Webber vindt het niet realistisch om te racen in Canada
- Gepubliceerd op 07 jun 2008 22:32
-
9
- Door: Rhandy Biemans
Webber: "Ik ging wel goed vandaag, echter toen viel het circuit zowat uit elkaar. Overal lagen stukken op het circuit. Jammer genoeg spinde ik in de kwalificatie, doordat ik op het vuile gedeelte terecht kwam en kon hem niet meer onder controle houden." Mark Webber kwam nog wel in de top tien-kwalificatie terecht, maar nam daar geen deel meer aan vanwege beschadigingen aan zijn bolide.
Mark Webber over de race van morgen: "Ik weet niet hoe ze het willen gaan doen met het circuit morgen, maar we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Het is niet realistisch om hier met Formule 1-auto's te gaan racen."
Daarmee is teamgenoot David Coulthard het eens: "Het circuit is in slechte toestand. Zo was dat twee jaar geleden ook al. Het maakt het enorm moeilijk om hier dan snel te zijn. Ik hoop maar dat het morgen beter is en dat we een goede race kunnen rijden", aldus de coureur die morgen als dertiende zal starten.
Trending nieuws
-
FIA keurt verzoek Alpine goed: uitslag race Monaco op losse schroeven
De FIA-stewards hebben het right to review van Alpine goedgekeurd, dit betekent dat er nu onderzoek zal worden gedaan...
11 jun 2026 14:39 -
Ford praat met Verstappen over nieuwe uitstapjes
Ford doet er nog steeds alles aan om Max Verstappen in een van hun racewagens te krijgen. Verstappen racet in GT3-kam...
11 jun 2026 13:22 -
Leclerc krijgt zijn zin: Monegask krijgt dezelfde remmen als Hamilton in Barcelona
Ferrari heeft snel gereageerd op de remproblemen die Charles Leclerc tijdens de Grand Prix van Monaco uit de race hie...
11 jun 2026 12:46 -
Jubilaris Russell staat voor belangrijkste F1-race in jaren
George Russell bereikt dit weekend een mooie mijlpaal bij Mercedes, maar dit gebeurt wel op een opvallend moment. Rus...
11 jun 2026 14:47 -
FIA luistert naar Red Bull en heropent motoronderzoek
De FIA gaat opnieuw onderzoek doen naar de ADUO-uitslagen na een verzoek van Red Bull Racing. De FIA zou eigenlijk af...
11 jun 2026 14:11
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (9)
Login om te reagerenLewis Hamilton
Posts: 150
Webber,Raikkonen, Kubica, Fisichella, Sutil en Rosberg moeten niet zeuren ze zijn gewoon verwent met die Tilke circuits, dit circuit hoort gewoon zo als het moet zijn! Elk klein foutje wordt afgeschaft. Als het aan mij licht is de helft van de calender stratencircuit
cdk
Posts: 62
Jonge als hamilton niet op pole zou staan zou je anders praten.
Alleen omdat jou \'held\' op pole staat zeurt iedereen, je zag toch dt de hele baan vreselijk was.
felix50
Posts: 5.792
Ik ben helemaal eens met je en dat Hamilton op de 1ste rij staat doet daar niks aan af want hij rijd tenslotte op de zelfde baan als die oudjes zoals CC .die moet gewoon stoppen .Cc kan het niet meer bijbenen en zo word het een zielig mannetje die altijd zeurt.Het juist mooi dat we niet allemaal van die biljart lakens hebbenwant treinje rijden zien we al genoeg
Jermaine
Posts: 7.177
Normaal ben ik het redelijk met je eens maar hamilton klaagt ook over de baan
Apollo
Posts: 79
Inderdaad..racen moet op nette circuits gebeuren waar rijders veel grip hebben, niet op uiteenvallende asfalt.
Steff
Posts: 405
Kijk Lewis, het is gemakkelijk praten als je favoriet bovenaan staat met 6 tienden van een seconden. Alleen hoe wil een Kubica, Alonso of Raikkonen meneer Hamilton gaan inhalen terwijl er maar 1 plek voor is op het gehele circuit?!
Ral
Posts: 16
Webber reageert altijd ietwat \"overdreven\" voorzichtig, maar hij is nu eenmaal zwaar betrokken bij de GPDA, dus van dat standpunt te begrijpen. Maar je kan zeggen wat je wil, Raikkonen en Rosberg staan niet echt bekend als zeikerds. Gezien de rijstijlen en de quali resultaten, vermoed ik dat de enige \"snelle\" manier om op het moment door bocht 10 te gaan, is glijden. Dat is niet echt hoe F1 autos behandeld horen te worden en wat de kwalificatie resultaten ook zijn, een zeker recept voor zware ongelukken in een race van 70 ronden.
Manon
Posts: 338
Ik bedoelde dat DC het alleen een slecht circuit vind, Webber zegt dat het niet realistisch om te racen daar, DC niet.