user icon

Matsushita wint in Oostenrijk, slecht bandenmanagement Nyck de Vries

  • Gepubliceerd op 29 jun 2019 17:45
  • comments 13
  • Door: Danny Sosef

Nyck de Vries stond op pole position voor de hoofdrace van de Formule 2 in Oostenrijk. De Nederlander had een goede start en reed lange tijd aan de leiding, ook na zijn pitstop bleef de Fries virtueel aan de leiding rijden. Tien rondjes voor het einde van de race kakte het tempo in en kwamen Nobuharu Matsushita en Luca Ghiotto dichterbij. Op het nippertje wist De Vries Anthone Hubert achter zich te houden.

Slecht bandenmanagement Nyck de Vries

De Nederlander wint dus niet maar pakt alsnog het laatste plekje op het podium. Niet voor het eerst kreeg De Vries te maken met slecht bandenmanagement. Tegenover GPToday.net zei hij: "De eerste 15 ronden op de harde band waren best goed en makkelijk maar ik was te gretig om het gat naar de anderen te vergroten. Ik heb te veel van mijn banden gevraagd in het begin van mijn stint, en als je dat gedaan hebt is er geen weg meer terug. Het was erg lastig op het einde. Nu moeten we werken om morgen een goede race te kunnen rijden."

In de stand om het kampioenschap heeft de Nederlander in ieder geval goede zaken gedaan. Hij liep uit op zijn directe concurrenten Latifi, Aitken en Sette Camara.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Heel verstandig van Nyck om het gevecht met Matsushita en Ghiotto uit de weg te gaan. :)

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 18:13
    • StevenQ

      Posts: 7.146

      zijn banden waren op dat moment zoveel slechter dat hij niet anders kon

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 18:26
    • hoogie35

      Posts: 707

      Ik wens Nick het beste, maar nu moet hij het toch eens gaan leren. Hoe kan het nu zijn dat ik dit vanaf mijn bank aan tie komen en het team hem nergens voor waarschuwt, ik vind echt echt simpel. na zoveel jaar in de F2....
      Hij hoefde maar 2 seconden voor te blijven, maar nee....hij wil weer als een idioot 5 tot 10 seconden voorsprong hebben

      • + 1
      • 29 jun 2019 - 19:25
    • hoogie35

      Posts: 707

      had ik al gezegd dat ik het echt slecht van zijn team vind? :-)

      • + 1
      • 29 jun 2019 - 19:27
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.921

      Eens Hoogie35, iets met een ezel en een steen... Ongelofelijk dat Nyck maar niet doorheeft dat je je banden niet in een paar ronden moet oproken.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 19:59
    • StevenQ

      Posts: 7.146

      Slecht van zijn team?

      het is gewoon een terugkerend patroon bij Nyck, bij welk team hij ook rijd

      Hij rijd nu bij het team dat verleden jaar kampioen werd met Russel en verleden jaar reed hij bij het team waarmee Leclerc kampioen was geworden, dus nee, aan het team ligt het niet.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 21:58
    • hoogie35

      Posts: 707

      mijns inziens ligt het wel degelijk ook aan het team, een team moet een rijder, zeker in de klassen voor de F1, meer attenderen op dingen, ze hadden dit ook moeten zien komen en hem iets moeten melden in de trant van: "Nyck, watch your tires"

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 23:55
    • StevenQ

      Posts: 7.146

      Hij rijd nu voor zijn 4e team in 3 jaar, die problemen waren er bij al die 4 teams, zelfs bij teams die het jaar ervoor met een rookie kampioen werden, dus nee, het ligt echt NIET aan de teams, een coureur moet dat ook zelf aanvoelen, zoals Max dat wel heel goed schijnt te doen.

      • + 0
      • 30 jun 2019 - 00:09
  • Nyck mag Sette Camara wel op z'n kleine knietjes danken. Die tikt eerst nb zijn teammate (en mede titelkandidaat) Latifi in de rondte. En door de 5 seconden tijdstraf die hij daarvoor terecht kreeg, kwam Nyck toch nog met veel mazzel op het podium ondanks zijn wederom slechte bandenmanagement.

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 19:05
    • Vrees dat dit een reden gaat zijn dat hij niet in de F1 terecht komt, ondanks een eventuele titel in de F2.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 20:45
    • StevenQ

      Posts: 7.146

      Palmer werd ook kampioen in zijn 3e jaar, ik denkt dat de teams nu wel gewaarschuwd zijn.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 21:59
  • Belachelijk vroeg naar binnen was gewoon vragen om moeilijkheden op/tegen het eind, en ja , dat verraste me dus niks....

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 21:56
    • MosyB

      Posts: 324

      Laat stopprn was ook geen optie. Iedereen die laat stopte die viel buiten de top 10..

      • + 0
      • 30 jun 2019 - 10:44

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar