user icon
user icon

Sophia Flörsch keert met HWA Racelab terug op Macau

  • Gepubliceerd op 01 nov 2019 16:10
  • comments 9
  • Door: Bjorn Smit

Sophia Flörsch zal over twee weken aan de start staan van de bekende Formule 3-race op Macau. Dat doet de Duitse dame met HWA Racelab, dat verder Jake Hughes en Keyvan Andres afvaardigt naar Azië.

Vorig jaar haalde Flörsch het nieuws met haar optreden in Macau, maar dat gebeurde helaas niet door de goede prestaties die ze daar neerzette. Ze werd in een klap wereldwijd bekend door een enorme crash, waarbij ze achterwaarts door de hekken en tegen een stand voor fotografen vloog. Flörsch liep daarbij kwetsuren op aan haar wervelkolom, maar blijvende gevolgen bleven uit.

Flörsch heeft er geen geheim van gemaakt dat ze graag terug zou willen keren in Macau en die kans krijgt ze dus over twee weken. Namens HWA Racelab zal ze de race op het krappe stratencircuit mogen rijden, samen met Andres en Hughes. Laatstgenoemden reden ook namens het team in het nieuwe Formule 3-kampioenschap van dit jaar, evenals Bent Viscaal. Voor de Nederlander is echter geen plek bij het team in Macau.

"Ik verheug me er enorm op om weer in Macau te racen", vertelde Flörsch tegen de website van HWA Racelab. "Vorig jaar reed ik daar voor het eerst en tot mijn ongeval was dit het meest geweldige evenement waarbij ik heb mogen racen. Het circuit is fenomenaal. Daar mogen rijden geeft je zoveel plezier. In een Formule 3-auto is dat echt ongelooflijk en ik reed iedere ronde met een grijns op mijn gezicht."

Voor Flörsch is deelname aan de FIA F3 World Cup een droom die ze verwezenlijkt heeft. "Voor mij was na het ongeluk duidelijk: ik wil terug in de auto en ik wil weer terug naar Macau. Dat het dit jaar al gebeurt, bewijst dat je je dromen kan bereiken, als je er maar in gelooft en als je er hard voor werkt."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Reno

    Posts: 1.572

    Goed zo meiske.

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 16:15
  • GHM65

    Posts: 554

    Heel erg knap...gedaan.

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 17:28
  • Dit is nou een mentaliteit die ik bij veel in de W series niet zie... En dan beoordeel ik ze niet alleen op 1 seizoen W series maar ik kijk wel wat dieper in het verleden. Veel hebben een beetje zo'n Paul di Resta mentaliteit... genoegen nemen met minder en vervolgens accepteren dat je in de vergetelheid beland. Beitske laat zich dan nog echt wel overal zien en probeert evenals Chadwick nog de ladder te beklimmen maar alles daar achter... sja... Paul di Resta mentaliteit zoals ik al zei.

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 18:34
    • StevenQ

      Posts: 6.565

      Di Resta heeft een carrière waar die dames alleen van kunnen dromen, 59 F1 starts, 141 DTM races, 2 deelnames aan Le Mans

      • + 1
      • 1 nov 2019 - 19:32
    • StevenQ... staat natuurlijk in flink contrast met zijn jeugdrivaal Seb Vettel... Le Mans hebben een aantal dames ook al gereden in de GT klasses... DTM.... Ik noem rijden voor Aston Martin wel echt opgeven van je wensen. Belachelijk hoe slecht die auto is. Ik hoop echt dat t volgend jaar een betere auto is maar kiezen voor Aston Martin is als destijds kiezen voor Caterham/ HRT/ Virgin Marrusia in Formule 1

      • + 0
      • 2 nov 2019 - 05:17
  • mordor

    Posts: 1.080

    Mooi meisje

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 18:47
    • Yup. En een hard meisje voor zichzelf ook. Een bijter tot en met.

      • + 0
      • 1 nov 2019 - 19:22
    • Ja dat is echt een warrior die meid.

      • + 0
      • 1 nov 2019 - 20:18
  • Arie54

    Posts: 3.172

    Tering, knap hoor, en veel succes!

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 20:34

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar