user icon
user icon

Bleekemolen: "De fans waren de echte helden"

  • Gepubliceerd op 05 okt 2008 18:14
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Jeroen Bleekemolen en Team Nederland hebben gemengde gevoelens overgehouden aan het openingsweekend van het nieuwe A1 Grand Prix-seizoen. Op Circuit Park Zandvoort werd wel de pole position voor de sprintrace behaald, maar daarin was een vierde plaats het hoogst haalbare. En in de hoofdrace kwam Bleekemolen niet verder dan een vijfde plek, mede vanwege een tegensputterende versnellingsbak.

Toch genoot de Nederlander van zijn thuisraces die hem ondanks alle problemen een mooi aantal punten opleverde. Bleekemolen: "En dat komt door de fans, die waren echt geweldig. De echte helden zaten vandaag op de tribunes en stonden in de duinen. De hoofdrace ging eigenlijk wel goed, ik kon Team Frankrijk in het begin bijhouden en dat was de uiteindelijke winnaar. Het einde was teleurstellend met de problemen aan de versnellingsbak. Jammer, want een podium was mogelijk. De behaalde punten zijn dan ook een schrale troost."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • MrOrange

    Posts: 193

    Erg jammer voor Jeroen vandaag. Het leek erop dat hij de pace had voor een podium plek. Vind de auto ook echt top(alle auto\'s dan) Was eerst niet zo\'n fan van Jeroen, maar na de Lmp2(seizoen) en die andere raceclasse waarin hij goed heeft gereden. Heb ik wel vertrouwen in hem, nu afwachten wat Doornbos gaat doen.

    • + 0
    • 5 okt 2008 - 21:47
  • Cra-c-c

    Posts: 63

    Wat ik nou niet snap is dat ze de auto\'s allemaal bestickeren.
    Waarom niet gewoon een, strak uitziende, (metallic) paintjob???

    • + 0
    • 5 okt 2008 - 22:52
  • felix50

    Posts: 5.792

    vind het voor die jongens die rijden voor het nederlandse team zielig dat ze onder de onbekwame leiding van Jan lammers moeten rijden.De jongens zijn snel genoeg alleen de pitsstops he

    • + 0
    • 6 okt 2008 - 05:15
    • s vettel

      Posts: 118

      Dan laten we \'t jou toch lekker doen, bijgoochem,

      • + 0
      • 6 okt 2008 - 11:15
  • MrOrange

    Posts: 193

    Ik moet Jan ook niet. Hoe hij gister ook reageerde mbt dat stuurtje. Hij kwam niet eens uit zijn worden. Leek wel of zijn hoofd bleef hangen in neutraal(haha) Hij Cra-c-c wat dacht je van wat neon licht eronder en een dicobal onder de luchtinlaat. Zo kunnen we de tegenstanders verblinden met de juiste lichtinval.(ha)

    • + 0
    • 6 okt 2008 - 10:16
    • Ik had het idee dat Lammers naar het radio verkeer zat te luisteren toen die verslaggever hem ineens lastig kwam vallen.

      • + 0
      • 6 okt 2008 - 18:50
    • Cra-c-c

      Posts: 63

      haha......erg grappig.
      Wat ik bedoel ik dat alle F1 auto\'s worden gespoten, kijk eens naar de scharlakenrode kleur van bijvoorbeeld Ferrari, of de diep metallic blauwe kleur van het Bmw team.
      Dit zorgt voor mooie plaatjes en zorgt tevens voor een proffessionele uitziende aanpak.
      Dit ten opzichte van de huidige A1 auto\'s die helaas allemaal worden bestickerd en dus gebonden zijn aan de RAL kleuren, jammer.......

      • + 0
      • 7 okt 2008 - 10:28
  • Warren2

    Posts: 1

    Nog even een spectaculair videotje van youtube in hoge kwaliteit/high quality.

    Mooie actie van Jeroen (passeren USA team) en op ander stukje van de videootje kan je precies zien wat er fout ging op het moment dat Earl Bamber Jeroen passeerde.

    nl.youtube.com/watch?v=p8FpZqYbjgI

    • + 0
    • 13 okt 2008 - 19:41

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar