Kimi Raikkonen gaat weer rallyrijden
- Gepubliceerd op 13 mei 2009 10:11
-
18
- Door: Rob Veenstra
Finse media melden dat hij nu gaat participeren in de Rally della Marca die tussen de Grands van Monaco en Turkije plaats heeft. Raikkonen bestuurt opnieuw de Fiat Abarth Grande Punto. Het wordt zijn eerste rally op asfalt.
Trending nieuws
-
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46
Reacties (18)
Login om te reageren-
Ik zie die man na dit seizoen stoppen met de F1.
Zn motivatie druipt er niet bepaald vanaf, heeft al een jaar geen gp meer gewonnen (zal ook niet heel snel gaan gebeuren) valt vaak uit enz.
Mss dan Vettel naar Ferrari :)- + 0
- 13 mei 2009 - 10:12
-
Vettel kijkt wel uit om nu naar Ferrari te gaan lijkt me. Die kijkt eerst even de kat uit de boom als hij slim is, en hij is slim. Bovendien zie ik - hoe onwaarschijnlijk dat voor sommigen ook mag klinken - Vettel ook nog wel naar McLaren gaan. Succes bij McLaren is minder afhankelijk van geluk en of ze eindelijk hun zaakjes op orde hebben bij Ferrari.
- + 0
- 13 mei 2009 - 10:27
-
Misschien ligt z\'n focus (??) toch niet genoeg op F1...
- + 0
- 13 mei 2009 - 10:16
-
Dat ligt het wel, enige verschil is dat er nu niet meer getest word, dus hebben coureurs veel meer tijd tussen de GP\'s, de ene gaat naar huis de vader uithangen, en Kimi gaat gewoon lekker door met racen, mag toch, beter dan op de bank hangen :P
- + 0
- 13 mei 2009 - 10:26
-
Klopt wel, alleen heeft Kimi meer dan eens aangegeven de wereld rond het ralleyrijden leuker te vinden. Kan dus best zijn dat z\'n motivatie meer die kant opgaat.
- + 0
- 13 mei 2009 - 10:29
-
Kan hem nou niet bepaald ongelijk geven, de F1 is niet meer de F1 die hij kent tussen de jaren 2001 en 2008, dat was de F1 die we allemaal kennen, dus als hij met pensioen gaat zal ik blij zijn, eindelijk uit die pokke wereld die F1 heet..
- + 0
- 13 mei 2009 - 10:46
-
Je zegt het zelf al, het wereldje ROND, rally heeft minder journalisten en verplichtingen buiten de wagen, daarom vind hij het wereldje eromheen leuker want hij is in F1 puur en alleen voor het rijden, zoals het hoort.
- + 0
- 13 mei 2009 - 10:49
-
Waarom moet Vettel toch naar Ferrari of McLaren. Laat hem gewoon bij/naar een TOPteam blijven/gaan ;-)
- + 0
- 13 mei 2009 - 11:31
-
Warmup Kimi?? Het valt me idd op dat Kimi niet meer de gebrande en gefocuste racer is van weleer. Als zijn contract voorbij is, is Kimi weg.
- + 0
- 13 mei 2009 - 11:46
-
Ik snap niet waarom iedereen denkt dat Kimi geen motivatie meer heeft. Als Kimi het leuk vindt om in zijn vrije tijd te gaan rally rijden, zegt dat iets over zijn motivatie? Dat zou net zo scheef zijn door te stellen dat wanneer Hamilton in zijn vrije tijd achter de playstation zit te gamen, ook geen motivatie meer heeft.
- + 0
- 13 mei 2009 - 12:16
-
Ik ben het wel met \'Kimi vs nando\' eens. Schumacher ging regelmatig voetballen. Gaf dat dan aan dat hij helemaal niet van racen hield? Massa en Barrichello waren laatst karten, hebben die ook geen interesse in de F1?
Het is gewoon een soort tijdverdrijf en misschien zelfs iets wat hij na zijn F1 carriere nog zou kunnen oppakken.
Ik zie geen enkele belemmering voor zijn F1 prestaties als hij in zijn vrije tijd wat anders doet dan F1.
Zelfde gezeur over dat ijsje. Het wordt allemaal zo overdreven. Kimi\'s auto is stuk en dan is hij dus klaar. Dan kan hij gaan zitten mokken in zijn trailer of een ijsje eten en nog wat napraten met zijn coureurs. Dan zie ik toch liever het laatste.
Kimi wil gewoon winnen. Als hij dat niet kan dan is hij uiteraard minder enthausiast over het resultaat, maar dat laat onverlet dat hij wel gewoon de motivatie heeft om te winnen. Kijk bijvoorbeeld hou hij met Heidfeld aan het vechten was (tot zijn auto weer stuk ging).- + 0
- 13 mei 2009 - 13:10
-
Vechten met Heidfeld viel ook nog wel mee, hij reed prachtig zijn rondjes maar ik heb geen aanval (of poging tot) gezien.
In maleisie had hij geen zin om geëlektrocuteerd te worden, daarom stapte hij uit en om dan nou meteen de koelkast in te vliegen en ijs en cola te halen vond ik niet echt een professionele houding, veel napraten met het team is er bij Kimi sowieso niet bij in tegenstelling tot Massa die lijkt me wat dat betreft toch wat gemotiveerder.
Het ijsje is dan maar een kleinigheid, dat was het fotograaf omduwen ook enz enz. Al die kleine dingen bij elkaar, plus die lakse houding die hij heeft geven weinig blijk van interesse in een langer verblijf in de F1. Er zijn coureurs zat die gemotiveerder zouden zijn wanneer ze in een Ferrari zouden mochten rijden. Kimi heeft zijn titel, geen wonder dat het allemaal niet meer zonodig hoeft van hem. Ik zie hem na dit seizoen graag vertrekken, of hij moet het dit jaar nog veel beter gaan doen dan zijn teamgenoot.
Anders, welkom Alonso!- + 1
- 13 mei 2009 - 17:53
-
Nou gast ik heb zeker meerdere pogingen tot gezien, ik weet niet welke race jij hebt gekeken maar...
als je me niet gelooft kijk je hier maar:
www.viddler.com/ex(...)star1KRS/videos/58/
ohja, je moet wel tegen een dosis Kimi foto\'s kunnen en beelden!- + 0
- 14 mei 2009 - 07:41
-
Ja.... een gemonteerd filmpje!! Moet dat overtuigen? (grapje, ik heb de gevechten _wel_ gezien)
- + 0
- 14 mei 2009 - 10:25
-
kimi is zijn zakken nog een jaar aan het vullen en de rest wten we allenmaalZowiezo ris er geen f1 ferarri team meer als de regels door gevoert worden .Er zullen waarschijnlijk nog maar 4 teams zijn williams tem india mclaren en brawn en dan ook op williams na allemaal met mercedes motoren heeft Mosley die regels er ook nog even door gedrukt en zo slaat hij de f1 kapot
- + 0
- 13 mei 2009 - 16:17
-
By Kimi het was bij vlagen echt fantastisch wat je hebt laten zien.
- + 0
- 13 mei 2009 - 20:37
-
Tsja, hoe kun je nou gemist hebben dat Raikkonen constant probeerde om Heidfeld te passeren. Maar goed, dat was inderdaad maar voor een paar rondjes, want toen was het ding stuk.
Die clip is wel mooi gemaakt. Alleen, met die trieste muziek erbij is het wel haast een soort \"in memoriam\".- + 0
- 14 mei 2009 - 09:05
-
haha ja die fantastische Raikkonen compilaties na elke race weer.
- + 0
- 16 mei 2009 - 11:44
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Posts: 1.052
Vechten met Heidfeld viel ook nog wel mee, hij reed prachtig zijn rondjes maar ik heb geen aanval (of poging tot) gezien.
In maleisie had hij geen zin om geëlektrocuteerd te worden, daarom stapte hij uit en om dan nou meteen de koelkast in te vliegen en ijs en cola te halen vond ik niet echt e... [Lees verder]