user icon

Ocon geeft voorkeur aan DTM boven GP2

  • Gepubliceerd op 07 dec 2015 11:50
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

GP3-kampioen Esteban Ocon vervolgt zijn loopbaan liever in de DTM dan in de GP2. De jonge Fransman weet zich gesteund door Mercedes en zal volgend jaar sowieso werkzaamheden voor het Formule 1-team van het Duitse merk verrichten. Dat hoopt hij te combineren met racen, het liefst op een zo hoog mogelijk niveau.

Ocon deelde aan Autosport mede: "Ik weet nog niet wat ik volgend jaar ga doen, maar ik neig meer naar de DTM dan naar de GP2. Als ik tussen die twee zou moeten kiezen, dan ga ik voor de DTM. Maar er is nog niets besloten. Misschien wordt het wel de GP2, ik weet het niet."

"Het is de beslissing van Mercedes, van Toto Wolff. Ik ben al blij dat ik onderdeel uit mag maken van het programma van Mercedes. Als ze nu eerst Pascal Wehrlein ergens onder willen brengen, dan heb ik daar begrip voor. Ik prijs me gelukkig dat ze een traject voor me uitstippelen en mag niet klagen over de gemaakte keuzes."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Wat spijtige keuze.
    Had hem zich graag zien meten met rijders zoals Gasly, Lynn, Marciello, Rowland, Stanaway en Rosenqvist in de GP2

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 12:12
  • Charrel

    Posts: 601

    Jammer! Denk dat voor zijn ontwikkeling de GP2 een stuk beter is..

    Rijden met DRS, Pirelli banden, meer circuits van de F1 kalender leren kennen. Hij kan meteen als reserve rijder in de pitbox van Mercedes meekijken en de GP2 blijft toch DE opstap klasse naar de F1 op dit moment.

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 12:27
  • DTM is een erg professionele catagorie, en doet wat een hoop dingen niet veel onder aan F1. Maar de auto's zijn qua rondentijden meer vergelijkbaar met F3. Gezien Ocon nu succesvol is geweest in zowel F3 als GP3, denk ik dat men hem nu gewoon beter in GP2 kunnen plaatsen.
    Zo kan men zien hoe goed hij is in een snellere auto, en kan zo de meeste F1 circuits leren kennen.

    ALS men hem naar F1 willen hebben... Het zal echt een schande zijn als naast Frijns ook een talent als Ocon geen goede kans gaat krijgen.
    En ondertussen hoop ik echt het beste voor Vandoorne... Maar als men bij Mclaren tot 2017 vasthoud aan Alonso en Button... Kan zijn momentum wellicht over zijn (zie Frijns). Ik hoop echt dat F1 eens klote krijgt en voor deze jongens kiest.

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 12:27
    • Stitch

      Posts: 5.341

      Mercedes wilde eigenlijk Verstappen hebben, echter toen die naar Red Bull ging, hebben ze Ocon de kans gegeven. Dat betekent, dat als Max hier had toegehapt, hij nu in de situatie van Ocon had gezeten. Goed dat ie voor Red Bull heeft gekozen! Voor Ocon is het inderdaad afwachten of hij de F1 daadwerkelijk gaat halen. Veel is afhankelijk van hoe het verder gaat met Rosberg/Hamilton, en als een van de twee verkast of ze dan misschien toch Verstappen nog weten te strikken voor het vrijgekomen stoeltje.

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 12:59
  • hoeveel coureurs zijn de laatste jaren niet door Mercedes vanuit de F3 in de DTM geplaatst en kwamen nooit in de F1?

    de enige 2 die de laatste jaren vanuit een DTM Mercedes de F1 in kwamen hebben nu niet echt een lange succesvolle carrière gehad(Albers en Di Resta)

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 15:05
    • Klopt helemaal. DTM is niet tussenstation maar tegenwoordig eindstation voor jonge coureurs. Mortara, Da Costa, Juncadella en Wittman zijn allen coureurs die titels behaald hebben en eerder hadden moeten kiezen voor GP2 om eventueel een carriere richting Formule 1 te krijgen. GP2 rijd in het voorprogramma van Formule 1. Dat is toch wel effe een betere manier om reclame voor jezelf te maken dan in een saaie Duitse aangelegenheid te rijden die zwaar overhyped is. Wil je echt een goed toerwagenkampioenschap rijden ga dan naar de V8 Supercars in Australie. Eerlijk, echt en competitief.

      • + 1
      • 7 dec 2015 - 16:57
    • Mijn eerste gedachte was inderdaad: jammer, hij geeft het op

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 17:34
  • Mercedes heeft hem ongetwijfeld in de simulator gestopt:
    "Kom op Esteban, doe eens een paar rondjes F1.
    En nu GP2.
    En nu DTM."
    ...
    "Esteban, beste kerel, hier zijn de resultaten:
    In de F1 leg je het af tegen onze vaste coureurs, en niet zo'n beetje ook. Dat wordt 'm niet.
    In de GP2 zou je het leuk doen, maar niet te vergelijken met bijv. Vandoorne.
    In de DTM zou je strijden om het kampioenschap en dat waarschijnlijk winnen.
    Wat denk je, toch maar DTM?"
    "Eh, ja graag!"

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 23:14

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 18 okt 1994 (26)
  • Geb. plaats Sigmaringen, DE
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar