user icon

Scuderia Toro Rosso bevestigt Bourdais voor 2009

  • Gepubliceerd op 06 feb 2009 09:30
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1-loopbaan van Sebastien Bourdais krijgt dan toch een vervolg. De Fransman heeft lang moeten wachten op een nieuw contract, maar nu heeft Scuderia Toro Rosso hem dan toch bevestigd voor 2009. Zijn grote concurrent Takuma Sato bracht zojuist al naar buiten dat de keuze niet op hem was gevallen.

Bourdais: “Het was een lange en zware winter, maar het wachten is nu eindelijk voorbij en ik kijk uit naar mijn tweede seizoen bij Scuderia Toro Rosso. Ik wil Red Bull en Dietrich Mateschitz bedanken voor de kans op een tweede seizoen bij een team dat vorig jaar enorme progressie heeft geboekt. Nu kan ik me echt gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen. Het wordt een interessant jaar door alle regelwijzigingen en ik wil graag een goede band opbouwen met mijn nieuwe teamgenoot Sebastien Buemi, om samen voor de best mogelijke resultaten voor Scuderia Toro Rosso te zorgen.”

Teambaas Franz Tost: “We zijn blij dat Sebastien bij ons blijft voor komend seizoen. We verwachten dat hij profijt zal hebben van de vorig jaar opgedane ervaring. Hij kent nu de Formule 1, de circuits en het team. Bovendien moeten de slicks hem wel liggen. Zijn ervaring is ontzettend belangrijk, aangezien onze andere coureur, Sebastien Buemi, een debutant is.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • reprep

    Posts: 547

    Yes !!

    goede keus 2e jaar zal vast wel veel beter zijn

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 09:34
  • Teambaas Franz Tost: “We zijn blij dat Sebastien bij ons blijft voor komend seizoen.

    als je echt zo blij bent en hem zo graag wilt waarom heb je hem dan niet eerder een contract aangeboden...???

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 11:31
  • dnhems

    Posts: 67

    YEAH!

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 11:42
  • jozzy

    Posts: 37

    ik ben blij voor Bourdais, hij verdient het zeker!

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 11:43
  • Manon

    Posts: 317

    slechte keuze, wat heeft Bourdais vorig jaar gepresteerd, niks, helemaal niks. Buemi rijd hem er echt wel uit. Samen met Piquet, Trulli, Fisichella en Sutil zorgen ze alleen maar voor opvulling.
    Sato was een betere keus geweest dat is tenminste een racer en en en pakt zijn puntjes wel mee, daar kun je tenminste van genieten, die gaat er tenminste voor (ondanks dat het misschien soms ook weleens te is maar dat heb ik dan liever dan Bourdais die er elke keer weer voor niks afvliegt).

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 14:56
    • Paul

      Posts: 626

      Ik weet niet naar welke Bourdais jij hebt zitten kijken vorig jaar, Manon. In ieder geval niet dezelfde als ik!

      • + 0
      • 6 feb 2009 - 15:30
    • johan

      Posts: 985

      Als er iemand is die er elke keer weer voor niks afvliegt is het Sato wel. Bovendien is Bourdais ook en vechter en zeker geen watje, die zomaar over zich heen laat lopen. (zie amerika)

      Volgens mij ben je een beetje verblind door Vettels prestaties. Ik had het resultaat van Bourdais in Monza nog wel eens willen zien, als zijn auto was blijven lopen op de startgrid.

      • + 0
      • 6 feb 2009 - 17:09
    • Bas

      Posts: 14

      Slechte keuze??

      Dat zou zo zijn geweest als ze voor Sato hadden gekozen. Want wat heeft deze Japanner nou gepresteerd de afgelopen jaren behalve een hoop brokken maken?

      Terecht dat Bourdais blijft racen alleen hebben ze hem wel lang aan het lijntje gehouden.

      • + 0
      • 7 feb 2009 - 05:51
  • ReigN

    Posts: 41

    Ik ben blij dat ze voor Bourdais hebben gekozen. Ik ben er absoluut van overtuigd dat hij meer kan dan hij tot nu toe heeft (kunnen) laten zien. En natuurlijk omdat ze nu weer twee Sebastiens hebben bij Toro Rosso :p

    • + 0
    • 6 feb 2009 - 18:44

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar