user icon

Lola bevestigt inschrijving voor 2010

  • Gepubliceerd op 15 mei 2009 11:51
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
De verhoging van het bedrag voor het budgetlimiet van 30 naar 40 miljoen pond zorgde even voor hoofdbrekens, maar Lola heeft toch besloten om zich officieel in te schrijven voor het wereldkampioenschap Formule 1 van 2010. In een verklaring meldt het Britse racewagenbedrijf: “De Lola Group is verheugd mede te delen dat het zich zal inschrijven voor de Formule 1.”

Daar ging een grondige analyse aan vooraf. Een definitieve toetreding zal afhangen van de ontwikkelingen rond het budgetlimiet. Lola maakte haar interesse kenbaar toen het budgetlimiet nog op 30 miljoen pond lag en moest de zaak heroverwegen toen het bedrag op 40 miljoen pond werd ingesteld. Lola besluit de verklaring met: “De Lola Group gaat door met het Formule 1-project met het doel om een plek in het wereldkampioenschap Formule 1 voor 2010 te bemachtigen, in de verwachting dat de beslissingen van de World Motor Sport Council volledig gerespecteerd worden.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik wens u een prettig verblijf toe in de wereld van Formula1 en nu proberen langer te blijven dan 1 kwalificatie in Australie 1997.

    Ik vond trouwens de kleurstelling van toen 1997 wel mooi met die mastercard reclame.

    • + 0
    • 15 mei 2009 - 12:03
    • felix50

      Posts: 5.792

      Precies als dit de nieuwe F1 moet worden met teams die al moeilijkheden hebben met het budget van 40 mil.dan weet iedereen hoe dit gaat eindigen .Net zoals jij zegt een race mee doen en hopenlijk al vooruit de tv gelden en sponsors krijgen en dan verdwijnen .Eccel zegt dat hij geen schatzoekers meer wil hebben zoals vroeger maar ik denk dat dat onvermijdelijk is wanner er geen garantie gegeven moet worde voor b.v. 3 jaar

      • + 0
      • 15 mei 2009 - 13:02
  • nu alleen nog even kijken of ze de twee zelfde rijder kunnen krijgen. Ricardo Rosset, Vincenzo Sospiri

    dan is het feest compleet

    • + 0
    • 15 mei 2009 - 12:12
    • zitten die nu niet in het bejaardenhuis rustenvreugde?

      • + 0
      • 15 mei 2009 - 12:23
  • Dit menen jullie toch niet serieus???? Lola is niet alleen 1997. Dit is een team dat al veel langer meegaat.

    • + 0
    • 15 mei 2009 - 12:30
    • denk je dat i dat niet weet!!!!!
      zal je veen een overzicht doen van hun succes

      FirstRace 1962-05-20 Zandvoort
      Last Race 1997-03-30 Interlagos
      Lola Statistics in Formula1
      Cars 285
      Victories 0
      Podium 3
      Pole Position 1
      Fastest Lap 0
      Finish in points 21
      Points 43.00
      Seasons 15
      Tracks 38
      Drivers 29

      Lola Drivers
      YEAR Driver
      1997 Ricardo Rosset, Vincenzo Sospiri
      1993 Luca Badoer, Michele Alboreto
      1991 Aguri Suzuki, Bertrand Gachot, Eric Bernard
      1990 Aguri Suzuki, Eric Bernard
      1989 Eric Bernard, Michele Alboreto, Philippe Alliot, Yannick Dalmas
      1988 Aguri Suzuki, Philippe Alliot, Pierre-Henri Raphanel, Yannick Dalmas
      1987 Philippe Alliot, Yannick Dalmas
      1986 Alan Jones, Eddie Cheever, Patrick Tambay
      1985 Alan Jones
      1975 Graham Hill, Rolf Stommelen
      1974 Graham Hill, Guy Edwards, Peter Gethin, Rolf Stommelen
      1968 Hubert Hahne
      1967 Brian Redman, David Hobbs, Hubert Hahne
      1963 Bob Anderson, Chris Amon, John Campbell-Jones, Lucien Bianchi, Masten Gregory, Maurice Trintignant, Mike Hailwood
      1962 John Surtees, Roy Salvadori

      • + 0
      • 15 mei 2009 - 14:36
  • felix50

    Posts: 5.792

    Lola wat een grappenmakers zijn het . dan gaan ze ook nog voor het kampioensschap hahahaha .Ze kunnen nu de rekening al bijna niet betalen hoe gaat dit verder tv gelden vooruit betalen denk ik net als de sponsoren .Dan is de kans groot dat zulke teams verdwijnen wanneer ze het geld binnen hebben .Ik zeg niet dat Lola dit doet hoor maar omdat Eccel dit zegt trek je wel zulke lui aan

    • + 0
    • 15 mei 2009 - 13:07
    • Toedols

      Posts: 5

      waar lees jij dat ze voor het kampioenschap gaan? ze hebben alleen maar ingeschreven om mee te doen aan het wereldkampioenschap Formula 1 2010...

      Daarnaast neem ik aan dat Lola niet zo stom is om in de F1 te stappen als ze het financieel niet rond kunnen borduren.

      Maarja, er zullen (hopelijk) nog een aantal aanpassingen komen op het budgetlimiet. Dus misschien trekt Lola zich wel weer terug als het limiet verder stijgt.

      • + 0
      • 15 mei 2009 - 13:21
  • goed nieuws voor force india zijn ze eindelijk niet meer de laatste op de grid

    • + 0
    • 15 mei 2009 - 16:22
  • Laat me eens raden. Ecclestone heeft de mannen van Lola beloofd dit hij een kwart van hun jaarbudget 2010 gaat neerleggen wanneer de mannen van Lola uitgerekend vandaag hun inschrijving in de F1 2010 bekend zouden maken...

    • + 0
    • 15 mei 2009 - 16:27
  • 16Klepper

    Posts: 28

    Ik vind dit gedachten bij diversen op deze internet site reactie systeem wat tja...

    Lola is in 1997 gewoon in de Formule 1 gepusht door Mastercard. Het plan van Lola was om 1998 in te stappen met de toendertijds nieuwe regelementen maar ze moesten hals over kop een jaar eerder instappen.

    Ik juich Lola alleen maar toe. Ik vind het super!! dat ze weer mee gaan doen.

    • + 0
    • 15 mei 2009 - 16:56
    • Mirani

      Posts: 2.974

      En vervolgens betaalde MasterCard geen cent, waardoor de auto niet alleen slecht was. Maar ook het geld op was na Melbourne.

      • + 0
      • 15 mei 2009 - 17:20

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar