user icon

Barrichello: "Rol van tweede viool stond niet in Ferrari-contract"

  • Gepubliceerd op 27 nov 2008 15:09
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Rubens Barrichello is in zijn thuisland Brazilië weer in een televisieprogramma opgedoken om over zijn periode bij Ferrari te praten. De coureur was jarenlang teamgenoot van Michael Schumacher en maakte veel wereldtitels van de Duitser mee. De laatste maanden uit hij steeds vaker kritiek over de manier waarop dat gebeurde, met de Grand Prix van Oostenrijk 2002 als standaard gespreksonderwerp.

Barrichello zat nu bij Hoje em Dia om over zijn jaren bij Ferrari te vertellen. “Bij Ferrari stonden ze altijd achter Michael. Maar toen ik in 1999 mijn contract voor 2000 tekende stond daar niks over in en daarom zette ik mijn handtekening eronder. Ik vertrouwde op mijn eigen talent en ging door. Maar toen begon het team mij opdrachten over de radio te geven en eerst deed ik nog wat ze vroegen in de veronderstelling dat ik langzaam maar zeker meer respect zou krijgen, maar dat gebeurde maar niet.”

“Michael kon als eerste zijn strategie en brandstofhoeveelheid kiezen, en al het andere werd daar omheen gebouwd. Dit gebeurde regelmatig en ik vertel dit niet omdat het me pijn deed. Ik heb zes geweldige jaren bij Ferrari gehad en ik weet dat ik kampioen had kunnen worden als de omstandigheden anders waren.”

“Ik heb ook vaak gedaan alsof mijn radio niet werkte, dan volgde ik de bevelen gewoon niet op. Sinds de karting was ik een belofte en die heb ik hierdoor niet waar kunnen maken. Dus soms luisterde ik gewoon niet naar mijn team en soms ging ik de discussie aan. Er stond namelijk niks over mijn rol in mijn contract. Ik ben ook regelmatig naar Maranello gegaan om dit te bespreken, ik wilde gewoon ruimte.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • dan hedde ge deur moete rije!!! sorry hoor maar,hij heeft zeker ook vaak gedaan of ie niet kon rijden....wat een sufferd zeg!
    respect krijg je niet in een formule 1 wagen dat dwing je af.

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 15:21
    • Tommieeee

      Posts: 770

      Respect heeft hij zeker wel afgedwongen in 1999 toen hij een wereldseizoen reed in de Stewart-Ford!

      • + 0
      • 27 nov 2008 - 15:45
  • Kubica

    Posts: 4.083

    Ja Rubens maar als je dat van te voren niet hebt ingezien, zegt dat genoeg... over jezelf. Het was algemeen bekend dat alles bij Fewrrari om MS heen draaide.

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 15:26
  • Ik kan me inderdaad ook nog wel herinneren dat Barrichello vooraf heel stellig beweerde dat hij geen tweede rijder zou worden. Toch wel lullig als ze hem dat niet gewoon verteld hebben.

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 15:39
  • Ik vind dat hij gewoon snel weg had moeten gaan bij Ferrari en een eigen team om zich had moeten bouwen, net zoals Schumacher bij Ferrari had gedaan. Ik ben benieuwd of hij bij Ferrari zou willen rijden zoals Ferrari voor het Schumacher-era was. Dan was hij vast en zeker bij Stewart-Ford blijven rijden!!

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 16:59
  • Jeffers

    Posts: 115

    Kan me het wel indenken dat hij er zo over denkt. Maar het is gewoon allemaal mosterd na de maaltijd. Wel ff die miljoenen verdienen en later een beetje moeilijk doen. Rubens hou op met dit gedoe, ga lekker genieten van je pensioen en geef een jonge rijder de kans bij Honda. Ga gewoon lekker een paar jaar in Brazilie op een eilandje wonen.

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 01:09
    • felix50

      Posts: 5.792

      Precies waarom geeft hij het geld vele milj dan niet terug en waarom is hij niet gelijk opgestapt dan had hij respect gekregen.Nu niet ,nu is het een loser die wel kon rijden maar geen topper was en ook in zijn eigen land zo gezien word

      • + 0
      • 29 nov 2008 - 08:28
  • starbux

    Posts: 75

    Seizoen 2000

    Quali: Shumi 15 - Bari 2
    Race Schumi 9 wins - Bari 1 !

    Waarbij Schumi de eerste 3 wedstrijden op rij won.........

    Nou .....Barri mocht dan op zijn talent vertrouwen maar ja als het er niet is dan is het er niet en dan zalje Schumi gewoon voorbij moeten laten gaan en niet zo zeuren achteraf.

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 12:39
  • sanderndk

    Posts: 586

    Net zoals coulthard een definitief nutteloze oude gefrustreerde gek! Zo is dat er ook even uit. haha Nee maar deze man gaat zo respectloos uit dienst treden. Rubens tot nooit meer ziens, 2009 ben je er vast niet bij.

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 12:54
  • Kijk eens met z\'n alle op Jou Tube naar Austrian GP 2001 en 2002, in 2001\"let Michael by for the Championship\" met nog 11 race\'s te gaan. En in 2002 gebeurd het nog een keer

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 14:23

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar