Voorwaardelijke inschrijving FOTA-teams niet geldig
- Gepubliceerd op 02 jun 2009 13:26
-
19
- Door: Rob Veenstra
Dat meldt een expert aan pitpass.com. De FOTA-teams hebben zich niet ingeschreven aan de hand van de liggende regels voor 2010. Daarom zijn Ferrari en Williams de enige teams met een geldige inschrijving, plus de nieuwe renstallen die op tijd hun inschrijving indienden. De rest van de huidige teams heeft hun voortbestaan in gevaar gebracht door zich voorwaardelijk in te schrijven. De consequenties hiervan worden op 12 juni duidelijk als de internationale autosportbond FIA de deelnemers voor 2010 bekend maakt. De Formule 1 zal de grootste schok uit de geschiedenis meemaken.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 206
Waarin Ferrari dan ook? Ik dacht dat die zich ook voorwaardelijk hadden ingeschreven
Posts: 5
Ja, maar op die site pitpass staat het volgende
\"Therefore, the only teams that are now officially entered are Ferrari (because of its contract with the FIA, which lasts through until 2012)\"
@redactie, gelieve dit soort relevante feiten te vermelden bij de berichten... scheelt namelijk een hoop gezeur van de Mclaren fans die meteen weer moord en brand beginnen te schreeuwen
Posts: 206
Oh, dat had ik niet gelezen. Dank je voor het vermelden
Posts: 219
ja, Ferrari is lid van de FOTA en die teams hebben zich allemaal voorwaardelijk ingeschreven, dus wat heeft Ferrari niet gedaan wat andere teams wel deden?
Posts: 11.414
Het is meer \"wat heeft Ferrari wel gedaan\". Ferrari heeft een contract met blijkbaar zowel FOM als FIA afgesloten om tot 2012 te blijven racen en daarvoor krijgen ze extra 80 miljoen aan televisiegelden van de FOM en een veto over de reglementen bij de FIA.
De rechter heeft onlangs nog bevestigd dat dit contract rechtsgeldig is. Daar zitten ze dan waarschijnlijk ook gewoon aan vast.
Posts: 5.746
Waarom gebruiken ze dat veto dan niet?
Posts: 10.412
dan van mij ook als de teams volgend jaar niet op de grid staan! geen f1 kijken meer dus. en denk met mij vele anderen? dus weg kijk cijfers.
Posts: 91
kan niet meer volgen. Eerst rechtzaak inspannen en dan zich inschrijven. . . . raar van Ferrari. Zo verliezen ze ook alle geloofwaardigheid
Posts: 444
Jezus, maak aan alsteblieft!
Hoe verklooten we de F1 in een aantal weken?
Zie hier het voorbeeld
Wel grappig dat juist ferrari wel ok is
Posts: 11.414
Lol, wat een puinhoop.
Posts: 349
Mochten die teams geen plek krijgen hoop ik echt dat ze hun eigen klasse gaan oprichten die dan zoveel beter zal worden dan waar de FIA mee op de proppen komt. Alleen jammer dat Williams en Ferrari dan vastzitten tot 2012.
Mja, wie niet horen wil moet maar voelen.
Posts: 37
Ik vraag me elke week streeds vaker af waarom ik nog naar dit circus kijk. Als ik Ferrari en Williams was zou ik dan ook maar aan het einde van het seizoen stoppen. Valt vast wel iets voor te regelen, gewoon contract afkopen evt. Ga maar lekker je eigen raceklasse opzetten, en dat de FIA er maar never nooit iets mee te maken krijgt!!
Posts: 1.748
Laat dit een grap zijn en anders doe dan maar Force India en Torro Rosso weg.
Posts: 7.177
Man wanneer gaat dit nou ooit stoppen...
EN Germaine:p Toro mag van mij blijven hoor :)
Posts: 1.748
Voor het geval dat ze vol maar het liefst heb ik dat een van die nieuwe teams vertrekken.
Posts: 223
Rustig aan, mensen! Pitpass.com is niet voor 100 % betrouwbaar en staat erom bekend om van een mug een olifant te maken, gewoon voor de sensatie. Zolang het bericht niet op autosport.com vermeld staat, neem ik dit met een grove korrel zout...
Posts: 298
echt alleen mclaren en ferrari?? das wel gek..... van brawn gp, force india en mclaren hoor je niks, en die moeten nu zeker ophoepele?? aan de eene hand is dat natuurlijk klote.... al die historische teams enzo.... aan de andere hand.... Ferrari gaat met zijn ervaring natuurlijk wel een grote voorsprong maken, mist ze op tijd beginnen en hun huiswerk goed doen enzo, dat wat ze dit jaar niet deden. Als ze het goed doen vind ik dat erg leuk (als ferrari fan) williams kan dan ook leuk mee doen in de top. Toch zou het erg jammer zijn als er maar 2 van de huidige teams overblijven.
Posts: 10.412
lees je verhaal nog eens! ;)
Posts: 219
laat het racen nu eens op de baan plaatsvinden en niet aan die verrekte tafels met alleen geldwolven met grijze pakken aan:(
als de FIA enig fatsoen heeft voor de fans, doen ze dit niet