Jackie Stewart sceptisch over nieuwe stratencircuits
- Gepubliceerd op 25 sep 2008 16:32
-
8
- Door: Rob Veenstra
Stewart: Valencia was een nieuwe locatie en dat liep uit op een teleurstelling. Er voltrokken zich geen inhaalacties en de omgeving beviel ook niet. Ik ben niet overtuigd dat meer stratencircuits iets is wat we moeten willen.
De aanzienlijke investering die ervoor nodig is weegt niet op tegen hetgeen een stratencircuit oplevert. Het is uitermate moeilijk om een parkoers door de straten van een stad veilig en spectaculair te maken. En dat is noodzakelijk voor een lange toekomst in de Formule 1.
Singapore is een spannende nieuwe bestemming en ik weet zeker dat de organisatie er alles aan gedaan heeft om dezelfde sfeer te creëren als bijvoorbeeld in Monaco. Singapore zal echter ook tijd nodig hebben om tot de gevestigde orde te gaan behoren.
Trending nieuws
-
Viaplay-rel gaat verder: Provider verwijdert F1-concurrent uit zenderlijst
De Grand Prix van Monaco was afgelopen weekend door het ingrijpen van de FOM toch niet gratis te zien in Nederland. D...
08 jun 2026 16:09 -
Ocon kiest zonder twijfel: "Hamilton is de beste coureur van het moderne F1-tijdperk"
Esteban Ocon heeft zich uitgesproken in een van de grootste discussies binnen de Formule 1. De Fransman is van mening...
08 jun 2026 18:46 -
Hadjar neemt het met Verstappen op tegen Ferrari: "We zitten erbij"
Isack Hadjar heeft na afloop van de Grand Prix van Monaco meer duidelijkheid gegeven over de problemen die hij tijden...
08 jun 2026 17:22 -
Sainz woedend op Hülkenberg: "Misschien moeten we maar eens praten"
Carlos Sainz heeft na de Grand Prix van Monaco hard uitgehaald naar Nico Hülkenberg. De Williams-coureur zag een...
08 jun 2026 18:06 -
Antonelli omarmt de druk: "Vorig jaar bezweek ik nog daaronder"
Andrea Kimi Antonelli blijft indruk maken in zijn debuutseizoen in de Formule 1. De Mercedes-coureur pakte in Monaco ...
08 jun 2026 16:46
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenCra-c-c
Posts: 63
Tsja, Valencia was echt gigantisch saai en totaal geen toevoeging.
Ik verwacht veel van Singapore, al is het maar omdat ze het zo spectaculair verlichten.
felix50
Posts: 5.792
Laat die Swewart toch eens zijn mond houden want hij heeft overal wat over te zeuren en dat hij Ham fan weten nu ook . dat de man goed kon rijden is een feit ,hij de laatse tijd denkt overal zijn rare ideeen te moeten vertellen de pipo
s vettel
Posts: 118
Lijkt me beter als jij lekker je mond houd. Stewart zegt hier louter zinnige dingen, heb ik jou nog nooit op kunnen betrappen. En waar in dit stuk heeft hij \'t over Hamilton ?
En vreemd he dat Stewart Hamilton fan is, komen beide geloof ik uit \'t zelfde land.
Benz
Posts: 368
Anders hou jij gewoon eens je mond! Jij loopt OOK altijd overal over te zeuren! Verder staat er niks in het hele bericht mbt Hamilton of McLaren dus waarom je dat er nu weer bij moet betrekken is mij een raadsel! En voor wat betreft jou woorden dat hij volgens jou vind dat Ferrari word voorgetrokken, moet zeggen dat de beslissingen vd FIA in ieder geval wel die schijn hooghouden of het nu wel of niet zo is...
Roy-NL
Posts: 848
Dan kunnen jullie het wel een zeurende oude man vinden ... dat laat ik even in het midden. Als ik terugkijk op het afgelopen seizoen kunnen mij persoonlijk de \"traditionele\" oudere circuits meer boeien dan de nieuwe gelikte circuits en de straten circuits.
Ben in ieder geval benieuwd wat Singapore gaat brengen, want ik ben er geen voorstander van om al bij voorbaat dit circuit als saai te betitelen. Daar komen we zondag vanzelf achter.
felix50
Posts: 5.792
Ik vind ook de oude cicuits het mooiste en die zijn meestal spannend .maar over het algemeen is hij Steward altijd aan het klagen in het voordeel van mcllaren dat gelul van feerarri word voorgetrokken en zo
Ramshoek
Posts: 1.016
Ook ik vind meneer Stewart een kritische, negatieve snijboon.
Maar aangaande de nieuwe stratencircuits, deel ik zijn bezorgdheid. Valencia was een zaaddodend saaie race. Ik ben bang dat dat voor Singapore ook zal blijken.
Als dat zo is hebben we volgend jaar nog 1 herkansing met de nieuwe wagens (waarmee makkelijker ingehaald zou moeten kunnen worden). Als Valencia (en Singapore?) ook dan een afknapper is, zal de FIA wat mij betreft meteen in moeten grijpen.
Maar ja, de Hungaroring maakt ook al veel te lang deel uit van de F1 kalender en (ook) daar zijn contracten voor de lange termijn.
Ik maak me zorgen !
mitchell
Posts: 2.267
ik vind dat er te veel straten circuits komen, en dat komt het echte racen niet ten goed. natuurlijk ziet het er allemaal mooi uit in valencia, maar omdat inhalen bijna onmogelijk is, is het geen RACEcircuit.