user icon
user icon

Toyota bevestigt: Fernando Alonso definitief naar Dakar 2020

  • Gepubliceerd op 24 okt 2019 17:01
  • comments 12
  • Door: Bjorn Smit

De kogel is definitief door de kerk. Fernando Alonso zal in januari deel gaan nemen aan de Dakar Rally. Dat heeft Toyota Gazoo Racing donderdag bevestigd.

Er werd al enkele maanden aangenomen dat Alonso zich in januari 2020 zou gaan richten op een nieuwe uitdaging met de Dakar Rally. Met Toyota en navigator Marc Coma aan zijn zijde deed de tweevoudig Formule 1-kampioen al de nodige testritten, evenals oefenraces in Zuid-Afrika en Marokko. Alonso liet echter nog in het midden of hij ook echt mee zou gaan doen aan de Dakar Rally.

Aan die onzekerheid is nu echter een einde gekomen. De Rally van Marokko is de Spanjaard goed bevallen, waardoor hij definitief besloten heeft om mee te doen aan Dakar. In januari reist Alonso dus af naar Saoedi Arabië, het land waar de Dakar Rally komend jaar voor het eerst verreden wordt. Sinds 2009 werd de uitputtingsslag verreden in Zuid-Amerika, nadat de situatie in Noord-Afrika, de oorspronkelijke thuishaven van de wedstrijd, in 2008 te onveilig werd.

Alonso hoopt tijdens Dakar wederom voor een succesvolle samenwerking te gaan met Toyota. In het WEC werd de Spanjaard met Sebastien Buemi en Kazuki Nakajima wereldkampioen, terwijl ze ook twee keer de sterkste waren in de 24 uur van Le Mans. Toyota brengt verder een sterke ploeg op de been voor Dakar 2020, met naast Alonso ook oud-winnaars Nasser Al-Attiyah en Giniel de Villiers en de Nederlander Bernhard ten Brinke in de gelederen.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Heeft Fernando een "groot rijbewijs"? 🤔

    Vraag ik namens ene Gerard de R.

    • + 0
    • 24 okt 2019 - 17:03
    • Nee, de Spaanse rijbewijzen zijn ook gewoon in creditcard formaat dus niet groot..... ... flauw grapje he?

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 17:19
    • @bschuit, nee hoor.... flauwe grapjes kunnen ook leuk zijn.

      Ik wou eerst gewoon "categorie C" schrijven maar volgens mij wordt dat niet begrepen want hebben de meesten hier zelfs niet eens een bromfiets certificaat 🤗

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 17:26
  • Hopenlijk is Alonso het ideale, en snelle hulpje voor Ten Brinke om zijn eerste Dakar te winnen.

    • + 2
    • 24 okt 2019 - 17:42
    • mario

      Posts: 6.671

      Dat zou mooi zijn..... Ten Brinke heeft er al een paar keer dichtbij gezeten en hij verdiend het wel een keer om te winnen, maarja een ongelukje of panne zit (zeker bij Dakar) in een heel klein hoekje.... En dat terwijl er zo weinig hoekjes te vinden zijn in die enorme woestijnen ;)

      • + 0
      • 25 okt 2019 - 05:47
    • StevenQ

      Posts: 6.521

      Maar gelet op het verleden is Alonso misschien niet degene die zijn teamgenoten helpt.

      • + 0
      • 25 okt 2019 - 09:52
  • Dan heb je echt niets meer te doen. Dakar is een spelletje waar je niet eens een goede coureur voor hoeft te zijn. Iig geen ex WK als Alonso. Nou veel plezier..

    • + 0
    • 24 okt 2019 - 18:23
    • Je moest eens weten hoe goed je daar voor moeten kunnen rijden. Koekenbakker...

      • + 2
      • 24 okt 2019 - 18:50
    • @Neppatsrev, compleet andere discipline. Alfonso zal het niet makkelijk krijgen. Denk dat Ten Brinke hem het snot voor de ogen rijdt.

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 18:53
    • Dat is inderdaad een goed vergelijk @Scud.. Hij wordt koekenbakker ipv van een topcoureur.

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 19:51
    • mario

      Posts: 6.671

      @Neppatsrev: Jij zou het nog geen dag volhouden joh!!!! Wat een onzin kraam je uit...

      • + 1
      • 25 okt 2019 - 05:48
  • astridf1

    Posts: 332

    Geluukig is zijn stoeltje/auto 'extra' en niet in plaats van bv Bernhard ten Brinke.

    • + 1
    • 24 okt 2019 - 19:10

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar