user icon

Aanwezigheid Ferrari doorslaggevend voor kleine meerderheid fans

  • Gepubliceerd op 25 mei 2009 14:51
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Een kleine meerderheid van de bijna 4.000 stemmen op de F1Today.nl-poll geeft aan dat het stopt met het volgen van Formule 1 als Ferrari vertrekt. De Italiaanse renstal dreigt met opstappen vanwege de introductie van en budgetlimiet en 54 procent geeft aan dat de aanwezigheid van Ferrari in de Formule 1 doorslaggevend te vinden.

Deze week gaat de poll over iets heel anders. Dit is een intensieve een mooie autosportperiode met de grootste evenementen van het jaar. Gisteren vonden de Indy 500 en de Grand Prix van Monaco plaats, op 13 en 14 juni staat de 24 uur van Le Mans op het programma. Wat vinden jullie het mooist; de glitter en glamour van de Formule 1 in de straten van Monaco, de pure snelheid en het spektakel van de Indy 500 of het uithoudingsvermogen van de sportscars en de wisselende omstandigheden in de 24 uur van Le Mans? Laat het weten op F1Today.nl.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Voor mij is het zeker niet doorslaggevend , het is wel jammer maar misschien wordt het er alleen maar leuker op, meer nieuwe teams e.d

    • + 0
    • 25 mei 2009 - 15:46
  • Ik vind indy 500 de 24 uur lemans en de grandprix van Monaco niet het autosport event van het jaar... Ik vind Monaco maar saai. 24 uur Le Mans is wel ok en Indy ook wel ok. Maar HET autosportevent van het jaar?

    En 54 procent is best veel. Heb je dit over een 50 mil mensen dan raak je toch behoorlijk wat fans kwijt.

    • + 0
    • 25 mei 2009 - 16:03
    • johan

      Posts: 985

      Wat is voor jou dan HET autosport evenement van het jaar?

      En kijk jij volgend jaar niet meer of nog wel?

      • + 0
      • 25 mei 2009 - 16:34
  • johan

    Posts: 985

    Nou dan zal het bezoekers aantal wel flink terug gaan op deze site volgend jaar.

    • + 0
    • 25 mei 2009 - 16:33
  • f60

    Posts: 1.725

    GP Monaco heeft 0,0 met autosport te maken, ze kunnen beter de kwalificatie op zondag zetten.

    • + 0
    • 25 mei 2009 - 16:50
  • Q3FI

    Posts: 529

    Hét autosportevenement van het jaar staat er niet tussen. Dat kan er maar één zijn en dat is de eerste Grand Prix van elk seizoen. Omdat dat de enige race is waar je niet van te voren kan gaan zeggen wie er wint. Het F1-seizoen is verder al jaren veel te voorspelbaar, en dus de GP van Monaco ook.

    Indy 500 is mooi, ook omdat er totale outsiders kunnen winnen. Maar het blijven maar broddelkarretjes die alleen linksaf willen...

    En Le Mans is alleen maar mooi vanwege de traditie en het \'s nachts rijden. Veredelde testrit.

    Voor wat betreft F1 zonder Ferrari: ten eerste gebeurt dat niet. Ten tweede kijk je dan toch wel, al is het maar die verhipte eerste GP van het seizoen. Als het F1 virus echt door je aderen stroomt dan stopt dat nooit... ;-) (en wie laat zich nou niet graag verrassen) Trouwens, Williams heeft zich al ingeschreven. De rest volgt echt nog wel.

    • + 0
    • 25 mei 2009 - 20:37
  • Monaco is de quali té doorslaggevend, en is zondag enkel treintjes rijden.
    Indy is gewoon één grote loterij, quali heeft juist totaal geen betekenis en heeft niets met stuurmanskunst te maken (oval).
    24 uur van Le Mans duurt wat mij betreft te lang en zijn meerdere klassen ineen.

    Dus geen een wat mij betreft. Ik vond vorig jaar Singapore erg mooie plaatjes opleveren en tevens was het een stratencircuit waar viel in te halen en de muur dichtbij stond. Dus misschien zal ik deze wel tot hoogtepunt van het jaar benoemen...

    • + 0
    • 25 mei 2009 - 22:23
  • f60

    Posts: 1.725

    Het autosport evenement van het jaar:

    FORMULA 1 BELGIAN GRAND PRIX
    Spa-Francorchamps

    • + 0
    • 26 mei 2009 - 08:41
    • helemaal mee eens !

      • + 0
      • 26 mei 2009 - 09:34
    • Ja dat is ook altijd wel mooi. En onverwacht. Vind ik toch echt veel leuker dan Monaco ofzo.

      • + 0
      • 26 mei 2009 - 10:54
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Qua beleving (geur en autohistorie) doe mij maar Nürburgring. Spa-Francorchamps is natuurlijk het mooiste circuit (en de beste fans!! :-))

    • + 0
    • 26 mei 2009 - 13:52

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar