Raikkonen zoekt oplossing voor problemen in kwalificatie
- Gepubliceerd op 03 aug 2008 17:08
-
30
- Door: Dennis Roke
Raikkonen weet heel goed waar volgens hem de oplossing voor de problemen te vinden is: hij moet zich beter kwalificeren. "We hadden het wel wat beter kunnen doen denk ik, maar we zaten heel lang vast achter Alonso. We hebben genoeg snelheid om vooraan te rijden maar als we ons niet beter kwalificeren zal het iedere race zo gaan. We zullen beter moeten kwalificeren."
Dankzij de problemen van Massa en Hamilton is Raikkonen uiteindelijk wel de coureur die de beste zaken doet voor het kampioenschap. Dankzij de 4 punten leidt Hamilton nog wel, maar Raikkonen is nu tweede op vijf punten.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 2.567
toch een foutje gemaakt maar hij was de man van de race
Posts: 312
Raikkonen was echt niet de man van de race! Hij heeft tal van rondes achter Alonso gereden zonder een fatsoenlijk inhaal poging te plegen. Als Massa zijn motor het niet begeven had was hij zeer zeker de man van de race geweest. Zelfs iemand als jij die Massa constant de grond loopt in te trappen moet toegeven dat hij vandaag goed bezig was!
Posts: 859
Ik ben een Kimi fan en ben het er meer eens dat hij niet de man van de wedstrijd was. Maar inhalen is er niet makkelijk, want als je te dicht achter je voorganger rijdt bij het opkomen rechte stuk dan kom je met over/onderstuur het rechte eind op en dat is niet dicht te rijden op dat kleine rechte stuk.
Hij zat er zo\'n 50 ronden achter vast en dat is toch best wel irritant als je de snellere auto hebt. Want daarna met vrij baan was hij veruit de snelste van het hele spul.
Posts: 177
ik ben grote fan van raikkonen.
maar man van de race was hij niet, dat was massa!
zonder twijfel!
Posts: 1.748
Wat klote zeg ik baal als een stekker kan niet wachten voor de volgende race!
Posts: 7.177
doe helemaal met je mee. Massa was erg sterk en hamilton ook ze waren klasse apart. En het is gewoon jammer dat het voor allebei slecht eindigde maar voor massa slechter.
Posts: 985
Man van de wedstrijd lijkt me wat overdreven. Maar als Vettel iets beter uit zijn doppen had gekeken, was hij al bij de eerste stop voor Alonso gekomen, dan had er wat meer ingezeten.
Als hij niet vastzat achter iemand, kon je zien dat hij och erg snel was, op zacht en hard.
Posts: 15
Ik ben ook een Kimi fan, maar man van de wedstrijd was hij zeker niet....veel te anoniem. Massa had de mooie inhaalactie, Hamilton het spektakel en ach, Heikki als winnaar is ook wel eens leuk voor de verandering
Posts: 626
Verrassend, die Jermaine en Germain!
Posts: 7.177
`Hahah hoe bedoel je?
Posts: 5.745
Waarschijnlijk dat jullie met hele verrassende commentaren komen....
Posts: 7.177
Hoezo zijn die verassend? Ja ik weet niet ik vind er niks verassend aan..
Posts: 1.748
wat is verrassend
Posts: 11.414
Hoe lang is het geleden dat Kimi een keer op een testsessie was?
Volgens mij moet hij vaker daar zijn gezicht laten zien. De auto wordt nu ontwikkeld voor de rijstijl van Massa en dat kost Kimi snelheid.
Posts: 985
Raikkonen heeft de laatste test 2 dagen gereden, Massa maar één, maar dan wel met de haaienvin.
Posts: 626
@ Kubica, juist!
@ Jermaine: dat is het hem nou juist, dat (mag ik voor iedereen spreken???) we jullie commentaar allang zagen aankomen en dat er dus juist niets verrassends aan is!
Posts: 5.745
Dat heet een sarcastische opmerking, Jermaine. Ofwel: spottend of niet serieus bedoeld. Wat schreef je ook weer over 115 ????
Posts: 323
Super gereden van Timo Glock!! Heikki en Lewis constant gereden en Kimi helaas te lang achter Al(f)onso... Verder zat de snelheid er weer lekker in bij Ferrari! Doet me deugd...
Massa? Tja, weer NÉT NIET, zoals altijd --> Misschien toch maar Vettel? (ook al gaat ie waarschijnlijk naar RB!!)
Volgende keer McLaren ook met \"haaievin\"? ;-)
Posts: 7.177
Dit soorrt kinderachtige reacties bedoel ik nou net.
Welke wedstrijd heb jij gekeken gast?
Massa stond vooraan en jij zegt net niet kom op zeg!
Dit bedoel ik ook met mensen die niet willen toegeven dat massa goed reed.
Maar deze reactie slaat echt alles
Posts: 5.745
Leer eens lezen!!!!! en te begrijpen!! Massa net niet betekent dat Massa net niet heeft gewonnen, het (weer) net niet heeft gehaald, het hem wer net niet is gelukt. Duidelijk? 115? Welke test was dat??
Posts: 7.177
Jongen jullie zeggen vaak dat massa onder de rijders valt die het NET NIET ZIJN! Dus wwie zegt dat hij dat nu niet bedoeld!
Gewoon een IQ test Ga niet denken dat je hier een beetje slim gaat doen gast!
Posts: 1.748
Massa? Tja, weer NÉT NIET, zoals altijd --> Misschien toch maar Vettel? (ook al gaat ie waarschijnlijk naar RB!!
Wtf kan Massa er nou aan doen dat zijn auto het begeefd niet zomaar dingen zeggen als je de race niet gezien hebt
Posts: 5.745
Misschien heeft Massa iets te veel van z\'n motor gevraagd op het moment hij een gat probeerde op te bouwen ten opzichte van Hamilton???
Posts: 7.177
Jij kijkt echt met een roze bril zeg je tegen ons maar jij terk gelijk conclusies en jij wil gewoon niet dat massa vooran staat zo reageer je. Je kan zeggen nee is niet zo maar zo reageer je wel de heletijd! En zijn mensen die het niet eens zijn met onze mening maar er zijn ook mensen die het gewoon niet toe willen geven dat we gelijk hebben (ik en Germain) Omdat jullie dat een schande vinden! Kom op zeg wordt volwassen en kijk eens anders naar een wedstrijd!
Posts: 5.745
Dank je Jermaine, hiermee bevestig je precies wat veel mensen over je schrijven: je leest alleen wat je wil lezen. Ik geef een mijn visie, zelfs in de vorm van een vraag, waarom misschien Massa\'s motor is geknald. Ik zeg NIETS dus ook niets negatiefs over de race die Massa tot dat moment reed want die was goed en z\'n start ijzersterk. Dus alsjeblieft, leer eens begrijpend lezen en denk na voordat je reageert.
Posts: 7.177
Mag ik dan nu ook tegen jou zeggen dit was een reactie op hoe je reageerde op Germain.
En ik lees niet wat ik wil lezen nogmaals. Als ik zou lezen wat ik wou las ik dat iedereen gewoon normaal reageerde en toegaf dat massa het goed had gedaan zonder enigzins weer een of andere conclusie te trekken!
Dat zou ik dan lezen (als ik zou lezen wat ik zou willen lezen)
Posts: 5.745
Nog een keer dan: Ik vraag me bij Germain alleen af of Massa er werkelijk zelf niets aan kon doen. Niets meer niets minder. Einde discussie.
Posts: 1.748
Ik weet zeker van wel mate
Posts: 1.748
pff die 20 rondjes dan zijn die Ferrari motoren wel heel erg zielig
Posts: 626
Uhm, waarschijnlijk is zeker met Vettel en RB. God mag weten waarom Ferrari hem zou willen hebben....