user icon

Ferrari: "Problemen in de regen liggen achter ons"

  • Gepubliceerd op 24 sep 2008 16:03
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari sloeg dit jaar al diverse keren een modderfiguur wanneer de race plaatsvond onder natte omstandigheden. De Italiaanse renstal besefte zelf ook dat het in de regen een stuk minder ging dan op een droge baan en ging aan de slag met de problemen. De mannen uit Maranello denken nu de tekortkomingen te boven te zijn.

In een verklaring van het team valt te lezen: “Het resultaat van de testweek op Mugello is dat een probleem met de set-up zoals we in Monza meemaakten tot het verleden behoort.” Teambaas Stefano Domenicali voegt toe: “We gaan naar Singapore met drie nuttige testdagen achter de rug. We hebben progressie geboekt wat ons in de resterende vier races in staat moet stellen om onder alle omstandigheden competitief en op het hoogste niveau te presteren. Het gevecht voor de twee titels wordt spannend.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Opzich wel sneu dat je als \'n team (Ferrari) 3 dagen in de regen meer nodig hebt om met de overige teams (lees McLaren) bij te kunnen houden. Maar goed, we weten inmiddels dat McLaren het gewoon goed doet in de regen, het enige wat we van Ferrari weten is dat ze goed zijn in dingen roepen. Dus Stefano, voordat je zulke dingen gaat roepen even \'n wedstrijd afwachten voordat je wéér een flater slaat? (ik kan me immers voorstellen dat áls je ergens wilt winnen dat het dan Monza is?!)

    • + 0
    • 24 sep 2008 - 16:41
    • Iceman90

      Posts: 167

      3 dagen?, de eerste 2 dagen waren onder zonnige omstandigheden en de 3e dag was alleen maar regen.

      • + 0
      • 24 sep 2008 - 20:18
    • mbjkrab

      Posts: 323

      Wat op zich wel sneu is, is deze reactie! Overduidelijk met een grijze bril geschreven...

      • + 0
      • 25 sep 2008 - 08:04
    • Kenney

      Posts: 2.218

      Dat is de sport, Ferrari heeft het ook moeilijker in de regen. Maar SilverShadow, Ferrari is nog altijd erg goed als het warm is. En ik geloof wel dat ze grote stappen hebben gemaakt in de regen, alleen vrees ik dat McLaren nog Ferrari voorzit in die condities.

      • + 0
      • 26 sep 2008 - 07:13
  • Ja, was het resultaat van een vorige test niet dat Raikkonen het lek boven had voor wat betreft zijn problemen met kwalificeren? Evenzo met Heidfeld overigens.

    In de praktijk valt het toch meestal wel weer tegen.

    • + 0
    • 24 sep 2008 - 17:30
  • kieko

    Posts: 435

    Hopelijk hebben ze gelijk bij ferrari, dan blijft het spannend tot het eind wie kampioen wordt, nu gaat het erop of eronder, elke dnf betekent eigenlijk al kampioenschap voor de ander.
    Kimi zie ik geen kampioen meer worden. Het helpen van massa zal zijn taak zijn en dan dient hij toch goed te kwalificeren, voor hamilton komen

    • + 0
    • 24 sep 2008 - 19:12
  • germain

    Posts: 1.748

    Hoe kun je die regen problemen nou in 1 dag oplossen. Ik geloof er niks van dat Ferrari het heeft opgelost. Ik denk dat ze wel progressie hebben gemaakt maar oplossen lijkt me sterk.

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 07:40
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Inderdaad ... heb nu al spijt dat ik niet na

    \"... wordt spannend.\"

    opgehouden ben met lezen. Leuk om als McLaren \"fan\" (en daarmee doel ik dus niet op de echte McLaren fans) Ferrari ff te dissen, maar wat voegt dat precies toe aan het artikel?

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 08:45
    • mbjkrab

      Posts: 323

      tja... Ik geloof dat we toch allemaal F1 liefhebbers zijn! Je mag je mening hebben (die heb ik ook), maar dit lijkt toch meer op de eeuwige Opel v.s. VW (of v.v.) onenigheid...

      • + 0
      • 25 sep 2008 - 13:43
  • Mmmm we zullen zien.

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 09:12
  • ndelacour

    Posts: 12

    Een zonnetje bestellen voor de overige races doet wonderen!

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 14:10

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar