user icon

Raikkonen: "Ik wil snel weer dat gevoel van winnen ervaren"

  • Gepubliceerd op 06 mei 2009 10:08
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Kimi Raikkonen staat al een jaar droog. Sinds de Grand Prix van Spanje van 2008 won de Fin geen Grand Prix meer. De wereldkampioen van 2007 hoopt zo spoedig mogelijk een einde te maken aan die zegeloze reeks.

Raikkonen: “Het is iets meer dan een jaar geleden dat ik voor het laatst een Formule 1-race op mijn naam schreef. In 2008 maakte ik in Barcelona mijn beste weekend voor Ferrari mee. Ik pakte pole position, de winst en reed de snelste raceronde.”

“Sindsdien ben ik wel een paar keer dichtbij gekomen, bijvoorbeeld in Montreal, Magny-Cours en Spa-Francorchamps, maar om de een of andere manier eindigde ik niet als eerste. Dat gezegd hebbende, een coureur verliest nooit de drang om te winnen en ik wil snel weer dat gevoel van winnen ervaren.”

Komende zondag wacht de eerstvolgende kans, met een aangepaste Ferrari F60. Raikkonen: “De eerste, positieve, geluiden over de vernieuwde wagen bevallen me wel. Ik ben benieuwd naar de vrije trainingen van vrijdag. Met het nieuwe pakket hebben we meer downforce dan in de eerste vier races. De concurrentie zit echter niet stil, we zullen wel zien we het beste werk heeft geleverd.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • GJD

    Posts: 444

    Op een ander artikel stond ook dat ze de diffuser getest hebben iemand meer info??

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 10:24
    • Een gehele nieuwe Aerodynamica-pakket + lichte Chassis + idd de Dubbele Diffuser, hij zou zo\'n 0.5 a 0.6 sneller kunnen gaan..

      • + 0
      • 6 mei 2009 - 10:46
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Ik had ergens gehoord/gelezen dat ze zelfs de riemen van ander materiaal hebben gemaakt dat lichter is zonder sterkte in te leveren. Op racefreaks had iemand ook een filmpje geplaatst waar je vaag kon zien dat de achtervleugel nu vel verder naar beneden doorliep zoals RB dat heeft. Maar kan me vergissen hoor...
    Ik hoop echt dat het ze gaat helpen de top 6 in te komen en iig aansluiting krijgen bij de huidige top.

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 11:40
  • Laten we hopen dat hij dat doet. Hij kan rijden hoe slecht het ook ging in mid 2008. Het is nu 2009 dus nieuwe ronde nieuwe kansen. We zullen zien hoe hij het gaat doen. Ik hoop dat ferrari sneller wordt zou goed zijn.

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 11:44
  • Ik begrijp alleen totaal niet hoe ze in een paar weken tijd 25kg van het chassis af kunnen snoepen. Dan hebben ze bij de eerste ontwikkeling naar mijn idee toch iets verkeerd gedaan? Ben heel benieuwd hoe alle ontwikkelingen de rangorde gaan omgooien (of niet).

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 13:01
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Volgens mij was het 15 kilo, maar het kan een gevolg zijn van een te snelle ontwikkeling in de winter wegens tijd gebrek; 2008 gevecht om kampioenschap.
      Hierdoor zullen ze hoogstwaarschijnlijk afwegingen hebben gemaakt die soms iets \'simpeler\' waren en waar ze niet de tijd voor hadden om het beter uit te werken. Nu hebben ze daar weer meer tijd voor en kunnen ze verschillende zaken optimaliseren. Dit zou iig enigsinds als argument vanuit Ferarri kunnen komen en klinkt ook wel redelijk denk ik.
      Ben zelf ook wel benieuwd wat het ze gaat brengen.

      • + 0
      • 6 mei 2009 - 15:08
  • Raikkonen zei vooraf ook dat zijn gewicht niet uit maakte. Misschien dat ze dat eerst ook echt dachten en dat ze daar nu op terug komen?

    Besparen op gewicht was de laatste jaren niet zo heel belangrijk. Ze zaten toch al dik onder het minimum. Nu met KERS is dat dus weer wel belangrijk en dan kan er blijkbaar ook nog wel wat af.

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 15:46
  • Volgens sommige sites (autosport.com etc.) zou het gaan om een gewichtsverlies van zes kilo en zou Ferrari Massa vanaf de volgende grand prix (Monaco) eveneens een chassis geven dat zes kilo lichter is.

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 17:50
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Het wordt zo onderhand wel eens tijd dat er wat meer concurrentie voor de Brawn\'s en Vettel komt....

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 21:01

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar