dag testen, dus die 300km haalt ie ook wel.
Posts: 428
Inderdaad, zo heb je gelijk. ;)
Maar het gaat om de afgelopen 3 jaar (dus heel 2006) en niet de afgelopen 365 dagen.
En inderdaad, die 300km haalt ie ook wel (als FI en Williams ook even toestemming geven).
Posts: 2.049
Het hangt af hoe je het interpreteerd; De regels van die FIA laten veel te veel ruimte open voor verschillende interpretaties, en kan ferrari zeggen 3 jaar vanaf het start van het seizoen, en dan tellen die races WEL mee. FIA kan bijna onmogelijk dan daar tegenin gaan, aangezien dat dat feitelijk conform met de regels zijn.
Mocht het om de zeer onwaarschijnlijke reden toch niet goedgekeurd worden, dan kan hij nog altijd op die ene testdag zijn 300km rijden en dan heeft hij zijn superlicentie ook.
Posts: 863
Tristan jij bent de meest onsportieve F1 (fan ) aller tijden
Posts: 320
Dat zijn geen fans. Maar zoals altijd delven de haters het onderspit en blijft het voor de echte F1 fans smullen geblazen!!
Posts: 10.412
welkom fiararri kimi gelijk 2e rijder straks? vindt het mooi dat hij terug komt. maar hij mag gelijk extra km maken? als rijder is hij absoluut de top. maar als persoon (sportman) vindt ik hem een Groote lul. een onsportief iemand.
Posts: 863
Dat is jouw mening, persoonlijk vind ik Alonso een etterbak en ook onsportief.Maar ze kunnem allebei goed racen en daar gaat het om niet om persoonlijke haat gevoelens die ik zeker niet heb t.o.v.Alonso
Posts: 21
schumacher mag voor 1 dag de Ferrari F60 testen
en ze hebben de toestemming van de andere teams
Posts: 21
zie website speed tv
schummy zal de F60 voor 1 dag mogen testen met
toestemming van de fota teams
Posts: 774
Ik lees net op f1racing.nl dat de FOTA Ferrari toestemming heeft gegeven om Schumacher een dag in de F60 te laten testen. Compleet belachelijk dit...
Posts: 1.748
Vind ik niet als 8 teams ermee eens is het zeker niet belachelijk het toch beter dan dat hij dadelijk de coureurs eraf kegelt.
Posts: 298
ja, dat is dan niet eerlijk tegenover de andere teams. schumacher of niet.
Posts: 1.725
de andere teams hebben het zelf goedgekeurd. schumacher of niet.
Posts: 863
Maar ze hebben toch toestemming gegeven dus wat zeur je nu
Posts: 774
Ik mag de door de FOTA gegeven toestemming toch wel belachelijk vinden of niet?
Posts: 11.414
Waarom is dat belachelijk dan? Dit lijkt me toch een duidelijk geval van overmacht. Ze vervangen Massa niet voor de lol.
Posts: 985
Maar ze hoeven niet te kiezen voor Schumacher.
Posts: 16
dit bewijst gewoon weer een beetje dat het geen zin heeft om een test verbod op te leggen!
Posts: 428
Waarom is het niet eerlijk dat Schumacher mag testen in de Ferrari?
Normaal gesproken zijn tests om de auto te testen, niet de coureur te trainen.
Nu mag Schumacher gewoon wennen aan de auto van dit jaar.
Heeft opzich niets te maken met de ontwikkeling van de auto (en dus de reden van het testverbod). Er even vanuitgaand dat Ferrari zo netjes is om niet de auto te ontwikkelen ;).
@Sam: Hoezo oneerlijk tegenover de andere teams ? Die andere teams geven zelf de toestemming.
Al moeten FI en Williams ook nog wel toestemming geven.
Posts: 1.503
Schumacher kon racen plus dat hij ook nog eens precies kon zeggen wat er mis was met de auto! Daardoor heeft ie Ferrari zeer veel geholpen!!!
Ik ben nooit een Ferrari/Schumacher fan geweest, maar dat ie nu weer terug keert vind ik zéér tof en ik heb respect voor hem.
Ik snap alleen al die negatieve reacties hier niet...
Ook dat van dat ie in een f60 mag rijden, van alle fota teams mag het, dus wat zit men hier nu te zeuren? Ik snap het echt niet...
En met dat test verbod, vergelijken met die nieuwe (met die moeilijke naam) heeft geen zin, Schumacher is er misschien maar voor 1 of 2 races, die andere voor de rest van het seizoen... Zit een duidelijk verschil in!
En vind de reactie van Refuse een super reactie, zo denk ik er precies over en het is niet anders!
Maar mensen die niet weten waar ze over praten, kunnen zich beter stil houden! Heb me nu nog ingehouden, maar anders...