Piquet jr houdt voeten op de grond na podiumplek

Renault-coureur Nelson Piquet jr gaat niet zweven na zijn tweede plaats in de Grand Prix van Duitsland. De Braziliaan die het in de eerste seizoenhelft zo moeilijk had reed op de Hockenheimring verrassend naar het podium, maar hij rekent er niet op dat hij dat dit seizoen kan herhalen.

Piquet jr: “Ik denk niet dat het veel aan onze situatie verandert. Uiteraard is het altijd goed om een dergelijk mooi resultaat te boeken. Maar in een normale race had ik na mijn zeventiende startplaats nooit naar de tweede plek kunnen rijden. Daar had ik een boel geluk voor nodig.”

“Het blijft moeilijk voor ons. In Hongarije hoef je ons niet op het podium te verwachten, zo werkt het in de Formule 1 gewoon niet. Dat wil niet zeggen dat we niet voor een finish in de top drie gaan. Het blijft echter heel zwaar voor ons om onder normale omstandigheden op het podium te belanden.”

Reacties (22)

Login om te reageren
  • renzo

    Posts: 932

    Zonder geluk vaart niemand wel, het zou gezien eerdere uitslagen dit jaar best nog wel eens kunnen. Canada, Coulthard, Barichello in Engeland en nu Piquet. Ik hoop voor Piquet dat dit het resultaat is wat hij nodig heeft om meer zelfvertrouwen te krijgen met name de kwalificatie, dat is zijn zwakke punt nog.

    • + 0
    • 22 jul 2008 - 13:15
    • johan

      Posts: 985

      Net zoals Rosberg in Australie, Kubica in Canada, Trulli in Frankrijk enz enz. Zo kan je bezig blijven. Ik vind het leuk, ik had gehoopt dat hij Hamilton voor kon blijven.

      • + 0
      • 22 jul 2008 - 15:22
  • Dit siert Nelson natuurlijk wel.
    Tactisch was hij en Renault gewoon sterk en nadat de safety car van de baan verdween was hij gewoon de één na snelste wagen op de baan.

    Of dit de ommekeer is voor Nelson wil ik nog niet zeggen, omdat je dat nog gewoon niet kan zeggen. Maar, dat hij de laatste drie races gewoon goed rijdt, en meermaals voor Alonso, is allemaal positief. Als hij het kan omdraaien tot harde resultaten (puntenfinishes) dan vergeet iedereen de slechte seizoenstart.

    • + 0
    • 22 jul 2008 - 14:35
    • johan

      Posts: 985

      Niks tactisch van Nelson bij hoor. Hamilton en Raikkonen waren overigens beide sneller dan Nelson.

      Desalniettemin, toch erg goed gedaan. En als hij doorzet, gaat het hetzelfde als Kovalainen vorig jaar. Slecht begin, goed doorgezet en uiteindelijk had hij Fisichella in zijn zak. Of Nelson Alonso uiteindelijk voorbij gaat is dan niet belangrijk, als hij maar bij blijft.

      • + 0
      • 22 jul 2008 - 15:29
  • renzo

    Posts: 932

    Hamilton was idd sneller, Raikonen niet anders was hij wel 2e geworden na de safety-car.

    • + 0
    • 22 jul 2008 - 15:55
    • johan

      Posts: 985

      Kijk nog maar eens naar de rondetijden. Raikkonen heeft gestopt, moest wachten op Massa en heeft moeten inhalen. Dan vind ik het niet raar als je niet tweede wordt. Maar sneller was ie wel, kwa rondetijd.

      • + 0
      • 22 jul 2008 - 16:10
      • Nou bij het begin kon hij massa niet bijhouden
        en hij zegt zelf ook de eerste stoint was ik echt langzaam
        naast dat kan hij de tijden van training niet bijhouden en van qual van massa en hamilton.

        2e kan hij sneller zijn geweest maar dat komt omdat massa problemen had met zijn remmen. Hierdoor verloor hij per lap 1 sec op hamilton. Want nbormaal was massa ongeveer 0.500 langzamer

        • + 0
        • 22 jul 2008 - 17:58
        • Massa, Massa, Massa. Kijk je nou echt alleen naar Massa tijdens een race?

          • + 0
          • 23 jul 2008 - 01:05
          • germain

            Posts: 1.748

            Dat kan niet eens. Trouwens die jongen is zo sportief dus ik zou niet weten waarom niet

            • + 0
            • 23 jul 2008 - 09:15
          • Nope.. Ik kijk naar iedereen die ik zie en zoals Germain zegt kan ik niet eens naar alleen massa kijken. EN dat zou nog eens saai zijn ook.

            Ik hou van een mooi gevecht ook in de race al verliest Massa erop. dat maakt me niet uit maar maakt het wel lekker spannend.

            Dus nee ik kijk niet alleen naar hem maar vind Massa gewoon een goeie rijder met ballen. Wat kimi soms mist bij het inhalen. (zie melbourne) Daarom vind ik kubica een goeie rijder (kijk naar fuji met Massa) Oook heidfeld (silverstone en de rest van zijn goeie acties bijv op alonso afgelope jaar)... ik hou van battles ook als ik zelf rijd hou ik daar van. zo simpel ligt het... Maar het liefst wil ik gewoond at massa wint natuurlijk.

            • + 0
            • 23 jul 2008 - 10:20
        • johan

          Posts: 985

          Als je leest weet je dat het over ná de pitstop ging.

          En daarbij kom je weer met de excuses, over problemen.
          Blijkbaar had Kimi voor de stop problemen met zijn auto, zo kunnen we nog wel ff doorzeuren.

          • + 0
          • 23 jul 2008 - 09:45
          • Ja klopt zijn pit duurde langer maar veranderd niks aan wat ik net zei. Daarnaast al kon kimi zonder wachten erin was hij nog steeds ver achter massa. Dat blijft een feit

            • + 0
            • 23 jul 2008 - 09:59
          • En trouwens is geen excuses lees het zelf allemaal ff na wil je. voor je dat zegt

            • + 0
            • 23 jul 2008 - 10:12
  • johan

    Posts: 985

    Jermaine, mag ik vragen hoe lang je al f1 kijkt?

    Massa en ballen? Gehaktballen zeker.

    En verder ik ga niet meer in over wat je weer allemaal loopt te zwammen over Massa.. in weer een artikel wat over iemand anders gaat.

    • + 0
    • 23 jul 2008 - 15:12
    • Ballen = lef en ik kijk het vanaf 2006 dus nog niet zo super lang.

      • + 0
      • 23 jul 2008 - 15:22
      • johan

        Posts: 985

        Ga maar eens op youtube filmpjes kijken dan. En dan mag je dan beslissen over de coureurs met ballen. En Massa staat niet zo hoog in dat rijtje denk ik zo, evenals Heidfeld en Kubica (omdat die nog niet lang genoeg meedoet)

        Zoek maar even Kimi fisichella japan 2005

        • + 0
        • 23 jul 2008 - 19:28
        • Sorry massa en kubica in regen wielbengen hard tegen hard.. heb je ballen voor nodig want je kan uitvallen of gewoon een ongeluk krijgen. En kijk canada als 1 van de 2 maar in zou sturen daar op het moment dta massa inhaalde lag hij eruit dat is ook een manier van ballen hebben

          • + 0
          • 23 jul 2008 - 21:19
          • johan

            Posts: 985

            Naast de baan rijden om Kuboca te ontwijken in Japan? Wow, wat een ballen. Twee mensen inhalen die te ver doorschieten? Wow, wat een ballen.

            • + 0
            • 24 jul 2008 - 09:12
            • DUDE!!!! Hij reed niet naast te baan om te ontwijken ze gingen beide niet aan de kant voor elkaar... Ga eens gewoon in zon wagen zitten en knal maar eens tegen elkaar met zulke snelheden dan praat je wle minder stoer! en ze schoten niet echt veel te ver ofzo... en ja het is ballen maar op een andere manier.. het is dta de meeste ook dit niet hadden gedaan omdat ze dan uit kunne vallen en maar een beetje puntjes verzamelen maar niet voro vechten.

              • + 0
              • 24 jul 2008 - 11:37
              • johan

                Posts: 985

                Als je weer uit je droom ontwaakt kom je nog maar eens langs.

                • + 0
                • 24 jul 2008 - 13:50
                • Droom waar haal je dat nou weer vandaan. Ik meen wat ik zeg en het is ook wel aardig zo dat jij het niet zo vind is gewoon een mening klaar.

                  • + 0
                  • 24 jul 2008 - 15:20
            • waarom denk je dat eccelstone diegene met de meeste winst de kampioen wilt maken? Juist omdat ze dan voor hun punten gaan vechten en niet denken nouja dit is wel goed genoeg maakt niet uit heb punten daar gaat het om

              • + 0
              • 24 jul 2008 - 11:37

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar