Michael Schumacher wel voorstander van KERS
- Gepubliceerd op 24 apr 2008 08:27
-
8
- Door: Rob Veenstra
Schumacher: Deze technologie is heel belangrijk voor de Formule 1. De gewone autoafdeling van Ferrari, en ook van de andere autofabrikanten, zal veel voordeel ondervinden van KERS. En het is ook goed voor het milieu.
Men zegt steeds dat de Formule 1 meer moet doen voor een beter milieu, maar je kan de wereld niet in één dag veranderen. Dat gaat stap voor stap en pas nadat je het probleem volledig begrijpt. Dat is inmiddels het geval en de Formule 1-wereld reageert daar nu goed op.
Trending nieuws
-
Norris kent dramatische vrijdag in Monaco: "Harde conclusie voor McLaren"
Lando Norris heeft geen plezierige openingsdag beleefd tijdens het Grand Prix-weekend van Monaco. De McLaren-coureur ...
05 jun 2026 21:59 -
Russell volledig verrast door Verstappen en Red Bull
George Russell zag de snelheid van Red Bull in Monaco niet aankomen. De Britse Mercedes-coureur had wel verwacht dat ...
05 jun 2026 20:27 -
Stewards delen hoge boete uit na onderzoek naar Norris
Het team van McLaren heeft een zware boete ontvangen voor een fout met de auto van Lando Norris. De Brit viel in Mona...
05 jun 2026 20:34 -
Leclerc waarschuwt Verstappen en Hamilton na sterke vrijdag: "Kwalificatie wordt millimeterwerk"
Charles Leclerc heeft na de vrijdagtrainingen voor de Grand Prix van Monaco zijn belangrijkste concurrenten alvast aa...
05 jun 2026 21:36 -
Alonso haalt vernietigend uit na vrijdag in Monaco: "De slechtste auto's ooit!"
Fernando Alonso heeft zich na de vrijdagtrainingen voor de Grand Prix van Monaco bijzonder kritisch uitgelaten over d...
05 jun 2026 21:04
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
508.770 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (8)
Login om te reagerenJermaine
Posts: 7.176
Als het maar niet langzamer wordt dan GP2 en het idee krijgt van A1gp met dat gedoe de kracht van de motors wordt telkens minder en dat is echt jammer F1 moet echt de top zijn en straks vechten ze nog met GP2 om wie eigenlijk nou sneller is als het zo door gaat..
Steff
Posts: 405
Om de Formule 1 langzamer te maken (in rondetijd bedoel je toch?) dan de GP2 moet er wel heel wat meer gebeuren dan enkel een systeem om energie op te vangen.
Zelf ben ik een voorstander van dit systeem. Als er energie vrij komt dan zie ik geen reden om dat te laten lopen. Ik snap ook wel waarom Ferrari dit juist niet ziet zitten: Toyota e.d. zijn veel groter qua luxe auto\'s en heeft met de Toyota Prius ook al flink wat ervaring terwijl Ferrari dat niet heeft.
Maar het is een goede uitdaging voor de teams, gewoon doen!
andre
Posts: 21
Op zich ben ik het eens met de Fia om dit in te voeren maar en die maar is groot je gaat nu problemen krijgen, autoindustrie zoals BMW, Mercedes, Honda en Toyota zijn hier al tijden mee bezig toyota is heel ver wat beetrefd vervangende brandsstoffen.
Zoals gisteren al door Ferrari werd gezegd en dat geld ook voor alle andere teams hun moeten mensen in dienst nemen om zoiets te ontwikkeleen n te produceeren en wat dacht je van de teams die geen eigenmotoren bouwen. Je zal zien dat een team als toyota ineens een stuk verder vooruit is omdat ze al inprinciepe deze systemen hebben en al veel verder ontwikkeld zijn dan het KERS systeem wat ze in de formulr1 gaan gebruiken. Doe wat andeers ontwikkel bioethernalmotoren
Ramshoek
Posts: 1.016
Tegenwoordig zijn de F1 wagens zowel uiterlijk als technisch vergaand identiek. 15 / 20 jaar geleden kon je de verschillende F1 wagens niet alleen qua kleur uit elkaar houden, ook constructietechnisch of aerodynamisch waren er duidelijke verschillen. Daarbij kwam nog de strijd tussen V8\'s, V10\'s, V12\'s.
Het voordeel van een systeem als KERS is dat er voor de engineers weer wat meer eer valt te behalen. Maar dan moet er wekl de mogelijkheid zijn om eigen ooplossingen te zoeken en te ontwikkelen. Iedereen hetzelfde KERS systeem zoals dat vorig jaar voor het eerst in het nieuws kwam (op basis van een vliegwiel icm de torotrak continue variabele variator) zal inderdaad niet veel extra brengen.
patrickl
Posts: 11.414
Toyota was overigens ook geen voorstander van KERS. Al was hun probleem meer dat het ze niet ver genoeg ging.
rafael
Posts: 2.567
Ferrari gaat toch GP2 auto\'s leveren? Dan hebben ze al een voorsprong en moeten ze deze reglementen alleen maar toejuichen!!
kelke
Posts: 21
ferrari gaat a1gp auto\'s leveren niet gp2:P
Roy-NL
Posts: 848
Natuurlijk is het ook geweldig als de F1 kan bijdragen aan het efficienter gebruik van energie. In mijn ogen is het echter redelijk belachelijk om in te zetten op een enkel systeem als KERS. Net zo belachelijk als subsidie van de NLse staat op een auto enkel vanwege het feit dat er HYBRIDE op staat. Laat het hoe en waarmee maar over aan de vindingrijkheid van de engineers van de diverse teams ... de FIA zou hun hoofd meer moeten breken over hoe men met regelgeving de teams zover kunnen krijgen dat ze zuinigere bolides gaan produceren...