Mosley ontstemt door FOTA-verklaringen, heroverweegt positie
- Gepubliceerd op 26 jun 2009 09:16
-
15
- Door: Rob Veenstra
In een brief die de FIA-president aan FOTA-voorzitter Luca di Montezemolo stuurde, gezien door Autosport, staat: Gezien de pogingen van u en de FOTA om de media te misleiden beschouw ik mijn opties weer als open. Ik ben ten minste tot oktober baas van de FIA met de volledige autoriteit die bij die positie hoort. Daarna is het aan de leden van de FIA en niet aan u of de FOTA om te kiezen wie de volgende termijn de voorzitter is.
In Parijs kwamen we tot een overeenkomst om de problemen in de Formule 1 op te lossen. Een fundamenteel onderdeel daarvan was dat beide partijen een positief en waarheidsgetrouw beeld naar de media toe zouden schetsen. Verbouwereerd nam ik kennis van het feit dat de FOTA de pers heeft verteld dat Michel Boeri de leiding over de Formule 1 heeft overgenomen, iets waarvan u weet dat het onwaar is.
Dat ik uit mijn taken ontheven ben is ook een leugen en dat ik na oktober geen rol meer krijg binnen de FIA is eveneens onzin. Bovendien heeft u mij in de media een dictator genoemd en dat is een grote belediging voor mij en de leden van de World Motor Sport Council, die al sinds begin jaren tachtig van de vorige eeuw alle regels en procedures bepalen, om maar niet te beginnen over de afgevaardigden van de 122 landen verbonden aan de FIA die alles democratisch hebben bekrachtigd.
Als jullie willen dat de overeenkomst die we gesloten hebben enige kans op overleving krijgt dient u en de FOTA eerst alle gemaakte verklaringen te rectificeren. Jullie moeten de valse verklaringen goedmaken en niet meer met zulke verklaringen komen. Uzelf moet een passende correctie en een excuus maken voor uw uitlatingen.
Trending nieuws
-
Sky Sports-panel vreest voor Verstappen: "Red Bull loopt achter"
Red Bull Racing lijkt nog niet helemaal op snelheid voor de kwalificatie van de Grand Prix van Oostenrijk. Volgens Sk...
27 jun 2026 14:52 -
Wolff overtuigd van Russell: "George hoeft zich niet te bewijzen"
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich ondanks de eerste nederlaag van het seizoen geen zorgen. Volgens de Oostenrij...
27 jun 2026 14:22 -
Uitslag VT3 Oostenrijk: Russell de snelste, Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd de snelste tijd genoteerd door Ge...
27 jun 2026 13:30 -
Hamilton en Ferrari luiden alarmbellen voor kwalificatie in Oostenrijk
Lewis Hamilton heeft zich nadrukkelijk gemeld in de strijd om de poleposition voor de Grand Prix van Oostenrijk, maar...
27 jun 2026 15:29 -
Verstappen geeft duidelijk signaal af over Red Bull-toekomst
Max Verstappen heeft een duidelijk signaal afgegeven over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkamp...
27 jun 2026 13:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 444
MIJN GOD!
Wat een idioot is die vent!! Er zijn hopelijk toch ook mensen daar die wel capabel genoeg zijn om dit nu eens te stoppen.
Die vent is echt het spoor bijster hij moet en zal de sport kapot maken.....
Stop Max Mosley vandaag nog......
Posts: 72
Wat is die vent toch een figuur hé...
Posts: 932
Wat een idioterie. Luca di Montezemelaar had de verstandigste moeten zijn. Nu is het meer weer afwachten. Als hij dat gezegd heeft en de voorwaarden waren er dan is Luca zeer stom bezig. De verhoudingen zijn al zo gevoelig. Stom, stom, stom. (Opmerking verwijderd door redactie).
Posts: 106
En daar gaan we weer! Wat een idioot is t toch ook die bejaarde....
Stap nou maar op en laat de sport in takt!
Posts: 7.177
Als het in de overeenkomst staat dat hij NIET meer herkiesbaar mag gestelt worden en hij gaat het toch doen dan gaan de FOTA teams toch nog weg want dan in het contract door mosley ontbonden.
Trouwens rip MJ!
Posts: 3.007
@Renzo, dat Luca de brief ontvangt wil niet zeggen dat hij alles in z\'n eentje naar buiten heeft gebracht. Sterker nog, de enigste negatieve (voor Max) verklaring dat ik tot nu heb gelezen van de FOTA kwam van Howett. Luca daarentegen deed er juist verstandig aan door alleen te zeggen dat hij de bijdrage van Max waardeert, precies zoals jij opteert, zie ook.<br />
www.f1today.nl/nie(...)sley-bij-oplossing/ <br />
Ik vat "(Opmerking verwijderd door redactie)" behoorlijk discriminerend op en het verbaasd me dat dat goedgekeurd wordt. De Italianen hebben in de auto industrie meer bereikt dan wij als Nederlanders ooit zullen bereiken, dus hoezo stomme volk.<br />
<br />
Ontopic:<br />
Dit gedrag van Max bewijst nog maar eens dat het een machtsspel is geweest en het komt ook dictatoriaal over. Ik beslis wat er gebeurt en de FOTA moet maar gehoorzamen. De FIA (Max) kan er maar niet aan wennen dat de FOTA een hele sterke front is die zich niet alles laat opdragen.<br />
Posts: 124
maar volgens mij heeft di montezemolo ook helemaal niks gezegt hoor . en was het howet van toyota die als eerste riep dat mosly opmoest stappen anders zou er niet getekend zijn en dat die ander nu zijn taken waar nam .heeft hier zelf op de site gestaan dus kan je het na kijken .di montezemolo heeft juist mosly zijn kond zitten kussen na de tijd door te zeggen dat mosly zijn best heeft gedaan om de boel te lijmen .wat ik weer fout van di montezemolo vind is door niet integrijpen en de fota terecht tewijzen dat ze fout bezig zijn wand iedereen zou zijn mond houden over de kwestie
Posts: 124
oh lol ik had jouw link niet gezien hahahah maar dat berichtje bedoelde ik van di montezemolo en die van howet is van de zelfde dag dus die moet ook wel terug tevinden zijn en daar kan je het in lezen dat hij het was die zie dat mosly geen macht meer heeft
Posts: 932
Luca is de president vd FOTA, dus hij is eindverantwoordelijk. Ik zeg ook ALS hij dit gezegd heeft is het stom. Het zijn allemaal ego\'s en nu is er een overeenstemming moet je elkaar zeker \'even\' in elkaars waarde laten. Ik heb ook zeker geen discriminerende opmerking gemaakt. Met \'het is een italiaan\' doel ik op de impulsiviteit van onze verre zuider buren. Dat is zeker niet zo discriminerend als alle opmerkingen die ik hiet lees aan het adres van Ecclestone en Mosley, die wel worden geplaatst. Ver gezocht !
Posts: 444
Tuurlijk is het dom als Luca dit heeft gezegd.
Maar deze aantijgingen zijn afgelopen weken al meerdere keren gedaan door FOTA en niet FOTA leden.
Dit wist Max ook toen hij de overeenkomst sloot met FOTA waarom dan nu zo moeilijk doen??
Posts: 14
In de F1 ontbreekt het in het algemeen aan integriteit en wijsheid. Met de top spelen is geen geintje en er staan miljoenen mensen achter. Ga dan tenminste een beetje respectvol om met allen die het mogelijk maken zonder het eigenbelang prominent op plaats 1 te zetten. De sport lijdt hier gigantisch onder!
Dit betreft beide partijen! Schaam U!
Posts: 5.792
ik wilde dat we nu eindelijk is verlost zijn van die MOSLEY DE MAN DIE BIJNA IN GEEN LAND welkom is en zoveel schade heeft aangericht en nog steeds veel schade aanricht aan onze sport.rot toch eens aub op man
Posts: 770
kunnen ze die man ( mosley ) niet met de eerste beste spaceshuttlevlucht als ruimteafval losen. kan de hubble nog leuke plaatjes schieten. schijtziek word ik van die gast......
Posts: 79
OOH for F**k sakes. kan die man niet ophouden. ik heb nergens gelezen dat luca montezemolo die beweringen heeft uit gesproken. en anders wat maakt het uit. kinderachtig gedoe en max moet dat weer steeds bij de pers bekend maken. hoepel toch op man. De fans worden doodziek van jouw gezeik!!!
Posts: 98
Goh, deze gast moest wel ergens een Looney Toon zijn naast Daffy Duck, Bugs Bunny, enz, enz.
Zo gek als hij alleen kan!!