user icon

Jos Verstappen traint achtste tijd en is snelste Aston Martin

  • Gepubliceerd op 11 jun 2009 08:46
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
De vrije trainingen voor de 24 uur van Le Mans zijn achter de rug en aan kop staan de vertrouwde kemphanen Audi en Peugeot. Jos Verstappen noteerde de achtste tijd in de Lola-Aston Martin, sneller dan zijn teamgenoten en de andere twee Lola-Aston Martins.

Verstappen zegt op zijn site: “Zover ben ik tevreden. Ik ben rustig aan begonnen maar de auto voelde meteen weer goed. Het was lastig om op de baan te zien waar het nog vochtig was en het laatste dat je wilt is er nu vanaf gaan. We zullen morgen wel eens zien als het helemaal droog is. Met op snelheid komen heb ik nooit zoveel problemen. Op zich ging het goed. In de snelle bochten had ik nog wat onderstuur maar dat lossen we nog wel op.”

“De Peugeots gaan wel harder door de snelle bochten. Daar profiteren ze van hun grotere downforce, volgens mij hebben ze meer vleugel staan. Op het rechte stuk reed ik zo een Peugeot voorbij maar in de bochten was het andersom. Het gaat best goed. Ik hoop wel op droog weer natuurlijk voor de rest van de week, maar ik ben tevreden.”

Kijk voor meer informatie op www.verstappen.nl.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Heb gisteravond zitten smullen van 18.00 tot 24.00 uur voor de TV
    Kan niet wachten om er vrijdag zelf heen te gaan wordt een super weekend

    • + 0
    • 11 jun 2009 - 09:08
  • waarom hoopt hij op droog weer??

    • + 0
    • 11 jun 2009 - 09:43
  • PSmulders

    Posts: 144

    Winnen zal ie waarschijnlijk niet, maar ik verwacht toch een top 4 classering als de wagen heel blijft, met geluk een plekje op het podium. Geweldig geluid maakt die Aston Martin trouwens, heb \'m pas nog gezien bij de 1000km spa-francorchamps.

    • + 0
    • 11 jun 2009 - 09:51
  • Snel is ie wel. Dat mag gezegd worden. Alleen vind hij zichzelf zo goed:P

    • + 0
    • 11 jun 2009 - 10:17
    • Klemmer

      Posts: 6

      Als een coureur zichzelf niet goed zou vinden, dan had ie ook niks te zoeken in een racewagen, vind je ook niet?
      Ik vind het nog steeds jammer dat ie d\'r niet alles uitgehaald heeft, maarja ..........................

      • + 0
      • 11 jun 2009 - 10:33
    • beter dan al die anders Nederlandse talenten....

      Jos is THE BOSS

      • + 0
      • 11 jun 2009 - 10:58
    • hij is GOED! als hij maar het juiste materiaal heeft. ik zeg ook top 4 dit weekend. (als het aan jos ligt) en er loopt nog een zaak tussen audi en Peugeot. misschien hebben we daar ook nog iets aan?

      • + 0
      • 11 jun 2009 - 12:26
  • Jos laat mooie dingen zien :up: gewoon knap hoe hij dit doet. Zeker t.o.v. zijn teamgenoten.

    • + 0
    • 11 jun 2009 - 10:29
  • guidoF1

    Posts: 898

    genoeg talent, maar na een lange tijd fan te zijn ondertussen ook wel realistisch genoeg dat jos zich gewoon niet genoeg kon oppompen voor elke race...motivatie viel vaak weg maar hij zal er nu wel weer klaar voor zijn.. en winnaar van vorig jaar maar dat is het zelfde feitje als dat audi of peugeot ook dit jaar weer gaan winnen. jos heeft ook vaak last gehad van zijn nek en dat heeft hem niet goed gedaan....

    • + 0
    • 12 jun 2009 - 00:37
  • Waarom zit Jos Verstappen hier trouwens in de auto van het andere Aston Martin team? Of is dat Verstappen niet eens?

    • + 0
    • 12 jun 2009 - 10:16
    • ja is hem wel. ik zat ook al naar de namen te kijken? misschien was dit training nadat de andere auto stuk was?

      • + 0
      • 12 jun 2009 - 12:32

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar