user icon
user icon

Mercedes sluit klantenteams na 2018 uit

  • Gepubliceerd op 17 dec 2017 12:55
  • comments 10
  • Door: Mathijs Carolus

Nog een seizoen en dat zal Mercedes de DTM verruilen voor de Formule E. Na 2018 zullen enkel BMW en Audi overblijven in de Duitse toerwagenklasse. Na de aankondiging van het vertrek van Mercedes gingen er verhalen dat het merk de auto's wilde verkopen aan zelfstandige constructeurs. Volgens teambaas Ulrich Fritz is dat echter uitgesloten en zullen de DTM-bolides na 2018 voorgoed naar het museum gaan.

"Nadat wij ons vertrek aankondigden was het volgens sommigen een kwestie van tijd dat we zouden aankondigen dat constructeurs onze bolides kunnen kopen. Dat is echter uitgesloten, zonder steun van een fabrikant lukt het zelfstandige constructeurs niet om deze complexe bolides te onderhouden en competitief te krijgen", aldus Ulrich Fritz.

Door het vertrek van Mercedes kijkt de organisatie van DTM naar samenwerking met andere klasses. Zo zijn er verkennende gesprekken geweest over een samenwerking met het Japanse Super GT, maar daar is nog niets concreets uitgekomen.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • BRM

    Posts: 597

    Alfa Romeo grijp je kans en doe mee met de Giulia QV! Zou een mooie en nodige impuls voor de DTM zijn.

    • + 0
    • 17 dec 2017 - 13:17
    • BMW E30

      Posts: 724

      Precies, ook maar eens aankloppen bij Opel dat ze naar de DTM moeten gaan kijken. Naar mijn weten doen zij al jaren niets meer aan racen, je moet toch ergens je visite kaartje achterlaten vindt je niet?

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 17:32
    • BRM

      Posts: 597

      Ja Opel is ook een goede! Misschien dat nu Peugeot daar de scepter zwaait er weer wat geld beschikbaar is om de nieuwe Insignia op een leuke manier te promoten ofzo.

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 20:38
  • beertje

    Posts: 381

    Einde van DTM??

    • + 0
    • 17 dec 2017 - 13:27
  • Zucht, ik word oud.
    Kan me DTM seizoenen uit de jaren 90 nog herinneren. Mustangs, dikke Mercedes en Audi's. Ronkende BMW's. Zelfs gigantisch opgefokte omega's en Toyota's reden mee. Niet van die halve silhouet racers zoals nu.
    Er was toen niet veel fantasie voor nodig om de productie modellen te herkennen in wat er op de baan reed, misschien zou het DTM terug naar zijn roots moeten.

    Maar dat is slechts de mening van een oude man ;-)

    • + 1
    • 17 dec 2017 - 13:30
    • rossifan

      Posts: 162

      Ik snap je reactie. Ik ben nog vrij jong en vind de dikke uitgebouwde wagens van nu aantrekkelijker, ik denk dat veel jongelui dat ook vinden. Teruggaan naar de standaard wagens zou i.m.o. de verkeerde keuze zijn.

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 15:21
    • StevenQ

      Posts: 6.659

      Nee hoor, de wagens van toen waren echt veel mooier, zoek er maar eens op

      de huidige wagens hebben weinig meer met toerwagens te maken.

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 17:17
  • Misschien heeft Alfa Romeo nog een paar stickers over die ze op de Benzjes kunnen plakken? ;)

    • + 0
    • 17 dec 2017 - 19:28
    • BRM

      Posts: 597

      Het is toch al een silhoutte racer, Giulia koets erop en gaan met die bak!

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 20:43

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar