Doornbos laat goede indruk achter bij eerste test
- Gepubliceerd op 24 sep 2008 08:21
-
6
- Door: Rob Veenstra
Na afloop zei Doornbos: Ik denk dat we een goede en productieve dag achter de rug hebben. De eerste keer dat ik de baan op reed was zeer apart, ik reed met slicks de baan op en het begon direct te regenen. Gelukkig droogde de baan snel op, waardoor ik in de middag zeker twintig ronden op onder droge omstandigheden kon rijden. Door het lage gewicht en de downforce lijkt deze wagen veel op een Formule 1 auto. Ik zal alleen nog wel mijn zitpositie in de wagen moeten verbeteren voor de race in China, Ik denk dat dit me vandaag een paar tienden heeft gekost. Na de race in Zandvoort zal ik naar Silverstone gaan om een nieuw stoeltje te laten maken.
Bleekemolen over zijn dag: De auto ging erg goed vandaag. Ik heb in de middag 29 ronden kunnen rijden, Robert had eerder al gereden. Het liep allemaal goed, we waren de snelste gedurende de dag. Ik reed zonder powerboost en opgebruikte banden en kon niet helemaal voluit omdat we met een iets te korte zesde versnelling nog reden. Robert zette 54.822 neer en ik reed 54.984 en Italië 55.8. Het ziet er zeker goed uit voor Zandvoort wat ons betreft.
Trending nieuws
-
Prachtige beelden: Verstappen massaal toegezongen na tweede plaats
Max Verstappen heeft een sterke Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De viervoudig wereldkampioen kwam op de Red ...
28 jun 2026 20:04 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Mekies heeft goed nieuws voor Verstappen: "Red Bull heeft weer een winnende auto"
Laurent Mekies is na de Grand Prix van Oostenrijk bijzonder tevreden over de vooruitgang die Red Bull Racing heeft ge...
28 jun 2026 20:38 -
Hadjar tevreden met zesde plek in Oostenrijk: “Beste racetempo van het seizoen”
Isack Hadjar is tevreden met zijn resultaat tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, maar denkt dat er nog wel het een e...
28 jun 2026 19:37
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (6)
Login om te reagerenPosts: 435
liever roberrt op zanvoort zien rijden, goed voor de publiciteit.
Met dit team moet toch gaan gebeuren dit jaar, gewoon kampioen worden.
Posts: 247
De wens is de vader van de gedachte denk ik, ik zie ze geen kampioen worden worden, maar hoop dat ik ongelijk krijg
Posts: 2
O.K. mijn voorkeur is ook absoluut Robert.
ben alleen een beetje terughoudend met mijn verwachting voor de loop van het seizoen. \'k kan me ook namelijk een voorseizoen herrinneren dat de arrows erg goed mee deed. alleen in het seizoen verder werd het niet echt veel.
ja dit is een andere klasse, en de \"historische\" resultaten zijn ook behoorlijk anders als van arrows.
helaas kan ik er niet bij zijn op Zandvoort, maar voor de buis zal ik zekers kijken.
Posts: 6
Goede indruk ? sneller dan Bleekemolen , als verwacht
Posts: 5.792
Je kunt snel zijn maar als Lammers de strategie maakt en de pitsstop stuurt sta je weer achteraan vraag dat meer aan Bleekemolen
Posts: 44
Bleekemolen... hoe kun je die nou in de auto houden na zo\'n belabberd jaar?