Raikkonen zoekt oplossing voor problemen in kwalificatie

  • Gepubliceerd op 03 aug 2008 17:08
  • 30
  • Door: Dennis Roke
Kimi Raikkonen kende een slecht weekeinde in Hongarije, maar beseft ook dat hij met een derde plek nog kan spreken van een goed resultaat. De Fin startte de race vanaf de zesde plek en zit vervolgens de halve race vast achter Alonso. In de slotfase profiteert hij van de problemen bij Hamilton en zijn teamgenoot. Hij kan de Toyota van Glock nog wel even bedreigen voor de tweede plek, maar kan uiteindelijk niet dichtbij genoeg komen voor een aanval.

Raikkonen weet heel goed waar volgens hem de oplossing voor de problemen te vinden is: hij moet zich beter kwalificeren. "We hadden het wel wat beter kunnen doen denk ik, maar we zaten heel lang vast achter Alonso. We hebben genoeg snelheid om vooraan te rijden maar als we ons niet beter kwalificeren zal het iedere race zo gaan. We zullen beter moeten kwalificeren."

Dankzij de problemen van Massa en Hamilton is Raikkonen uiteindelijk wel de coureur die de beste zaken doet voor het kampioenschap. Dankzij de 4 punten leidt Hamilton nog wel, maar Raikkonen is nu tweede op vijf punten.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.567

    toch een foutje gemaakt maar hij was de man van de race

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 17:28
    • Raikkonen was echt niet de man van de race! Hij heeft tal van rondes achter Alonso gereden zonder een fatsoenlijk inhaal poging te plegen. Als Massa zijn motor het niet begeven had was hij zeer zeker de man van de race geweest. Zelfs iemand als jij die Massa constant de grond loopt in te trappen moet toegeven dat hij vandaag goed bezig was!

      • + 0
      • 3 aug 2008 - 19:07
      • Ik ben een Kimi fan en ben het er meer eens dat hij niet de man van de wedstrijd was. Maar inhalen is er niet makkelijk, want als je te dicht achter je voorganger rijdt bij het opkomen rechte stuk dan kom je met over/onderstuur het rechte eind op en dat is niet dicht te rijden op dat kleine rechte stuk.
        Hij zat er zo\'n 50 ronden achter vast en dat is toch best wel irritant als je de snellere auto hebt. Want daarna met vrij baan was hij veruit de snelste van het hele spul.

        • + 0
        • 3 aug 2008 - 21:09
    • Dimii

      Posts: 177

      ik ben grote fan van raikkonen.
      maar man van de race was hij niet, dat was massa!
      zonder twijfel!

      • + 0
      • 3 aug 2008 - 19:36
      • germain

        Posts: 1.748

        Wat klote zeg ik baal als een stekker kan niet wachten voor de volgende race!

        • + 0
        • 3 aug 2008 - 20:30
        • doe helemaal met je mee. Massa was erg sterk en hamilton ook ze waren klasse apart. En het is gewoon jammer dat het voor allebei slecht eindigde maar voor massa slechter.

          • + 0
          • 3 aug 2008 - 21:54
  • johan

    Posts: 985

    Man van de wedstrijd lijkt me wat overdreven. Maar als Vettel iets beter uit zijn doppen had gekeken, was hij al bij de eerste stop voor Alonso gekomen, dan had er wat meer ingezeten.
    Als hij niet vastzat achter iemand, kon je zien dat hij och erg snel was, op zacht en hard.

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 19:19
  • Ik ben ook een Kimi fan, maar man van de wedstrijd was hij zeker niet....veel te anoniem. Massa had de mooie inhaalactie, Hamilton het spektakel en ach, Heikki als winnaar is ook wel eens leuk voor de verandering

    • + 0
    • 4 aug 2008 - 06:53
  • Paul

    Posts: 626

    Verrassend, die Jermaine en Germain!

    • + 0
    • 4 aug 2008 - 08:37
    • `Hahah hoe bedoel je?

      • + 0
      • 4 aug 2008 - 08:52
      • Kubica

        Posts: 5.745

        Waarschijnlijk dat jullie met hele verrassende commentaren komen....

        • + 0
        • 4 aug 2008 - 10:23
        • Hoezo zijn die verassend? Ja ik weet niet ik vind er niks verassend aan..

          • + 0
          • 4 aug 2008 - 10:51
    • germain

      Posts: 1.748

      wat is verrassend

      • + 0
      • 4 aug 2008 - 10:00
  • Hoe lang is het geleden dat Kimi een keer op een testsessie was?

    Volgens mij moet hij vaker daar zijn gezicht laten zien. De auto wordt nu ontwikkeld voor de rijstijl van Massa en dat kost Kimi snelheid.

    • + 0
    • 4 aug 2008 - 09:21
    • johan

      Posts: 985

      Raikkonen heeft de laatste test 2 dagen gereden, Massa maar één, maar dan wel met de haaienvin.

      • + 0
      • 4 aug 2008 - 13:00
  • Paul

    Posts: 626

    @ Kubica, juist!

    @ Jermaine: dat is het hem nou juist, dat (mag ik voor iedereen spreken???) we jullie commentaar allang zagen aankomen en dat er dus juist niets verrassends aan is!

    • + 0
    • 4 aug 2008 - 11:43
  • Kubica

    Posts: 5.745

    Dat heet een sarcastische opmerking, Jermaine. Ofwel: spottend of niet serieus bedoeld. Wat schreef je ook weer over 115 ????

    • + 0
    • 4 aug 2008 - 11:47
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Super gereden van Timo Glock!! Heikki en Lewis constant gereden en Kimi helaas te lang achter Al(f)onso... Verder zat de snelheid er weer lekker in bij Ferrari! Doet me deugd...
    Massa? Tja, weer NÉT NIET, zoals altijd --> Misschien toch maar Vettel? (ook al gaat ie waarschijnlijk naar RB!!)
    Volgende keer McLaren ook met \"haaievin\"? ;-)

    • + 0
    • 4 aug 2008 - 12:37
    • Dit soorrt kinderachtige reacties bedoel ik nou net.

      Welke wedstrijd heb jij gekeken gast?
      Massa stond vooraan en jij zegt net niet kom op zeg!

      Dit bedoel ik ook met mensen die niet willen toegeven dat massa goed reed.

      Maar deze reactie slaat echt alles

      • + 0
      • 4 aug 2008 - 12:44
      • Kubica

        Posts: 5.745

        Leer eens lezen!!!!! en te begrijpen!! Massa net niet betekent dat Massa net niet heeft gewonnen, het (weer) net niet heeft gehaald, het hem wer net niet is gelukt. Duidelijk? 115? Welke test was dat??

        • + 0
        • 4 aug 2008 - 13:32
        • Jongen jullie zeggen vaak dat massa onder de rijders valt die het NET NIET ZIJN! Dus wwie zegt dat hij dat nu niet bedoeld!
          Gewoon een IQ test Ga niet denken dat je hier een beetje slim gaat doen gast!

          • + 0
          • 4 aug 2008 - 14:07
    • germain

      Posts: 1.748

      Massa? Tja, weer NÉT NIET, zoals altijd --> Misschien toch maar Vettel? (ook al gaat ie waarschijnlijk naar RB!!

      Wtf kan Massa er nou aan doen dat zijn auto het begeefd niet zomaar dingen zeggen als je de race niet gezien hebt

      • + 0
      • 4 aug 2008 - 13:01
      • Kubica

        Posts: 5.745

        Misschien heeft Massa iets te veel van z\'n motor gevraagd op het moment hij een gat probeerde op te bouwen ten opzichte van Hamilton???

        • + 0
        • 4 aug 2008 - 13:34
        • Jij kijkt echt met een roze bril zeg je tegen ons maar jij terk gelijk conclusies en jij wil gewoon niet dat massa vooran staat zo reageer je. Je kan zeggen nee is niet zo maar zo reageer je wel de heletijd! En zijn mensen die het niet eens zijn met onze mening maar er zijn ook mensen die het gewoon niet toe willen geven dat we gelijk hebben (ik en Germain) Omdat jullie dat een schande vinden! Kom op zeg wordt volwassen en kijk eens anders naar een wedstrijd!

          • + 0
          • 4 aug 2008 - 14:10
          • Kubica

            Posts: 5.745

            Dank je Jermaine, hiermee bevestig je precies wat veel mensen over je schrijven: je leest alleen wat je wil lezen. Ik geef een mijn visie, zelfs in de vorm van een vraag, waarom misschien Massa\'s motor is geknald. Ik zeg NIETS dus ook niets negatiefs over de race die Massa tot dat moment reed want die was goed en z\'n start ijzersterk. Dus alsjeblieft, leer eens begrijpend lezen en denk na voordat je reageert.

            • + 0
            • 4 aug 2008 - 14:36
            • Mag ik dan nu ook tegen jou zeggen dit was een reactie op hoe je reageerde op Germain.

              En ik lees niet wat ik wil lezen nogmaals. Als ik zou lezen wat ik wou las ik dat iedereen gewoon normaal reageerde en toegaf dat massa het goed had gedaan zonder enigzins weer een of andere conclusie te trekken!
              Dat zou ik dan lezen (als ik zou lezen wat ik zou willen lezen)

              • + 0
              • 4 aug 2008 - 14:58
              • Kubica

                Posts: 5.745

                Nog een keer dan: Ik vraag me bij Germain alleen af of Massa er werkelijk zelf niets aan kon doen. Niets meer niets minder. Einde discussie.

                • + 0
                • 4 aug 2008 - 15:31
                • germain

                  Posts: 1.748

                  Ik weet zeker van wel mate

                  • + 0
                  • 4 aug 2008 - 21:39
        • germain

          Posts: 1.748

          pff die 20 rondjes dan zijn die Ferrari motoren wel heel erg zielig

          • + 0
          • 4 aug 2008 - 21:38
    • Paul

      Posts: 626

      Uhm, waarschijnlijk is zeker met Vettel en RB. God mag weten waarom Ferrari hem zou willen hebben....

      • + 0
      • 4 aug 2008 - 13:07

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar