user icon
user icon

Mercedes: "Invoering standaardmotoren niet haalbaar"

  • Gepubliceerd op 29 okt 2008 10:19
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
De oppositie tegen het idee van de internationale autosportbond FIA om standaardmotoren te introduceren in de Formule 1 neemt met de dag toe. Ook McLaren-partner Mercedes heeft nu laten weten het voornemen van de federatie niet te steunen.

Mercedes-motorsportbaas Norbert Haug legt in Auto, Motor und Sport uit: “De intrede van standaardmotoren is voor de fabrikanten een niet uitvoerbaar plan. De Formule 1 moet een technologische uitdaging blijven, hoewel dat de afgelopen jaren ook is afgenomen.” En in Bild zegt de Duitser: “Ik hoop dat we tot een oplossing kunnen komen, maar dan moeten beide partijen bereid zijn om compromissen te sluiten.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • felix50

    Posts: 5.792

    He he eindelijk ferarri en andere teams die zelf motoren bouwen moeten hier achter staan en dat belachelijke idee van de fia de grond in te boren .Dat ik zei dat dennis er geen problemen mee heeft heeft te maken dat mc laren zelf geen motoren bouwt en dus voor dat team het niet uit maakt.De gene die wel vaker iets leest van mij weet dat ik GEEN ferarri fan ben maar BMWfan.Ik gun mercedes de titel alleen heb ik zelf moeite met Dennis en dat is nu eenmaal mijn mening

    • + 0
    • 29 okt 2008 - 10:27
  • felix50

    Posts: 5.792

    Zeg toch gewoon hoe en wat maar niet dat oppervlakkige .Mercedes heeft er toch ook niks aan om met een ander merk motoren te rijden dus een hardere opstelling was op zijn plaats geweest Haug.

    • + 0
    • 29 okt 2008 - 10:45
  • Inderdaad Felix, helemaal met je eens.
    Dat laffe diplomatieke gedoe daar hebben we nix aan...

    • + 0
    • 29 okt 2008 - 11:07
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Tja, nu de diverse teams hun mening met betrekking tot de standaardmotor optie (blijkbaar) hebben uitgesproken, krabbelt de FIA al een beetje terug (zie het artikel mbt Ferrari). Tussenstand mbt de online petitie staat inmiddels op 104:

    www.petitiononline.com/fiaplan1/petition.html

    Kom op, er moeten toch meer F1 fans zijn! ;o)

    • + 0
    • 29 okt 2008 - 11:09
  • De FIA krabbelt niet terug. Ze geven aan dat er altijd al 3 opties op de tafel lagen. Dat in de pers de nadruk nou volledig op 1 van die opties ligt is wat anders.

    • + 0
    • 29 okt 2008 - 13:51
  • Mika Kimi

    Posts: 199

    Gelijk maar 2x getekend. :)

    • + 0
    • 29 okt 2008 - 14:00
  • Kubica

    Posts: 3.778

    Ik denk dat Mad Max de geschiedenis in wil gaan als \'The man who killed F1\'.. (om het maar netjes te zeggen)

    • + 0
    • 29 okt 2008 - 16:07
  • @Roy...heb ook getekend...maar een schamele 120 stemmen tot nu toe is niet voldoende lijkt me...Maar we houden vol!!

    • + 0
    • 29 okt 2008 - 19:49

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar