user icon

ING praat met Doornbos over voortzetting sponsoring

  • Gepubliceerd op 14 okt 2008 14:55
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
ING is sinds een paar maanden een persoonlijke sponsor van Robert Doornbos, wat onder andere resulteerde in een deelname van de Nederlander aan Bavaria City Racing in Rotterdam met een Formule 1-auto van Renault. De samenwerking met Doornbos bevalt ING dusdanig dat de Nederlandse bank graag door wil met de coureur.

Een woordvoerder van ING vertelde aan F1Today.nl: “ING is zeer te spreken over de samenwerking met Robert Doornbos en hoopt die samenwerking te kunnen voortzetten in 2009. Wij zijn daarover met Robert in gesprek. Ondertussen hopen wij dat hij zich in de kijker weet te rijden voor een plekje in de Formule 1 of IRL IndyCars.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Skoezie

    Posts: 146

    Geef die beste man het 2e Renault stoeltje zou ik zeggen.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 15:21
  • De andere lezers die hebben opgelet tijdens de vorige discussie weten dat ik niet in het scenario geloof van ING / Renault en Doornbos.

    Maar mijn god wat zijn we nou dom bezig... ING hoopt dat hij zich in de kijker rijdt voor een plekje in de F1. Goed, Robert doet het goed en krijgt een contract als tweede coureur van Honda, of bij Toro Rosso... gaat ING dan mee? Volgens mij niet.

    ING betaalt verdorie 55M euro per jaar aan Renault!!! Eis dan ook dan Robert een rol speelt! Dat mag en kan je eisen als hoofdsponsor en zeker voor zulke grote bedragen. Maar bij ING zitten weer mensen die het globaal bekijken en niet begrijpen denk ik...

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 17:47
  • helemaal mee eens voordat sponser bedrag kan je het ook eisen
    om hem in die wagen te laten rijden

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 17:48
  • zet doornbos en piquet maar naast elkaar.. doornbos heeft al het 1 en ander gepresteerd. en piquet niet.. dus ja ING zeg dat doornbos moet racen volgend jaar.. dat kan en mogen eisen dat doornbos rijd volgens jaar! en zeg nou zelf? als renault slim is doen ze het ook. hebben ze ook veel meer kans op punten en kunnen ze veel hoger komen!! piquet heeft niks gedaan dit jaar.. 1x goed mazzel gehad en voor de rest is het niet om aantezien. ik geloof best dat pquet kan races,, alleen laat hij niks tot zeer weinig zien.! en doorndos is niet voor niks rookie of the year geweest!!!

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 18:54
    • Doornbos het e.e.a. gepresteerd en Piquet niet?

      Doornbos is in geen 1 klasse waarin hij reed kampioen geworden. Piquet is in alle klasse waarin hij reed voor de F1 altijd in de top te vinden. F3 Zuid Amerika en Brits kampioen en in 2006 vice kampioen. Met kans op de titel tot in de laatste race.

      • + 0
      • 15 okt 2008 - 12:55
  • @ JogT --> hahaha. Wat een mega stomme reactie! Ik zeg je maar 1 ding --> ALS Nelson weg ZOU gaan bij Renault, dan gaat Doornbos hem noooooit opvolgen! En als je iets verder zou kijken dan je neus lang is, dan zou je zien dat Nelson wel degelijk goede races rijdt. Het probleem ligt hem in de kwalificatie, niet in de races! En gelukkig ben ik niet de enige die vind dat Nelson wel goede races rijdt! Deze week bevestigde Flavio Briatore dat nogmaals. En Pat Symonds hoopt dat zowel Alonso als Piquet volgend jaar bij het team blijven. Dus droom lekker verder met je Doornbos!

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 21:52
    • jack67

      Posts: 31

      Echt hollands je eigen mensen afkraken.Waarom zou Doornbos niet in de F1 rijden?Waarom ben jij GELUKKIG niet de enige (omdat je het Doornbos niet gunt?) We zouden eens wat trotser op de Nederlandse rijders moeten zijn

      • + 0
      • 15 okt 2008 - 15:18
  • Best grappig om te zien dat de gouden regel wie betaald bepaald even door ING naast zich neergelegd wordt.
    Geloof ik niks van. ING bemoeid zich wel degelijk met wat ze willen voor 55miljoen dollar.
    Ze willen niet op een auto staan die of slecht gekwalificeerd wordt of door overdriving in een muur gehangen wordt.
    Ik zou flavio en consorte niet meteen op hun woord geloven, in het verleden zijn er legio situaties geweest waaruit blijkt dat ze rust en kalmte in de spotlights verkondigen en achter de schermen aan het rotzooien zijn.
    het was wel ooit flavio die in tijden van benneton een nederlander aan zijn eerste zitje in de formule 1 hielp naast ene michael schumacher. Wie weet is ie carlo van dam niet vergeten, was ooit coureur in het renault driver program.
    En zo zijn er nog vele namen op te noemen ook niet nederlanders.

    Maar nogmaals ik zou het leuk vinden als ING iemand naast alonso eist die leuk tweede viool kan spelen, maar als het moet ook meer dan dat.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 07:06
  • Niet om lullig te doen voor de fans maar ik denk niet dat doornbos in F1 komt. Tuurlijk het kan maar zo maar ik zie het niet snel gebeuren. Ik zou het niet erg vinden.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 08:22
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Doornbos is vrij populair in NL. Dan is het ook niet verwonderlijk dat ING er wat geld in wil investeren om hem in NLse F1 festiviteiten zoals de City Race als publiekstrekker \"in dienst te nemen\". Meer is het niet volgens mij. Of men zou als ING serieus moeten overwegen om de IRL te gaan sponsoren.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 08:46
  • @Jack67 --> begin dan maar eens trots te zijn op onze enige Formule 1 coureur met een Nederlands paspoort....
    En je hebt gelijk: Ik ben absoluut geen Doornbos fan, maar juist wel van andere Nederlandse coureurs zoals Christijan Albers, Renger van der Zande, Jeroen Bleekemolen, Arie Luyendijk jr, Olivier Tielemans, Tom Coronel.... Een kleine greep uit coureurs die ik het van harte gun....

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 15:26
    • jack67

      Posts: 31

      Ik heb duidelijk Nederlandse RIJDERS genoemd dus niet alleen DoornbosKom je uit Amsterdam komt omdat je alleen een Rotterdammer het niet gunt.

      • + 0
      • 15 okt 2008 - 16:11

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar