Piquet jr houdt voeten op de grond na podiumplek
- Gepubliceerd op 22 jul 2008 12:14
-
22
- Door: Rob Veenstra
Piquet jr: Ik denk niet dat het veel aan onze situatie verandert. Uiteraard is het altijd goed om een dergelijk mooi resultaat te boeken. Maar in een normale race had ik na mijn zeventiende startplaats nooit naar de tweede plek kunnen rijden. Daar had ik een boel geluk voor nodig.
Het blijft moeilijk voor ons. In Hongarije hoef je ons niet op het podium te verwachten, zo werkt het in de Formule 1 gewoon niet. Dat wil niet zeggen dat we niet voor een finish in de top drie gaan. Het blijft echter heel zwaar voor ons om onder normale omstandigheden op het podium te belanden.
Trending nieuws
-
Twijfels over Mercedes-kans Verstappen: "Is het een te grote verstoring?"
Volgens oud-coureur Juan Pablo Montoya zou een overstap van Max Verstappen naar Mercedes voor onrust kunnen zorgen. V...
24 jun 2026 12:09 -
'Assen vraagt FIA-licentie aan voor plekje op F1-kalender'
De geruchten over de mogelijke komst van de Formule 1 naar Assen beginnen weer toe te nemen. Nu de F1-race in Zandvoo...
24 jun 2026 11:22 -
Verstappen gooit hoop op Red Bull-updates: "We hebben nieuwe onderdelen"
Max Verstappen trekt met vertrouwen naar Oostenrijk voor de thuisrace van Red Bull Racing. Op de Red Bull Ring kende ...
24 jun 2026 14:06 -
Racing Bulls wijst tijdelijk nieuwe coureur aan
Het team van Racing Bulls laat aankomend weekend Ayumu Iwasa de eerste vrije training rijden. De Japanner krijgt daar...
24 jun 2026 13:22 -
Doemscenario uitgesloten voor Leclerc: "Hij hoeft zich niet meer te bewijzen"
Volgens Jean Alesi is het oneerlijk om Charles Leclerc te vergelijken met zichzelf. Alesi reed in de jaren '90 vo...
24 jun 2026 12:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 932
Zonder geluk vaart niemand wel, het zou gezien eerdere uitslagen dit jaar best nog wel eens kunnen. Canada, Coulthard, Barichello in Engeland en nu Piquet. Ik hoop voor Piquet dat dit het resultaat is wat hij nodig heeft om meer zelfvertrouwen te krijgen met name de kwalificatie, dat is zijn zwakke punt nog.
Posts: 985
Net zoals Rosberg in Australie, Kubica in Canada, Trulli in Frankrijk enz enz. Zo kan je bezig blijven. Ik vind het leuk, ik had gehoopt dat hij Hamilton voor kon blijven.
Posts: 163
Dit siert Nelson natuurlijk wel.
Tactisch was hij en Renault gewoon sterk en nadat de safety car van de baan verdween was hij gewoon de één na snelste wagen op de baan.
Of dit de ommekeer is voor Nelson wil ik nog niet zeggen, omdat je dat nog gewoon niet kan zeggen. Maar, dat hij de laatste drie races gewoon goed rijdt, en meermaals voor Alonso, is allemaal positief. Als hij het kan omdraaien tot harde resultaten (puntenfinishes) dan vergeet iedereen de slechte seizoenstart.
Posts: 985
Niks tactisch van Nelson bij hoor. Hamilton en Raikkonen waren overigens beide sneller dan Nelson.
Desalniettemin, toch erg goed gedaan. En als hij doorzet, gaat het hetzelfde als Kovalainen vorig jaar. Slecht begin, goed doorgezet en uiteindelijk had hij Fisichella in zijn zak. Of Nelson Alonso uiteindelijk voorbij gaat is dan niet belangrijk, als hij maar bij blijft.
Posts: 932
Hamilton was idd sneller, Raikonen niet anders was hij wel 2e geworden na de safety-car.
Posts: 985
Kijk nog maar eens naar de rondetijden. Raikkonen heeft gestopt, moest wachten op Massa en heeft moeten inhalen. Dan vind ik het niet raar als je niet tweede wordt. Maar sneller was ie wel, kwa rondetijd.
Posts: 7.177
Nou bij het begin kon hij massa niet bijhouden
en hij zegt zelf ook de eerste stoint was ik echt langzaam
naast dat kan hij de tijden van training niet bijhouden en van qual van massa en hamilton.
2e kan hij sneller zijn geweest maar dat komt omdat massa problemen had met zijn remmen. Hierdoor verloor hij per lap 1 sec op hamilton. Want nbormaal was massa ongeveer 0.500 langzamer
Posts: 11.414
Massa, Massa, Massa. Kijk je nou echt alleen naar Massa tijdens een race?
Posts: 1.748
Dat kan niet eens. Trouwens die jongen is zo sportief dus ik zou niet weten waarom niet
Posts: 7.177
Nope.. Ik kijk naar iedereen die ik zie en zoals Germain zegt kan ik niet eens naar alleen massa kijken. EN dat zou nog eens saai zijn ook.
Ik hou van een mooi gevecht ook in de race al verliest Massa erop. dat maakt me niet uit maar maakt het wel lekker spannend.
Dus nee ik kijk niet alleen naar hem maar vind Massa gewoon een goeie rijder met ballen. Wat kimi soms mist bij het inhalen. (zie melbourne) Daarom vind ik kubica een goeie rijder (kijk naar fuji met Massa) Oook heidfeld (silverstone en de rest van zijn goeie acties bijv op alonso afgelope jaar)... ik hou van battles ook als ik zelf rijd hou ik daar van. zo simpel ligt het... Maar het liefst wil ik gewoond at massa wint natuurlijk.
Posts: 985
Als je leest weet je dat het over ná de pitstop ging.
En daarbij kom je weer met de excuses, over problemen.
Blijkbaar had Kimi voor de stop problemen met zijn auto, zo kunnen we nog wel ff doorzeuren.
Posts: 7.177
Ja klopt zijn pit duurde langer maar veranderd niks aan wat ik net zei. Daarnaast al kon kimi zonder wachten erin was hij nog steeds ver achter massa. Dat blijft een feit
Posts: 7.177
En trouwens is geen excuses lees het zelf allemaal ff na wil je. voor je dat zegt
Posts: 985
Jermaine, mag ik vragen hoe lang je al f1 kijkt?
Massa en ballen? Gehaktballen zeker.
En verder ik ga niet meer in over wat je weer allemaal loopt te zwammen over Massa.. in weer een artikel wat over iemand anders gaat.
Posts: 7.177
Ballen = lef en ik kijk het vanaf 2006 dus nog niet zo super lang.
Posts: 985
Ga maar eens op youtube filmpjes kijken dan. En dan mag je dan beslissen over de coureurs met ballen. En Massa staat niet zo hoog in dat rijtje denk ik zo, evenals Heidfeld en Kubica (omdat die nog niet lang genoeg meedoet)
Zoek maar even Kimi fisichella japan 2005
Posts: 7.177
Sorry massa en kubica in regen wielbengen hard tegen hard.. heb je ballen voor nodig want je kan uitvallen of gewoon een ongeluk krijgen. En kijk canada als 1 van de 2 maar in zou sturen daar op het moment dta massa inhaalde lag hij eruit dat is ook een manier van ballen hebben
Posts: 985
Naast de baan rijden om Kuboca te ontwijken in Japan? Wow, wat een ballen. Twee mensen inhalen die te ver doorschieten? Wow, wat een ballen.
Posts: 7.177
DUDE!!!! Hij reed niet naast te baan om te ontwijken ze gingen beide niet aan de kant voor elkaar... Ga eens gewoon in zon wagen zitten en knal maar eens tegen elkaar met zulke snelheden dan praat je wle minder stoer! en ze schoten niet echt veel te ver ofzo... en ja het is ballen maar op een andere manier.. het is dta de meeste ook dit niet hadden gedaan omdat ze dan uit kunne vallen en maar een beetje puntjes verzamelen maar niet voro vechten.
Posts: 985
Als je weer uit je droom ontwaakt kom je nog maar eens langs.
Posts: 7.177
Droom waar haal je dat nou weer vandaan. Ik meen wat ik zeg en het is ook wel aardig zo dat jij het niet zo vind is gewoon een mening klaar.
Posts: 7.177
waarom denk je dat eccelstone diegene met de meeste winst de kampioen wilt maken? Juist omdat ze dan voor hun punten gaan vechten en niet denken nouja dit is wel goed genoeg maakt niet uit heb punten daar gaat het om