user icon

Rossi wint in Sotsji, Vandoorne nog geen kampioen

  • Gepubliceerd op 10 okt 2015 16:53
  • comments 11
  • Door: Jeroen Jonkers

Alexander Rossi heeft de GP2-hoofdrace in Rusland op zijn naam geschreven. De Amerikaan kon zijn titelaspiraties nog enigszins in leven houden door te winnen, Stoffel Vandoorne werd derde en heeft nu een marge van precies 100 punten op Rossi. Pierre Gasly mocht wederom naar het podium met een tweede plaats.

De hoofdrace kende geen conventionele vorm. Bij de start was er direct een groot ongeval, waarbij verschillende rijders betrokken waren. Ook reed Jordan King hard de bandenstapels in, dit op een manier die deed denken aan het ongeluk van Carlos Sainz eerder vandaag. Na een lange rode vlag-situatie werd de race dan toch hervat, zij het in ingekorte vorm.

In de vijftien ronden die volgden, ontpopte Alex Lynn zich aanvankelijk tot favoriet voor de zege. De Brit liet een overwinning echter door zijn vingers slippen. Lynn vergaloppeerde zich volledig en kwam hard in aanraking met de vangrail, waarna de zege Alexander Rossi in de schoot viel. 

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Waar zijn nu die stoffel fans??? dodelijk stil hier......

    • + -1
    • 10 okt 2015 - 18:31
    • Kenney

      Posts: 2.218

      Hier. Weer een goed podium van onze Belg en hij is nog altijd mooi op weg naar de titel.

      • + 3
      • 10 okt 2015 - 18:42
    • ives

      Posts: 1.238

      Die is morgen wel kampioen :)

      • + 1
      • 10 okt 2015 - 18:44
    • Derde plaats is toch een prima resultaat? Je hoeft niet alle races te winnen om de beste te zijn en Vandoorne is dit jaar gewoon heel duidelijk de beste rijder in de GP2.

      • + 2
      • 10 okt 2015 - 19:08
    • Rimmer

      Posts: 8.767

      Ik wil stoffel niet bashen want hij presteert uitstekend.
      Het lijkt wel zo dat hij de laatste weken war minder is of teveel op safe speelt.
      Vandaag was hij gewoon 4e als Lynn niet zo hard uit de race crashte.
      Daarmee haalt hij rustig en beheerst de titel binnen dus geef hem ongelijk maar de dominantie van weleer lijkt een beetje weg te zijn. Waarom? Die 100 punten gooi je niet meer weg Stoffel dus knallen en maak een spektakel van die titel binnenhalen.

      • + 1
      • 10 okt 2015 - 19:12
    • @rimmer: je kunt beter zeggen dat de inconsistentie in het veld een beetje minder is. Voor het seizoen werd dit als sterkste GP2 veld van de laatste jaren beschouwd, maar Stoffel was eigenlijk de enige die die bewering staafde met poles en main race overwinningen. Lynn, Rossi, Gasly, Sirotkin en Marciello hebben allemaal goede prestaties afgewisseld met knullige fouten (zie Lynn vandaag nog) en alleen oudgediende Rio Haryanto kon in het begin een beetje bij blijven door zijn sprint overwinningen. Vandoorne heeft gewoon een heel constant seizoen gehad met slechts één echt slecht weekend in Silverstone. Dat de rest nu weer een beetje hun nivo haalt laat het lijken dat de dominantie weg is, maar dat is niet zo.

      • + 3
      • 10 okt 2015 - 19:51
    • Singer911

      Posts: 310

      Ik vermoed dat rimmer en jas de race niet hebben gezien. Geen excuus, maar een feit is dat hij de pole verloor met minder dan een honderdste door opgehouden te worden, en tijdens de racestart slecht vertrok. Zo'n dominantie in de GP2 blijft ongezien met records langs alle kanten. Jullie hollander kan daar niet beter tegenover leggen dan een kinderkartkampioenschap. tssk. ;)

      • + 0
      • 10 okt 2015 - 23:32
    • Singer

      Niet om het 1 of ander..maar Stoffel had een beroerde start....simpel als dat

      Dat hij werd opgehouden gebeurde dat hij al op positie 3 / 4 lag.....dus geen ezcuus.

      Stoffel rijd minder dominant dan de 1e helft van het seizoen en daarbij presteren Lynn en Rossi weer iets beter dan de 1e helft van het seizoen.

      Ik maak mij verder niet druk...Stoffel wordt op zijn panstoffels kampioen dit jaar

      • + 0
      • 11 okt 2015 - 08:06
  • Singer, nu heb ik niet alle races gezien dit seizoen maar toch wel meer dan de helft. En ik moet zeggen dat het rijden bij een ervaren team wel zijn voordeel heeft, vaak de juiste strategie (zoals gisteren na de slechte start).
    Is Stoffel goed? Ja. Is hij een talent? Zeker! Is hij klaar voor de F1? Ja. Is het een schande als hij geen zitje krijgt in de F1 volgend seizoen? Tja, als bijvoorbeeld Frijns die kans ook niet heeft gehad vind ik schande wat overdreven. Gun ik Stoffel een zitje? Ja.

    • + 0
    • 11 okt 2015 - 07:48
  • Cookinho

    Posts: 287

    Waar komen al je Stoffel bashers opeens vandaan? Die hebben niet gekeken zeker? Stoffel kan niet elke wedstrijd winnen.. Slechte start jammer maar dan nog 3de geworden en in de laatste ronde nog even een snelste ronde neerzetten.

    Hij neemt ook helemaal geen risico's omdat hij gewoon constant p3 p4 wilt blijven rijden. Ook in race 2 is hij lekker bezig, zit vast achter auto, maar vanaf dat ruimte heeft is hij by far de snelste.

    • + 0
    • 11 okt 2015 - 09:30
  • sloggerke

    Posts: 646

    Ik heb de race wel gezien.
    Het meest indrukwekkend vond ik dat Stoffel problemen kreeg met de rembalans, nog in extremis kon corrigeren.., en een ronde erna gewoon de snelste raceronde wist te rijden.
    Daar moet je toch vertrouwen voor hebben.

    Mr.Marly heeft anderzijds ook gelijk. Een talent als Stoffel MOET gewoon in de F1 geraken, geld of niet. Maar datzelfde kan je zeggen van Frijns, die er ook niet geraakt is.
    Ach in de F1 zitten al lang niet meer de beste piloten van het moment. Het is wachten op die rijke Arabier die zich even komt amuseren.

    • + 0
    • 11 okt 2015 - 10:04

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Verenigde Staten van Amerika
  • Geb. datum 25 sep 1991 (30)
  • Geb. plaats Auburn, California, Verenigde Staten van Amerika
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar