Barrichello: "Ik vertrok bij Ferrari vanwege Grand Prix van Amerika 2005"
- Gepubliceerd op 05 mei 2008 10:46
-
9
- Door: Rob Veenstra
Barrichello: Wat mij de wens gaf om te vertrekken was die race op het circuit van Indianapolis. Die wedstrijd was doorslaggevend in mijn besluit om weg te gaan. Ze vroegen mij om mijn motor een standje terug te draaien en het rustig aan te doen. Toen wist ik dat ik het niet langer aankon.
De overstap naar Ferrari begon als een droom. Hoewel het niet in mijn contract stond zou ik hetzelfde materiaal en dezelfde kansen als Michael krijgen. Ik heb veel geleerd bij Ferrari en van Michael. Iedereen viel na de race in Oostenrijk in 2002 (waar Barrichello zijn teamgenoot vlak voor de finish voorbij moest laten, red.) over het team en Michael heen, maar ik wist dat het al langer zo ging, alleen was het niet zo zichtbaar. Na die Grand Prix wist de hele wereld het.
Ik zou nu al thuis kunnen zitten, voor het geld hoef ik niet meer te racen. Ik wil gewoon nog zo graag. Bovendien hebben we met Honda een stijgende lijn te pakken en geloof ik dat ik nog steeds een keer wereldkampioen kan worden.
Trending nieuws
-
McLaren introduceert eigen macarena-vleugel in Oostenrijk
Het team van McLaren lijkt aankomend weekend in Oostenrijk voor het eerst met een eigen macarena-vleugel te gaan rijd...
24 jun 2026 09:26 -
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Red Bull heeft dilemma: ADUO-regeling kan Verstappen-transfer forceren
Na de introductie van de nieuwe ADUO-regels staat Red Bull Racing voor een opvallend dilemma. Het team van Max Versta...
24 jun 2026 08:48 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 5.792
Om nu je verhaal te doen vind ik laf van Barrichello en dat zegt genoeg over hem zelf.Als je een echte kerel was geweest dan was je toen opgestapt. nee je hebt toch eerst je zakken gevuld en toen je zelf geen contract meer kreeg en met geluk bij honda kwam waar je nog niks gepreseerd hebt ga je natrappen .Dit is nu net het beeld wat ik altijd al heb gehad van hem een klager en een man die geen ruggegraad heeft want als je het er niet me eens bent stap je op en ga niet later zitten klagen
Posts: 75
Een van de grootste underachievers van het formule 1 veld.
Hij heeft zat kansen gehad maar kon het net zoals zovelen niet omzetten in succes.
effe kijkende naar het huidige veld en wat er ondertussen 14 jaar geleden over hun werd geroepen, zoals Barichello, Coulthard. Trulli, Fisichella. Het waren allemaal toekomstig wereldkampioenen en geen van hun heeft het waar gemaakt.
Barrichello moet maar es met pensioen gaan.........de huidige jonge rijders maken F1 het al een heel stuk leuker dan al die oudjes bij elkaar...
Posts: 5.792
Aschwin, precies mijn zegen heeft hij. geef mij de jonge honden maar die gaan er tenmiste voor
Posts: 91
Met al je geld, koop super aguri over, doop het om tot \"Cry Dream Team\" en neem Massa aan als secundant. En dan laat je daar een reality show van draaien vol met miserie en emotie en dan zal je eindelijk de ster zijn die je nooit zal zijn.
Posts: 178
Dan zouden ze eerst die oude teambazen verweideren moeten want die jochie\'s doen dat wat de oude heren hun zegen, ja toch en met schumacher was het bijna altijd op de een of andere manier de boel belazeren met vlavio zowel als met tod
Posts: 11.414
Kom op, doe nou niet net alsof je dit voor het eerst hoort. Barichello heeft dit al vaker gezegd.
Posts: 312
Als Barrichello een man van principes was, had hij gelijk na die bewuste race van Oostenrijk zijn biezem moeten pakken en zijn heil bij een andere team gezocht. Merkwaardig genoeg werkt hij samen met dezelfde persoon die destijds (misschien) de opdracht gegeven heeft om het rustig aan te doen.
Posts: 405
Zoals in het artiekel staat wist hij het van te voren al, zelfs voordat hij het contract tekende. Voor Oostenrijk 2002 wist de wereld het alleen niet, of niet dat het zo erg was.
Maar waarom Rubens dan toch blijft rijden? In 2002 was Ferrari machtig en was ook Rubens erg goed bezig. Hij had in die tijd een hele mooie plek kunnen krijgen bij een (sub) top-team.
Posts: 1.748
Als ik Barrichello was had ik Schumi in oostenrijk 2002 echt niet voorgelaten. Barrichello heeft veel talent alleen heeft hij niet de kans gekregen om zich te bewijzen. En de die van Amerika 2005 had hij gewoon kunnen als hij niet naar zijn teamorders had geluisterd. En als smoes na de race sorry ik had een probleem met de comminucatie