Honda steekt geen helpende hand uit naar Super Aguri
- Gepubliceerd op 18 apr 2008 08:27
-
12
- Door: Rob Veenstra
Van motorenleverancier en chassispartner Honda hoeft Super Aguri echter geen sympathie te verwachten. Een woordvoerder van Honda vertelde: Wij zijn niet van plan om de structuur van onze steun aan Super Aguri te veranderen.
Suzuki kan dus één van zijn mogelijke reddingsboeien wegstrepen. De Japanner heeft echter nog wat opties achter de hand, alleen begint de tijd wel te dringen. Super Aguri zou in onderhandeling zijn met een Duitse partij, er zou ook Amerikaanse interesse zijn en Suzuki hoopt dat Bernie Ecclestone zal bijspringen om een vol Formule 1-veld te houden.
Trending nieuws
-
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Red Bull weigert te reageren op geruchten over vertrek van kopstuk
Red Bull-teambaas Laurent Mekies weigert in te gaan op de geruchten over een aanstaand vertrek van Paul Monaghan. De ...
27 jun 2026 08:11 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
Verstappen naar McLaren? "We hebben afspraken en daar houden we ons aan"
De geruchten over de toekomst van Max Verstappen blijven aanzwellen. Hoewel Mercedes al langere tijd wordt genoemd al...
27 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Honda
- Basis Brackley, Japan
- Jenson Button 7
- Jenson Button 12
- Jenson Button 16
129.452 reacties op Honda
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Honda

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 24
Een vol veld?
Er mist buiten Aguri sowieso al een team. Er horen toch 22 autoos op de grid? Met Aguri zijn het er 20, of ben ik gek?
Posts: 7.177
Waar haal jij vandaan dat er 20 zijn met super aguri erbij? :S
het zijn gewoon 22 wagens... Net nieuw met formula 1?
Posts: 5.792
maar er zou dit nog een team mee doem er was eerst sprake dat prodrive mee zou doen met een mclaren wagen .maar dat is afgeketst door het zogenaamde gentelmen- aggrement
Posts: 7.177
Wat heeft Pro drive mee te maken?
Posts: 335
Ferrari, BMW, Renault, Williams, Red Bull, Toyota, Torro Roso, Force India, McLaren, Honda en Super Aguri. 11 teams, ieder 2 auto\'s, 22 auto\'s.
En over het feit dat de Aguri\'s er waarschijnlijk niet bij zijn moet ik zeggen dat ze wat mij betreft weinig gemist zullen worden. Natuurlijk is het jammer dat ze er niet zouden zijn, maar dit jaar is het toch echt de achterhoede. Jammer, maar ik kan er niet rouwig om zijn.
Posts: 335
Felix denkt dat riverblau Prodrive F1 mist op de lijst. Er was sprake van het feit dat zij dit jaar ook aan de start zouden verschijnen en dat er dus 24 auto\'s rond zouden rijden. Echter, door de onduidelijkheden met betrekking tot de klantenchassis (en hier en daar een kleine onenigheid tussen Prodrive en McLaren) is dit niet gebeurd.
Dat heeft Prodrive ermee te maken.
Posts: 24
Jullie hebben gelijk. Maar ik weet zeker, dat het veld een paar jaar geleden net een team groter was, maw er is ooit een team vertrokken wegens weet ik wat, zal wel geld geweest zijn.
Overigens volg ik al 45 jaar de formule 1, heel vaak naar Zandvoort geweest toen daar nog F1 was. Ook bij de race waar Pierce Courage de dood vond.
Posts: 335
Ooit is team Arrows (uit mn hoofd 2003?) vertrokken uit de F1, en toen is in 2006 Super Aguri er weer bij gekomen. Ik denk dat je dit in je hoofd hebt. Toro Rosso heeft Minardi overgenomen en inmiddels is team Jordan meermaals gewisseld, Midland, Spyker en nu Force India.
Posts: 5.792
riverblau, dan heb je al heel wat moois gezien
Posts: 405
Het enige wat ik van Super Aguri gezien heb is Canada 2007, Takuma Sato tegen Fernando Alonso.
Posts: 5.792
honda heeft het zelf al moeilijk zat om een wagen sneller te maken en dan heb je geen zin in dat gedoe met een 2de team dat begrijp ik heel goed jammer voor aguiri maar hij had zelf eerder moeten kijken want dit hangt al zolang het team er is boven hun hoofd ,niet alleen de sponsor die niet betaalde ze zaten zowie zo al in de shit
Posts: 5.745
Er zijn wel degelijk meer auto\'s geweest in het verleden. Zelfs zoveel dat er gekwalificeerd moest worden om zelfs te mogen starten. Zo heeft Jan Lammers een aantal keren de boot gemist.. En ik bedoel niet de oude 107% regel waarbij iedereen binnen 107% van de pole-tijd moest rijden.