Honda steekt geen helpende hand uit naar Super Aguri
- Gepubliceerd op 18 apr 2008 08:27
-
12
- Door: Rob Veenstra
Van motorenleverancier en chassispartner Honda hoeft Super Aguri echter geen sympathie te verwachten. Een woordvoerder van Honda vertelde: Wij zijn niet van plan om de structuur van onze steun aan Super Aguri te veranderen.
Suzuki kan dus één van zijn mogelijke reddingsboeien wegstrepen. De Japanner heeft echter nog wat opties achter de hand, alleen begint de tijd wel te dringen. Super Aguri zou in onderhandeling zijn met een Duitse partij, er zou ook Amerikaanse interesse zijn en Suzuki hoopt dat Bernie Ecclestone zal bijspringen om een vol Formule 1-veld te houden.
Trending nieuws
-
Monteurs Verstappen schoten te hulp na zware crash
Het team van Red Bull heeft een goed gevoel overgehouden aan de vrijdag in Monaco. Max Verstappen kwam goed voor de d...
06 jun 2026 08:48 -
Verstappen onthult zijn nieuwe grote F1-doel
Max Verstappen heeft weer een opvallende hint gedropt over zijn toekomst in de Formule 1. De viervoudig wereldkampioe...
06 jun 2026 08:11 -
Ferrari wil niets weten van favorietenrol in Monaco: "Geen waarde aan hechten"
Ferrari liet tijdens de vrijdagtrainingen voor de Grand Prix van Monaco een uitstekende indruk achter, maar teambaas ...
06 jun 2026 09:26 -
Drama dreigt voor Norris: problemen leiden mogelijk tot gridstraf
Lando Norris kent tot nu toe een rampzalig weekend in Monaco. De regerend wereldkampioen viel in de tweede vrije trai...
06 jun 2026 07:36 -
Norris kent dramatische vrijdag in Monaco: "Harde conclusie voor McLaren"
Lando Norris heeft geen plezierige openingsdag beleefd tijdens het Grand Prix-weekend van Monaco. De McLaren-coureur ...
05 jun 2026 21:59
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Honda
- Basis Brackley, Japan
- Jenson Button 7
- Jenson Button 12
- Jenson Button 16
129.434 reacties op Honda
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Honda

Reacties (12)
Login om te reagerenriverblau
Posts: 24
Een vol veld?
Er mist buiten Aguri sowieso al een team. Er horen toch 22 autoos op de grid? Met Aguri zijn het er 20, of ben ik gek?
Jermaine
Posts: 7.176
Waar haal jij vandaan dat er 20 zijn met super aguri erbij? :S
het zijn gewoon 22 wagens... Net nieuw met formula 1?
felix50
Posts: 5.792
maar er zou dit nog een team mee doem er was eerst sprake dat prodrive mee zou doen met een mclaren wagen .maar dat is afgeketst door het zogenaamde gentelmen- aggrement
dude
Posts: 334
Ferrari, BMW, Renault, Williams, Red Bull, Toyota, Torro Roso, Force India, McLaren, Honda en Super Aguri. 11 teams, ieder 2 auto\'s, 22 auto\'s.
En over het feit dat de Aguri\'s er waarschijnlijk niet bij zijn moet ik zeggen dat ze wat mij betreft weinig gemist zullen worden. Natuurlijk is het jammer dat ze er niet zouden zijn, maar dit jaar is het toch echt de achterhoede. Jammer, maar ik kan er niet rouwig om zijn.
dude
Posts: 334
Felix denkt dat riverblau Prodrive F1 mist op de lijst. Er was sprake van het feit dat zij dit jaar ook aan de start zouden verschijnen en dat er dus 24 auto\'s rond zouden rijden. Echter, door de onduidelijkheden met betrekking tot de klantenchassis (en hier en daar een kleine onenigheid tussen Prodrive en McLaren) is dit niet gebeurd.
Dat heeft Prodrive ermee te maken.
riverblau
Posts: 24
Jullie hebben gelijk. Maar ik weet zeker, dat het veld een paar jaar geleden net een team groter was, maw er is ooit een team vertrokken wegens weet ik wat, zal wel geld geweest zijn.
Overigens volg ik al 45 jaar de formule 1, heel vaak naar Zandvoort geweest toen daar nog F1 was. Ook bij de race waar Pierce Courage de dood vond.
dude
Posts: 334
Ooit is team Arrows (uit mn hoofd 2003?) vertrokken uit de F1, en toen is in 2006 Super Aguri er weer bij gekomen. Ik denk dat je dit in je hoofd hebt. Toro Rosso heeft Minardi overgenomen en inmiddels is team Jordan meermaals gewisseld, Midland, Spyker en nu Force India.
felix50
Posts: 5.792
riverblau, dan heb je al heel wat moois gezien
Steff
Posts: 405
Het enige wat ik van Super Aguri gezien heb is Canada 2007, Takuma Sato tegen Fernando Alonso.
felix50
Posts: 5.792
honda heeft het zelf al moeilijk zat om een wagen sneller te maken en dan heb je geen zin in dat gedoe met een 2de team dat begrijp ik heel goed jammer voor aguiri maar hij had zelf eerder moeten kijken want dit hangt al zolang het team er is boven hun hoofd ,niet alleen de sponsor die niet betaalde ze zaten zowie zo al in de shit
Kubica
Posts: 5.716
Er zijn wel degelijk meer auto\'s geweest in het verleden. Zelfs zoveel dat er gekwalificeerd moest worden om zelfs te mogen starten. Zo heeft Jan Lammers een aantal keren de boot gemist.. En ik bedoel niet de oude 107% regel waarbij iedereen binnen 107% van de pole-tijd moest rijden.