user icon
user icon

Mercedes geeft rallykampioen Ogier kans op Red Bull Ring

  • Gepubliceerd op 07 aug 2018 16:12
  • comments 9
  • By: Jeroen Jonkers

Sebastien Ogier zal volgende maand deelnemen aan de DTM-races op de Red Bull Ring. Dat heeft Mercedes bevestigd. Ogier is meervoudig rallykampioen en ziet zijn overstap naar de DTM als een verbreding van zijn horizion.

"Dit is een heel spannende ervaring", aldus Ogier tegenover GPUpdate.net. "De DTM is totaal nieuw voor me maar ik probeer elke ronde zo veel mogelijk te leren. Ik zie dit als een mooie gelegenheid om mijn racehorizon te verbreden en meer ervaring op te doen."

"Tot nu toe heb ik weinig gereden op permanente circuits, slechts een paar races in de GT-wagen", vervolgt de Fransman. "Een DTM-auto is natuurlijk sneller. Uiteraard kan je als gastrijder niet verwachten meteen competitief te zijn."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Kandidaat voor een Toro Rosso stoeltje? Zou wel tof zijn. Deze gast kan serieus goed rijden al is een formule wagen wel 100% anders als een ralley wagen. Maar toch... ze hebben beide 4 wielen, een engine en een stuur...

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 16:41
    • Hij is 34 jaar oud... Die zet je niet meer in een f1 auto

      • + 1
      • 7 aug 2018 - 17:27
    • Bij Red Bull kijken ze naar kwaliteit en niet naar leeftijd. Eigenlijk is Hartley ook al ‘te oud’ voor Toro Rosso. Als Ogier de aspiratie en de kwaliteit heeft om f1 te racen én hij heeft een licentie dan zal Red Bull niet aarzelen om hem een stoeltje te geven. Zal ook een marketingstunt van jewelste zijn!

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 18:25
    • Er was een rallyrijder die het zou hebben gekunt en dat was Loeb. Met alle respect, maar Ogier gaat t al zwaar hebben in een DTM auto. Zijn tak van sport is toch een hele andere manier van rijden en daar moet je uiteraard ook respect voor hebben.

      T valt me wel op dat de Red Bull Ring al hun grote evenementen binnen 2 en een halve maand hebben gegooid. Motogp is dit weekend, F1 is 4 week geleden en DTM volgende maand.

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 18:29
    • StevenQ

      Posts: 6.385

      Loeb was op de circuits(WTCC en GT's) ook niet bepaald een succes

      net zoals Raikkonen en Kubica niet zo best waren als rallyrijders

      het is een heel ander spelletje

      • + 0
      • 8 aug 2018 - 00:17
  • arie51

    Posts: 430

    Wel eens van puntje gehoord die je nodig hebt voor F1

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 16:51
  • arie51

    Posts: 430

    Laat hem lekker rallysport blijven daar is hij op zijn plaats in de dtm rijdt hij alleen maar in de weg.

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 17:05
  • AtteH

    Posts: 1.517

    Een Mercedes met Red Bull sponsoring?

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 20:11

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar