Nelson Piquet jr: "Ik heb een goede race nodig"
- Gepubliceerd op 07 okt 2008 16:37
-
23
- Door: Rob Veenstra
In de aanloop naar de Grand Prix van Japan zegt de Renault-coureur: Ik ben vastberaden om een goede race neer te zetten op de Fuji Speedway en dat kan ik ook wel gebruiken. Ik kan niet wachten op mijn eerste kennismaking met het circuit, de baan lijkt interessant. Een eventuele regenrace kan helpen in een poging om een mooi resultaat te boeken, maar de weersomstandigheden zijn voor iedereen hetzelfde. Ik ga sowieso mijn best doen, of het nu regent of niet in Japan.
Trending nieuws
-
Red Bull in actie na crash Verstappen: Nederlander krijgt nieuw chassis
Red Bull Racing is in actie gekomen na de crash van Max Verstappen tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Oos...
27 jun 2026 18:48 -
Verstappen verklaart crash op Red Bull Ring: "Geen fijne klapper"
Max Verstappen beleefde voor de Grand Prix van Oostenrijk een kwalificatie om heel snel te vergeten. Tijdens de alles...
27 jun 2026 17:41 -
Red Bull opent onderzoek naar zware crash Verstappen
Het team van Red Bull Racing opent een onderzoek naar de crash van Max Verstappen. De viervoudig wereldkampioen leek ...
27 jun 2026 18:37 -
Russell is zich van geen kwaad bewust na controversiële pole
George Russell is apetrots op zijn controversiële pole position in Oostenrijk. Op de Red Bull Ring reed hij een ...
27 jun 2026 18:11 -
Verstappen en Red Bull balen na crash: "P3 had erin gezeten"
Max Verstappen moest zaterdag genoegen nemen met de vijfde startplaats voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Nederlan...
27 jun 2026 19:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 2.267
ik denk dat hij bedoelt dat hij de laatste 3 races moet winnen hehe ;)
Posts: 94
pak je koffers maar Nelson, je gaat aan je laatste 3 races beginnen. Of je moet 3 keer eerste worden dan weet ik het nog niet, Laat Di Grassi het maar eens proberen naast Alonso
Posts: 11.414
In het geval van Piquet zou het al heel wat zijn als hij de auto drie keer aan de finish weet te brengen.
Ik snap echt absoluut niet waarom hij op regen hoopt. Voor iemand die al moeite heeft met het simpelweg uitrijden van een race lijkt regen me nou niet echt iets waar hij op moet hopen.
Heeft Piquet ooit iets goeds laten zien in de regen? Moeilijk te zeggen natuurlijk omdat hij altijd ver onder de maat rijdt, maar laat ik het zo stellen: deed hij het ooit minder slecht in de regen?
Posts: 163
Jij kijkt zeker niet langer dat je neus lang is?
Zoek maar eens naar Hongarije 2006 GP2.....
Ene L. Hamilton werd daar verslagen in de regen door ene N. Piquet...
Posts: 11.414
Dat was inderdaad op zich een aardige race van Piquet, maar Hamilton was daar toch wel iets indrukwekkender. Hamilton had een crash in de kwalificatie en start als laatste. Hamilton werkt zich in de feature race op van laatste tot de tiende plek. Tijdens de sprint race werkt Hamilton zich op van tiende naar de tweede plek achter Piquet. Piquet wint inderdaad wel twee keer.
In de GP2 deed Piquet inderdaad het nog best aardig, ook al werd hij in zijn tweede jaar verslagen door de rookie Hamilton (en werd piquet als Rookie daar redelijk zoek gereden). We hebben het hier echter over Formule 1.
Als je het allemaal zo goed weet, laat dan gerust een regen race zien in de Formule 1 waar Piquet het minder slecht deed dan hij het normaal gesproken doet.
Posts: 7.177
Ja ok nelson gaat niet als het hoort maar ik denk zelf dat het meer de schuld is van renault. Ze hebben alles gedaan om alonso te krijgen steken ook alle energie in Alonso en Nelson moet het in zijn Rookie jaar zo goed als zelf doen... Brengt denk ik best wel stress mee enz.
Posts: 11.414
Het gaat niet eens zozeer om de prestatie van Piquet ten opzichte van de andere coureurs. Gezien het verloop van dit seizoen voor hem blijft het toch verbazingwekkend dat hij hoopt op regen? Wat de reden dan ook mag zijn voor zijn algehele slechte presteren.
Hij komt in minder dan de helft van de races aan de finish. Regen gaat hem daar niet bij helpen. Lijkt me eerder iets waardoor hij nog eerder uitvalt (dit seizoen 3 keer uitval van de 4 regenraces). Misschien komen de fanboys nog met iets, maar ik heb Piquet in de talloze regenraces dit seizoen niet zien uitblinken.
Posts: 163
Ja, rookie Hamilton ja.... Kwam altijd in de beste wagen terecht door de steun van McLaren. Zo ook bij ART GP, wat het beste de wagen voor elkaar had.
Wat niet veel mensen weten is dat Nelson Jr in zijn tweede jaar zowel het rijdersgedeelte op zich nam, als ook het teammanagement. Hij heeft het team volledig opgebouwd vanaf 0, eerste jaar viel tegen vanwege een slechte samenwerking met HiTech. Maar hij stond toch nog regelmatig op het podium met als hoogtepunt 2005 de OVERWINNING op Spa in de regen.
Voor Nico Rosberg en Heikki Kovalainen.
Piquet valt gewoon tegen in zijn eerste jaar Formule 1, dat zijn de feiten. Maar als je verder kijkt dan dat zie je meer dan alleen (in jullie ogen) een \"verwend jochie met veel geld van vader\"....
Zonde dat hier \"voetbalfans\" achtige personen komen die van alles roepen zonder te kijken wat daar de reden van zou kunnen zijn.
De jongste Britse F3 Kampioen ooit (2004, Britse titel meer waard dan huidige Euro F3 titel) en vice GP2 kampioen zal niet zomaar moeite hebben met zich te kwalificeren. Zijn races zijn altijd goed tot het moment hij de race verlaat wat het merendeel mechanische pech betreft.
Goede regenrace?
Silverstone 2008, hij was daar sneller onderweg van F. Alonso.
Posts: 177
ik zou van de titel make \'\'ik heb talent nodig\'\' ;)
Posts: 932
Ach al die domme gasten die zo reageren weten niet beter. die zitten op de bank en roepen hoe het wel moet. Zullen we Kimi Raikonen ook maar vervangen ? Die presteert zwaar ondermaats en dat voor een wereldkampioen, die moet zich moet zich 10x zo veel schamen dan Piquet. die rijdt in de beste auto en weet al 4 races niet te scoren. Piquet staat het hele seizoen onder zware druk. Meer dan welke coureur dan ook.
Posts: 118
En waarom staat Piquet dan zo onder druk ? Omdat hij toevalig Piquet heet ? Hou toch op man. Hij staat niets meer onder druk als Hamilton verleden jaar, en als Glock, Bourdais en Vettel dit jaar. Maar ik moet wel zeggen, je hebt echt oog voor talent. Piquet noemde je het grootste talent van de laatste 10 jaar.<br />
En Vettel had nog niks gepresteerd volgens jou.
Posts: 985
Tuurlijk de druk op een wereldkampioen is een peuleschilletje tegenover de druk op Piquet. En Raikkonen heeft zich zeker nog niet bewezen en Piquet allang natuurlijk. Beetje rare vergelijking.
Al moet ik zeggen dat bovenstaande reacties niet echt briljant zijn.
@daan, iets met behaalde resultaten, garanties en in het verleden..
Posts: 118
Laten we dus maar blij zijn dat jou reactie wel briljant is.
Posts: 985
Dank je, alleen jouw reactie stond er nog niet bij toen ik reageerde.
Posts: 103
Bob Bell over Nelsinho:
Hes a fighter and we know hell do all he can to bounce back for the next race. Theres no question hes got the talent, he just needs to deliver a consistent level of performance.
Posts: 932
@Daan, ik ben het compleet met je eens. Piquet wordt de grond ingeschreven en ten onrechte be(ver)oordeelt door gasten die niet verder kijken dan wat ze op TV zien. Piquet is niet het \'verwende kereltje\'. Ik geloof dat hij in Braziliaanse-pre-F1-racecarriere al tot de beste behoorde. En dan naar Europa, alleen, en dan binnen 3 jaar een F1 contract er uit slepen, dat doen er hem niet veel na. Dan heb je talent simpel. Hoeveel geld je pa ook heeft, een F1 sitje koop je niet (niet meer). Di Grassi, gelooft iemand nou echt dat hij beter zal zijn dan Piquet. Geloof er niks van. Piquet verdient een 2e jaar. Piquet maakt fouten dit jaar, doet Alonso ook, bv. Monaco (vergooit zijn race door een belachelijke inhaalmanouvre te maken op Heidfeld), Canada (spint ervan af), Duitsland (weet van gekkigheid niet wat hij moet doen om andere in te halen). Goede regenrace, voeg Italie erbij, want daar haalde hij 7 anderen in.
Posts: 11.414
Begin me nou niet met voetbalfans en kortzichtig. Het is gewoon een feit dat Piquet dit seizoen veel te traag is en dat hij fout op fout stapelt. Dat Piquet 2 jaar geleden ooit een keer een paar wedstrijden van een rookie gewonnen heeft doet daar niets aan af.
Ja, ja, het is altijd omdat Hamilton het zo makkelijk had en dat de zielige Piquet zo onder druk staat. Waarom heeft hamilton het dan zo makkelijk? Waarom heeft Piquet zoveel druk?
Als Piquet net zo goed zou rijden als Hamilton dan had hij ook van alle kanten de beste auto aangeboden gekregen. Nu wil niemand hem meer hebben.
Piquet wordt niet de grond in \"geschreven\". Hij spoelt zijn eigen carriere door het putje Door te rijden als een krant. Wat moet de pers er dan van maken? Dat Piquet het grootste talent is in de laatste 10 jaar, maar dat hij desondanks zijn auto niet over de finish weet te brengen? Dat hij waarschijnlijk het slechtste resultaat in een Renault neer zet in die 10 jaar?
Je kunt daar alles en iedereen de schuld van gaan geven en jaloers gaan zitten mekkeren over jonkies die de boel wel op orde hebben, maar dat verandert helemaal niets aan de basis.
Waarom moeten we maar geloven dat Piquet het ooit wel beter gaat doen? Ik hoop het ook voor hem, maar ik heb daar niet het grenzeloze vertrouwen in dat jullie ten toon spreiden. Sommige coureurs laten in andere klasses prachtige dingen zien maar zijn gewoon niet geschikt voor de Formule 1.
Ik moet toegeven zijn eerste seizoen in de GP2 was ook niet echt best en zijn tweede seizoen was een stuk beter. Hij is dus waarschijnlijk gewoon een slow starter, maar hij heeft al een jaar getest in de Formule 1 dus hij zou al wat ervaring moeten hebben gehad toen hij dit seizoen begon.
Ik verwacht ook niet dat Di Grassi het beter gaat doen, maar Piquet houden lijkt me ook geen optie. Piquet toont gewoon veel te weinig progressie (als die er al is). Hij heeft een race of 3 a 4 een opleving gehad toen hij wat meer inzet toonde, maar daarna is hij weer terug bij af.
Serieus, wanneer is het voor jullie dan genoeg geweest? Renault kan zich dit soort onzin toch niet veroorloven? Ik geef ze groot gelijk als ze het tijd zouden vinden om eens wat anders te proberen. Ik vindt het al heel bijzonder dat ze Piquet zo lang de hand boven het hoofd houden. Aan de andere kant, dat is waarschijnlijk omdat ze geen reserve coureur hebben die de boel kan op pakken.
Overigens, ROFLMAO dat Piquet het zo goed deed om Monza. Hij had wel de goede pitstop strategie voor de weersomslag inderdaad, maar dat was het wel zo\'n beetje.
Posts: 163
Piquet heeft inderdaad een jaar getest, maar weet je hoeveel dagen hij in de wagen heeft doorgebracht in totaal? 10....
Testrijder betekent helemaal niks meer tegenwoordig.
Wat Piquet nu mist EN HET GROTE VERSCHIL met Hamilton en Rosberg is: een simulator.
gewoon 24 uur per dag (bij wijze van) in dat ding zitten.
Posts: 11.414
Ha, ha, ha, nou is het de simulator.
Posts: 163
ik zei toch vanaf het begin al dat het meerdere oorzaken heeft?
Posts: 5.746
Het feit dat je goed bent in andere klasses wil nog niet zeggen dat je het kan maken in de formule 1. Er was ooit een Giovanni Lavaggi (zo\'n 10 jaar geleden) actief in de F1. Hij kon geen potten breken. Later was hij in andere internationale raceklasses wel succesvol.
Posts: 11.414
Kubica,
Ja ben het helemaal met je eens. Zoals ik zelf ook al zei, het begint er zo langzamerhand inderdaad op te lijken dat hij niet geschikt is voor Formule 1. Of hij moet echt een extreme slow starter zijn. Inmiddels bijna een heel seizoen lijkt me toch echt te lang.
Piquet was best een aardig coureur in de GP2. Het zou jammer zijn als zijn carriere zo eindigt, maar ik zie in Piquet echt niet het grootste talent van de laatste 10 jaar.
Wat mij betreft komt hij toch ver achter coureurs als Alonso, Hamilton, Raikkonen, Kubica en Vettel. Wat mij betreft zelfs nog achter Rosberg, Kovalainen en Massa. Wat dat betreft rijdt hij dus niet zo heel veel onder zijn kunnen.
Posts: 859
Vettel heeft ook geen simulator nodig....