user icon

LG Electronics officiële partner van de Formule 1

  • Gepubliceerd op 26 nov 2008 12:17
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
LG Electronics heeft zich als officiële partner aan de Formule 1 verbonden. De meerjarige overeenkomst begint in januari 2009. De firma krijgt het stempel van officiële consumentenelektronica, mobiele telefonie en dataprocessing partner van de Formule 1. Het logo van het bedrijf zal ook te zien zijn bij de live timing van alle sessies.

Bernie Ecclestone: “LG is leider in de eigen markt, maakt gebruik van vooruitstrevende technologieën en lever innovatie en kwaliteit op een stijlvolle manier. De Formule 1 en LG hebben veel met elkaar gemeen. Ik ben blij met de start van deze nieuwe samenwerking en kijk uit naar de technische oplossing die LG voor ons in petto heeft.”

Dermot Boden, marketingdirecteur bij LG: “Formule 1 is het hoogst haalbare als het gaat om technologische innovatie en stijl hand in hand, wat perfect bij onze filosofie past. De Formule 1 heeft een spanning waar geen enkele andere sport aan kan tippen en dezelfde energie leeft binnen LG. Na langdurig en uitvoerig onderzoek zijn wij overtuigd dat deze samenwerking de globale positie van beide partijen zal verstevigen.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Jeffers

    Posts: 115

    Lol, standaardmotoren, bevriezingen, Max mosley, LG waar houdt het op?

    • + 0
    • 26 nov 2008 - 15:39
  • Jeffers

    Posts: 115

    Ik was medailles vergeten...

    • + 0
    • 26 nov 2008 - 15:40
  • Mirani

    Posts: 2.919

    Dit gaat volgens mij alleen over de tijdwaarneming en de manier waarop dat op tv komt. Vroeger deed Siemens dat en vanaf nu LG. Heeft voor de rest niks met de auto\'s te maken. De teams zullen er niks van merken.

    • + 0
    • 26 nov 2008 - 18:16
    • Het wordt zelfs alleen betaald door LG. Ze doen de tijdwaarneming niet zelf, want dat doet AMB (uit Haarlem).

      Mijn bedrijfje levert ook tijdwaarnemingssoftware voor een Nederlandse sportbond (samen met AMB die de hardware leveren). Mijn naam (of die van AMB) staat nergens op, maar wel van degene die voor de sportbond mijn rekeningen betaald.

      • + 0
      • 26 nov 2008 - 20:50
  • \"vooruitstrevende technologieën en lever innovatie en kwaliteit op een stijlvolle manier\"...huh?? standaardmotoren, medailles...bevriezingen, kortere races, Spa inkorten...Misschien moet Ecclestone eens met M. Peridon van Trust gaan praten, als je het over kostenbesparing hebt ;)...Alles lekker budget!

    • + 0
    • 26 nov 2008 - 20:00
  • Tim

    Posts: 14

    \"Dermot Boden, marketingdirecteur bij LG: “Formule 1 IS het hoogst haalbare als het gaat om technologische innovatie en stijl...\"

    Beste Dermot, dat \"is\" kun je beter in \"was\" veranderen, dat was het namelijk wel een jaar of wat geleden, maar dat is nu wel anders.

    Dit gaat overigens inderdaad alleen over de tijdwaarneming, de teams zullen hier , zoals Mirani al zei, niks van merken. Eigenlijk maakt het me niks uit of er nou een Siemens logo of een LG logo staat. Als ze maar gewoon dit tijdwaarnemingsysteem houden, ik vind het wel goed zo.

    • + 0
    • 26 nov 2008 - 22:24
  • Jeffers

    Posts: 115

    LG vooruitstrevend? Laat me niet lachen wat hebben die lui ooit uitgevonden? De LCD met een pianolak randje of zo?

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 03:03

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar