user icon

Van der Garde is plek bij ESM alweer kwijt

  • Gepubliceerd op 19 okt 2016 16:03
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Giedo van der Garde reed afgelopen weekend in Japan zijn eerste WEC-race voor het team van Extreme Speed Motorsports. De Nederlander zou eigenlijk het seizoen bij die renstal afmaken, maar hij heeft nu te horen gekregen dat hij niet hoeft af te reizen naar China voor de 6 uur van Sjanghai. Voor de seizoensfinale in Bahrein zou Van der Garde wel weer in aanmerking komen bij ESM.

Het team geeft voor Sjanghai de voorkeur aan Tom Blomqvist als teamgenoot van Antonio Giovinazzi en Sean Gelael. De 22-jarige Blomqvist kan echter niet in Bahrein racen omdat hij dan andere verplichtingen heeft. Jagonya Ayam-baas Ricardo Gelael: "Ik ben meer optimistisch over een line-up met Blomqvist, omdat de band tussen Tom, Antonio en Sean hechter is. De samenwerking zal soepeler verlopen omdat ze elkaar langer kennen. Helaas kan Blomqvist alleen in Sjanghai voor ons racen."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Een beetje zuur voor hem, niet echt de meest stabiele carrière. Meteen al op het reserve bankje. Hoop dat het op een later moment beter gaat.

    • + 0
    • 19 okt 2016 - 16:07
  • Wablief

    Posts: 485

    Sean Gelael? lol

    • + 0
    • 19 okt 2016 - 16:14
    • lars75

      Posts: 8.908

      Tja Sean is zoontje van de baas, dus die zit het meest honk vast. Wel vreemd dat ze Blomqvist verkiezen boven Giedo, al vind ik de reden wel plausibel. Toch denk ik dat het team meer aan Giedo heeft en die staat doorgaans toch echt bekend als een teamplayer en makkelijk in de omgang.

      • + 2
      • 19 okt 2016 - 16:24
    • @Lars: Blomquist is in zijn F3 tijd bij Carlin een van de Driver-coaches geweest voor Sean Gelael, teamgenoot die Sean gelijk moest leren rijden in een F3. Giovinazzi heeft hetzelfde gedaan, daarom dat zowel Blomquist als Giovinazzi dankbaarheid in de vorm van sponsoring in hun carrière of een zitje bij teams waar Gelael bij betrokken is mogen verwachten.

      • + 0
      • 19 okt 2016 - 19:48
    • lars75

      Posts: 8.908

      Ja uit dat oogpunt begrijp ik het wel en ik vind Blomqvist ook een geweldig coureur. Maar in mijn optiek heeft Giedo gewoon iets meer bagage en ervaring, ook in het WEC/ELMS dan Blomqvist, dus de betere optie naar mijn idee. Want qua kwaliteit ontlopen ze elkaar nauwelijks tot niets!

      • + 0
      • 19 okt 2016 - 20:20
    • StevenQ

      Posts: 7.140

      Giedo rijd pas sinds dit jaar in de ELMS, dus die ervaring valt ook wel mee.

      • + 0
      • 20 okt 2016 - 08:08
    • lars75

      Posts: 8.908

      Is toch meer dan Blomqvist?

      • + 0
      • 20 okt 2016 - 11:27
  • ik zou afreizen naar Bahrein en dan zeggen oh sorry ben mijn schoennen vergeten ik kan niet racen....

    Vind het echt een vreemde zet

    • + 0
    • 19 okt 2016 - 16:37
    • Ach, dan geven ze hem de schoenen van een ander. Ooit liep hij in Australië tenslotte ook in de overall van Ericsson.

      • + 0
      • 19 okt 2016 - 21:34
  • Een echter domper voor Giedo. Hij is juist een echte teamplayer en een prettig iemand om mee samen te werken. Heel jammer voor hem.
    Vreemd dat ze ineens voor Blomqvist kiezen. Wisten ze dat niet eerder?

    • + 0
    • 19 okt 2016 - 16:38
    • dizzy

      Posts: 1.436

      Waarschijnlijk niet. Tijdens trainingen zie je pas hoe de onderlinge samenwerking verloopt. En dat was blijkbaar niet optimaal. Ik hoop voor Giedo dat het snel goed komt.

      • + 0
      • 19 okt 2016 - 17:31
    • Ik ben niet echt een fan van Giedo ofzo, maar ik vind dit wel een domme reden. Na 1 race al melden dat de band niet goed is. Geef dat even de tijd zou ik zeggen, nu voor 1 race een andere coureur inzetten schiet helemaal niet op lijkt me.

      • + 0
      • 19 okt 2016 - 17:43
  • Warlord

    Posts: 2.097

    Handig om Blomqvist er voor 1 race in te zetten. Wat gaat die hechte band dan uit maken? Voor een heel seizoen zou ik het begrijpen. Giedo daarentegen zou in 3 wedstrijden een goed ritme kunnen opbouwen.

    • + 0
    • 19 okt 2016 - 17:39
  • pcbeem

    Posts: 684

    Hij zal wel meer geld betalen en ja dan is band al snel hechter.....

    • + 0
    • 19 okt 2016 - 19:11
    • Ik ben ook altijd veel geld kwijt voor m'n bandjes, maar die hechten wel aardig;)

      • + 0
      • 20 okt 2016 - 00:30
  • Marcooooo

    Posts: 499

    Ik heb uit onbetrouwbare bron vernomen dat Monisha Kaltenborn hier een aandeel in heeft gehad.... ;)
    Wel zuur van GvdG. Hopelijk geeft een ander team hem wel een eerlijke kans.

    • + 0
    • 20 okt 2016 - 08:12

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Prema Racing
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land ID
  • Geb. datum 1 nov 1996 (24)
  • Geb. plaats Jakarta, ID
  • Gewicht 81 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar