user icon
user icon

Kimi Raikkonen: "Dit is absoluut niet mijn jaar"

  • Gepubliceerd op 03 okt 2008 08:46
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Kimi Raikkonen kan titelprolongatie na vier achtereenvolgende nulscorers wel vergeten en de Fin geeft toe teleurgesteld in zijn eigen rijden van dit jaar te zijn. De regerend wereldkampioen wordt zelfs droevig van de situatie. Raikkonen: “Of we nu overdag of ‘s avonds racen, dit is gewoon absoluut niet mijn jaar.

De Ferrari-rijder vervolgt: “Ik knalde op de muur in Singapore met nog maar een paar ronden te gaan. Het ging dan niet om de zege, maar ik verspeelde op die manier wel belangrijke punten voor het team. Het eindigde zoals in Spa, met een uitvalbeurt. Des te meer we proberen om uit deze negatieve spiraal te komen, des te slechter lijkt het te gaan. We zijn op een punt aanbeland dat ik alleen nog maar kan hopen op een goed weekend.”

“In Singapore hadden we eens te meer de juiste snelheid, maar niet wanneer dat nodig was. De snelste raceronde is niets waard als je er geen resultaat mee boekt. Mijn huidige situatie maakt me bedroefd. Ik kan deze donkere periode niet verklaren, maar het heeft geen zin om terug te blijven kijken. Het gaat om de toekomst, om de komende drie races.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Uithuilen en verder... dit seizoen snel vergeten!

    • + 0
    • 3 okt 2008 - 09:11
  • In Canada ging het nog prima, maar na die aanrijding door Hamilton werd het niets meer. Misschien heeft hij wel een whiplash van die aanrijding ;)

    • + 0
    • 3 okt 2008 - 09:55
  • Steff

    Posts: 405

    Ik verbaas me niets dat het met Kimi amper tot niet gaat. Hij is altijd enorm gedreven tot het moment dat hij de beste is. Dat zag je heel erg goed in 2007. Meneer won de eerste GP en voelde zich de beste van de groep en werd overreden door Alonso en Hamilton. Waarna hij later revanche neemt.

    • + 0
    • 3 okt 2008 - 10:29
    • Apollo

      Posts: 79

      Wat een onzin man, jij kan Kimis gedachten lezen ofzo?
      Kimi heeft het gewoon lastig met de wagen zoals iedereen wel weet, hij heeft zelf al meerdere keren aangegeven ontzettend gemotiveerd te zijn maar het lijkt maar niet te lukken.

      • + 0
      • 3 okt 2008 - 14:03
  • renzo

    Posts: 929

    Goh dat men wel begrip heeft voor Kimi en niet voor Nelson, ze verkeren een beetje in dezelfde situatie. Het gaat niet zoals ze willen.

    • + 0
    • 3 okt 2008 - 16:06
  • Dimii

    Posts: 177

    hij blijft mijn favoriet!

    dit zeizoen nog ff massa helpen, en volgend jaar terug voor de 1ste plaats strijde, en wereldkampioen worde ;)

    @ Steff:
    wat een zever seg, nu ga je zeggen dat als kimi een paar keer wint of eens wereldkampioen wordt, hij zich meteen beter voelt dan de rest.. dat is dus totaal niet zo! hij heeft gewoon een moeilijk jaar, dat kan iedreen wel eens hebben.

    • + 0
    • 3 okt 2008 - 16:25
  • nick1084

    Posts: 273

    Hij heeft ook in verschillende autobladen vertelt, dat hij rijden in een f1 auto geweldig vindt, dat hij alleen de sfeer er omheen niets aan vind. Interviews, verplichte feestjes, beetje leven onder Ferrari en dat wil hij niet meer. Hij heeft ook meerdere keren gezegd dat hij liever rally wil gaan rijden.

    Dit is natuurlijk geen positieve insteek om nogmaals wereldkampioen te worden.

    • + 0
    • 3 okt 2008 - 21:54

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar