Ecclestone begint hem te knijpen: "Ik maak me zorgen"
- Gepubliceerd op 21 mei 2009 12:09
-
8
- Door: Rob Veenstra
Ecclestone: Ik maak me zorgen, ik wil niet dat Ferrari ons verlaat. Ik denk dat niet niemand dat wil. We hebben in de Formule 1 meer dan zeventig teams voorbij zien komen. Ferrari is de enige constante factor, ze doen vanaf de eerste dag mee. We willen Ferrari niet verliezen.
Ook andere teams hebben hun onvrede over de invoering van een budgetlimiet geuit en Ecclestone betwijfelt of veel van de huidige renstallen zich voor de deadline van 29 mei inschrijft voor 2010. Het is even afwachten, maar ik denk dat de meerderheid het niet doet.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 349
OK
Nou weet je dat Ferrari d\'r hoogstwss mee gaat stoppen, je wilt Ferrari niet kwijt, je weet dat de meerderheid van de teams zich niet gaat inschrijven en je maakt je zorgen.
Doe er dan wat aan !!!!!!!!!!!
Posts: 49
Deze man is nu echt de F1 aan het vernielen, laat de rest maar een nieuwe klasse opstarten met de regels van vorig seizoen of een combintie van seizoen 08/09
Posts: 115
Die gast moet een baanje bij A1GP nemen of zo, wat een minkukel.
Posts: 44
eerst moet hij mosley eruit gooien, die oude is echt aan zijn hersens aangetast met al zijn ideen. waarom luisteren ze niet naar de teams en de fans. Eigenlijk hoop ik stiekem dat er volgend jaar geen fabrieksteams meer zijn dan heeft Mosley eindelijk zijn zin DE F1 KAPOT GEMAAKT
Posts: 507
wij ook volgens mij is hij nu bijna aan een nieuwe peesmaker toe
en wat mosly betrefd ik denkt dat zijn hersens zijn aangetast door zijn nazi spelletjes ps hoopt echt dat ze allemaal stoppen als een eenheid
Posts: 4.951
Mosley heeft op zich gelijk dat hij de budgetten van de teams aan een limiet wil binden. Alleen de wijze waarop hij dat nu wil doen is totaal wereldvreemd. Ik zou zeggen eerst eens naar een maximum van (ik roep maar wat) 125 miljoen en dan na een paar jaar verder terug naar bijvoorbeeld 75 miljoen.
Posts: 5.792
dat vind ik ook er is niks mis met een budget maar doe dat op een normale manier ieder jaar wat minder.Je kunt toch niet verwachten dat de fabrieks teams alles sluiten en al het personeel even de deur uit gooien, ze in alle jaren hebben opgebouwd (wat ze toen nodig hadden).Dat is een kapitaals vernietiging waar je u tegen zegt.De fia moet eens meer naar de sport en teams ,fans kijken en niet wat ze zelf willen doordrukken zonder maar enigsinds kijken war de f1 zelf wil.Vooral in de persoon van Mosley is zo als een dictator bezig er staat vaak in zuijn commentaar dat hij dat zegt en niet dat de fia dit zegt en daar wringt de schoen.Ook heeft Mosley mensen om zich heen verzameld in de jaren die precies zeggen wat Mosley wil.Als hij nu een gewoon eer lijk is en zegt wat hij wil en dat is de f1 zoals het nu is kapot wil hebben en hij liever ziet dat de f2 wagen de f1 worden maar dan met de f1 motoren
Posts: 67
Iedereen zeurt over Eikelstone en Mosley maar het is gewoon de FIA die de sport naar de klote helpt. De hele organisatie is fout bezig!
Kijk naar WRC en WTCC, die klasses worden ook al aangetast door de domme acties van de FIA. Het WRC bestaat nu nog alleen maar uit Citroen en Ford. Er is geen hol meer aan! Waarom niet? Omdat de FIA het kampioenschap te duur heeft gemaakt om deelname nog aantrekkelijk te maken. Zeker in deze tijd van crisis. Daar gingen Suzuki, Mitsubishi, Subaru, Skoda etc!
Het is goed dat veel teams een signaal gaan afgeven aan de FIA door zich niet in te schrijven voor 2010. De teams moeten maar braaf volgen en de belachelijke acties goed keuren. Kom op, ga weg met die regels voor 2010. Kijk ook eens naar de veiligheid, die gaat ook naar beneden door de ruimte die wordt gegeven op aerodinamisch gebied. Teams die minder geld hebben gaan risico´s nemen.
En de F1 moet de koningsklasse blijven, dus laat die kleinere teams maar mooie dingen laten zien in de A1GP, GP2 en F3. Dan valt daar ook nog te genieten!
Ik zeg: hou deze regels vast voor 5 jaar en ga dan evalueren.