De internationale autosportbond FIA heeft op de eigen website gereageerd op de ondergang van het Formule 1-team van Honda. De federatie zegt niet verrast te zijn en samen met Bernie Ecclestone en de FOTA (Formula One Teams Association) te werken aan oplossingen om verdere slachtoffers te voorkomen.
De aankondiging van Honda om zich terug te trekken uit de Formule 1 is een bevestiging van onze langdurige zorgen dat de kosten voor deelname aan het wereldkampioenschap onhoudbaar zijn, aldus de FIA. In onze ogen heeft de wereldwijde economische crisis alleen maar een kritieke situatie verder verslechterd. Als beschermheren van de sport gaat de FIA samen met de commerciële rechthebbenden en de resterende leden van de FOTA vastbesloten aan de slag om de Formule 1 financieel houdbaar te maken.
FIA: "Vertrek Honda bevestigt zorgen over onhoudbare kosten"
- Gepubliceerd op 05 dec 2008 09:32
-
3
- Door: Rob Veenstra
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Pos
Coureur
Team
Punten
Pos
Team
Punten
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Datum
Grand Prix
Circuit
-
-
-
Formule 1 kalender - 2026
Datum
Grand Prix & Circuit
-
-
-
6 - 8 maa
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
1 - 3 mei
22 - 24 mei
5 - 7 jun
12 - 14 jun
Team profiel
- Team naam Honda
- Basis Brackley, Japan
- Jenson Button 7
- Jenson Button 12
- Jenson Button 16
129.447 reacties op Honda
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Honda

Reacties (3)
Login om te reagerenKimomika
Posts: 67
Als de FIA nou eens niet zo gierig zou zijn wat betreft TV geld dan zouden er minder problemen zijn. En al die geniale reglementwijzigingen hebben de teams klauwen met geld gekost.
De FIA moet een fonds opzetten zodat nog een startgrid over houden...
Interlagos
Posts: 941
Japan, Brasil , Maleisie en Turkije, oke. Maar de rest voorlopig in Europa, de teams zijn gevestigd in Italie, Engeland en Duitsland. Daarom GP\'s dicht bij huis want dat scheelt in de kosten, of Ecclestone gaat deze vliegreizen betalen.De FIA had vorig jaar een enquete, die ging over het inhalen te bevorderen.Nu moet de FIA dat herhalen, zodat de fans hun ei kwijt kunnen over dit soort zaken en over Ecclestone.Dus redactie, een schone taak voor om dit door te spelen.
Gard
Posts: 863
Ecclestone moet wat minder voor zichzelf houden en heel wat meer van zijn opbrengsten uitbetalen aan de teams.Maar meneer wil alles zelf.Net zo\'n graaifiguur als bij de banken.