user icon


De Vries: "Scheelde weinig of ik had de finish in Hongarije niet gehaald"

  • Gepubliceerd op 14 aug 2019 15:48
  • comments 12
  • Door: Bjorn Smit

Ook voor Nyck de Vries is het nu zomervakantie. Na een succesvolle eerste seizoenshelft leidt hij het Formule 2-kampioenschap, maar volgens de Nederlander scheelde het weinig, of hij had de finish in de hoofdrace in Hongarije niet gehaald.

De Vries eindigde de hoofdrace van de Formule 2 op de Hungaroring als tweede, achter grote concurrent Nicholas Latifi en voor Luca Ghiotto. Hij vertrok de race vanaf pole position na een knappe ronde in de natte kwalificatie, maar wist dat dus niet om te zetten in een zege. Toch was er na afloop van de wedstrijd sprake van opluchting bij De Vries, die stelde dat hij de race door een leeglopende band bijna niet uit kon rijden.

"De start was net goed genoeg om voor Luca en Nicholas te blijven. Luca probeerde me echter in bocht 1 aan te vallen, dus ik moest verdedigen en terwijl ik dat deed, miste ik mijn rempunt een beetje. Daardoor kon Nicholas de bocht beter voorbereiden dan wij en ons met een undercut pakken. Dat is waarom hij mij te grazen nam."

"Het is een lastig circuit om in te halen, maar zodra de verschillen in het leven en de slijtage van de band groter worden, wordt de race normaal gesproken spannender. Het is duidelijk best lastig om in te halen en dat is waarom ik teleurgesteld was na race 1. Ik dacht dat we misschien voor Nicholas hadden kunnen blijven als ik bocht 1 niet verprutste. We hadden echter op de harde band een leeglopende band, dus we hadden eigenlijk geluk dat we de race wisten te eindigen."


Reacties (12)

Login om te reageren
  • Bandenmanagement en Nyck. Het lijkt geen gelukkig huwelijk.

    • + 1
    • 14 aug 2019 - 15:54
    • Arie54

      Posts: 2.079

      'Leeglopende band', wat kan hij daar aan doen? Niets!

      • + 0
      • 14 aug 2019 - 21:40
    • maxiking

      Posts: 94

      @Arie, dan zegt Hika ook niet. Het is algemeen bekend dat Nyck niet goed kan omgaan met zijn banden. Het artikel gaat meer dan over alleen de leeglopende band. Ook hierin komt weer naar voren dat zijn bandenslijtage niet goed was.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 08:22
  • Ramon

    Posts: 265

    Leuke foto boven het artikel.

    • + 0
    • 14 aug 2019 - 21:53
  • Ff een vraagje; Stel hij wint de F2, welk team in de F1 zou hem dan op willen/kunnen pikken? STR? Extra Nederlander in de F1 zou toch ook mooi meegenomen zijn.

    • + 0
    • 14 aug 2019 - 22:16
    • Het doel van red bull racing is exposure van de energie drank. Verstappen bereikt door zijn races veel Nederlanders en dus ook veel exposure binnen Nederland.

      Dat Nick de vries een Nederlander is maakt het voor red bull minder interessant om hem in te laten stappen.

      • + 1
      • 15 aug 2019 - 00:23
    • Begrijp je punt richting STR, een ander team? Doorgaans schuift een F2 kampioen door maar kans lijkt mij klein dat dat aankomend seizoen ook gebeurt.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 00:34
    • snailer

      Posts: 2.342

      De Vries zal voor alles kampioen moeten worden. Eigenlijk zie ik een F1 avontuur niet gebeuren zonder dat.
      De Vries heef op dit moment vooral pech dat er een behoorlijke verzadiging is door het niveau van het huidige veld. De grote oudere rijders zijn dusdanig goed dat ook die blijven. Daarnaast hebben we te maken met Ocon, die een vrijkomend stoeltje gaat bezetten. En we hebben Latifi met voldoende punten en een hele berg geld die naar de geruchten zeggen ook een plek gaat bezetten.
      De Vries is op het moment bezig met zijn derde jaar in F3 en volgens de geleerden is ook dat niet positief. Zelfs al zou hij kampioen worden. Nu zijn de laatste jaren uiteindelijk alle GP2 kampioenen al dan niet tijdelijk in F1 terecht gekomen, maar dat waren allemaal kampioenen na 1 of 2 jaar.

      Toch heeft de Vries juist dit jaar een flink voordeel. Er komt voor het eerst sinds een halve eeuw een GP in Zandvoort. En daar zal het vol oranje fans zijn. En dat gaat dan de wereld over verwacht ik. De Vries zou zomaar opgepikt kunnen worden door een grote sponsor die hem wil helpen een laatste schaars zitje te krijgen. Pay driver dus.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 08:05
    • Nikos

      Posts: 240

      Goede uiteenzetting snailer!

      Ik heb wel eens gehoord dat Frits van Eerd hem gaat helpen de F1 te bereiken mocht hij dit jaar met overmacht kampioen worden. Dan lijkt mij Williams de enige optie maar heeft hij zware competitie van de nr 2 van de F2 Latifi.

      Andere recente verhalen zijn FE rijder of testrijder voor Mercedes.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 08:52
    • John6

      Posts: 2.904

      Ik denk niet 1, McLaren is niet voor niets met hem gestopt, als hij echt zo goed was hadden ze wel het contract verlengd, niet iedereen wil dit horen, maar het is gewoon de waarheid.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 08:54
    • Bedankt voor jullie gedachtes, kan inkomen in het feit dat hij wellicht net niet goed genoeg is voor de F1. Hij zou echt met overnacht kampioen moeten worden zodat men niet on hem heen kan.

      Of Nederlandse sponsoren in willen springen om hem F1 in te helpen dan zou dat via teamgenoot Van Eerd moeten waarschijnlijk. Alle aandacht zal toch bovenal naar Max gaan dus waarom investeren in een 2e Nederlander in een mindere wagen.

      Bedankt voor jullie mening

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 12:38
  • Op dit moment is Nyck een van de ontwikkelingscoureurs van Mercedes, maar of dat hem vooruit gaat helpen? Hij bewijst in ieder geval slim genoeg te zijn om zijn problemen met de banden te counteren want hij pakt veel extra punten met pole posities (4pt waard per keer) of de snelste ronde in de race (2 punten per keer)

    • + 0
    • 15 aug 2019 - 06:38

Gerelateerd nieuws



HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 6 feb 1995 (24)
  • Geb. plaats Sneek, Nederland
  • Gewicht 52 kg
  • Lengte 1,65 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar