user icon

Officieel: Bruno Spengler verruilt Mercedes voor BMW vanaf 2012

  • Gepubliceerd op 26 okt 2011 13:04
  • comments 13
  • Door: Robin Smeets
Na geruchten die al wekenlang door de paddock in de DTM rondgingen, is het nieuws vandaag dan eindelijk officieel bevestigd. Bruno Spengler zal vanaf komend seizoen voor BMW racen in de Deutsche Toerenwagen Masters. De Canadese coureur reed vanaf 2005 bij Mercedes en eindigde dit jaar als derde in het kampioenschap.

"De afgelopen weken hebben we niet alleen hard gewerkt aan de ontwikkeling van onze BMW M3 DTM, maar ook aan de line-up van de coureurs", vertelde BMW-motorsportbaas Jens Marquardt. "Naast onze huidige line-up was Bruno Spengler één van de meest gewilde coureurs."

"Ondanks zijn nog jonge leeftijd heeft hij al veel ervaring in de DTM en dat zal ons ook zeker de komende weken, maar ook tijdens de raceweekenden, gaan helpen. Daarom hebben we de kans om Bruno vast te leggen ook niet laten lopen. We weten alleen nog niet voor welke van de drie teams hij zal racen, dat zal later bekend worden gemaakt."

Bruno Spengler is de derde coureur die BMW vast heeft gelegd voor hun comeback-seizoen. Augusto Farfus en Andy Priaulx, beide voormalig WTCC-rijders, liggen al enkele maanden vast voor de Duitse fabrikant. Spengler racete sinds 2005 voor Mercedes, heeft sindsdien negen overwinningen geboekt en eindigde zowel dit als vorig jaar als derde in het kampioenschap.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Hoeveel auto\'s starten er dan? Momenteel zijn er 9audi\'s en 9mercedessen. Als er 6bmw\'s bij komen, dan denk ik dat ze problemen gaan krijgen met de paddocks of wordt het terug gebracht naar 18auto\'s? Als dat het geval is, dan denk ik dat Rengeer zonder auto zit volgend jaar.

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 14:02
    • met meeste circuits hebben wel18 pitboxen hoor... in de F1 zijn er ook al 22 nodig

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 14:29
    • 9+9+6= 18??
      Volgens mij moeten er dan 6auto\'s buiten staan.
      Elk circuit heeft momenteel 18pit boxen omdat het deelnemers veld zo groot is. Wat ik bedoelde was als er geen audi\'s en geen mercedessen afvallen, dan heb je dus 24auto\'s en niet elk circuit heeft zoveel pitboxen. En de Formule 1 heeft er volgens mij 24 nodig.

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 14:35
    • Je hebt nu geen jahersauto of hoe heet dat...
      Ik heb gehoord in de wandel gangen dat elke constructeur 6 hele auto\'s levert.

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 15:30
    • @dumdumdum:

      ik dacht dat je bedoelde dat ze het gingen terugbrengen naar 18 auto\'s omdat er niet meer pitboxen zijn. Zandvoort heeft er 25, dus dat zou moeten lukken. Nurburgring en Hockenheim moet ook geen probleem zijn. Ik kan me herinneren, ik weet alleen niet welke race dat was, dat bij 1 van de circuits ALLE auto\'s in tenten stonden... waarom dat was weet ik overgens niet

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 15:37
    • het zijn er nu 18(9 Audi\'s en Mercedessen) wordt het dan niet gewoon dat Audi en Mercedes ook met 6 gaan rijden, dat het totaal 18blijft. want lijkt me niet dat Audi en Mercedes 9 fabrieksauto\'s in gaan zetten, anders hadden ze dat nu tog ook al gedaan...

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 16:41
    • ik heb het opgezocht: 6 auto\'s per fabrikant

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 16:50
  • BramG44

    Posts: 424

    wordt dat dan de 1M ?

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 14:26
  • Heidfeld nog erbij en twee jonge Duitse talentjes?

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 14:39
  • ik dat Tom coronel in de DTM gaat rijden voor BMW. Verdiend het gewoon is altijd snel geweest in tourwagens.

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 17:38
    • Ik denk dat hij dat zeker zou aan kunnen. Zal leuk zijn samen met Van der Zande in de DTM.

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 18:18
  • Dan is er nog genoeg plek voor Coronel. Lijkt me eigenlijk vrij logisch dat de (veruit) beste BMW coureur uit de wtcc zo\'n overstap zal maken. Is ook goed voor BMW en zijn naam.

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 20:07
  • Fox-racing

    Posts: 4

    Alle 3 de fabrikanten zetten minimaal 6 auto\'s in voor volgend jaar. BMW maximaal 6 voor hun eerste seizoen. Maar Norbert Haug gaf al aan afgelopen weekend dat Mercedes er 8 in wil zetten en hoopt dat Audi dat ook doet.. zodat er 22 auto\'s zullen zijn.

    bron: Pers Conferentie Hockenheim ;)

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 12:39

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar