user icon

Nyck de Vries snelste in vrije training Spa-Francorchamps

  • Gepubliceerd op 24 aug 2018 14:33
  • comments 26
  • Door: Niels Langenberg

Nyck de Vries is goed gestart aan het weekend in België. Hij was de snelste in de vrije training op het circuit van Spa-Francorchamps. Dat was met een minimaal verschil. Sergio Sette Camara was maar een honderdste langzamer. 

De snelste tijd van Nyck de Vries, een 1.58.125, werd al aan het begin van de sessie op de klokken gezet. Lando Norris zat in de eerste vrije training van de Formule 1 nog in de McLaren, maar kon vrijwel meteen in zijn Carlin stappen. De Brit werd 4e op zes tienden van de tijd van de Vries.

Om 16.55 zal de kwalificatie van de Formule 2 plaatsvinden. 

Reacties (26)

Login om te reageren
  • delange

    Posts: 1.112

    oei oei Norris....mag je nu wel naar Mclaren?
    Miss was ie nog wat moe van zijn 26 ronden na het verslaan van Stoffel met de nodige problemen in zijn 13 ronden.
    Netjes van Nick .....stijgen zijn kansen nu? .............
    .........................................................................
    .........................................................................
    .... s.rc.s.m.

    • + 0
    • 24 aug 2018 - 14:38
    • Nick de Vries is duidelijk beter dan Vandoorne, dat is nu onomstotelijk bewezen.

      • + 1
      • 24 aug 2018 - 14:39
    • Joeppp

      Posts: 1.905

      Zijn er eigenlijk naast Stoffel nog belgische talenten die op doornbreken staan? Geen s.rc.s.m

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 14:40
    • delange

      Posts: 1.112

      dat is zo nieuwe bla ........ Nick p1 en Stoffel p20. Je bent een echte kenner.

      @ JOEPPP Is dat nodig dan? Max? :-)
      Ik heb daar geen behoefte aan hoor.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 14:49
    • LANGE,

      Beetje in paniek en bang geworden van norris? ik zie het niet echt als Sarcasme maar meer als een gefrustreerde fan die weet dat het tijd is om Stoffel binnenkort uit te zwaaien.

      • + 1
      • 24 aug 2018 - 14:55
    • Joeppp

      Posts: 1.905

      Max, de deeltijd belg :)

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 14:55
    • StevenQ

      Posts: 5.326

      Vergeet Lance Stroll niet, is ook een halve Belg

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 14:56
    • Box1986

      Posts: 1.662

      @joeppp spijtig genoeg niet meteen in de formule klasses. Wel is er zat talent in de gt-klasses. Waarschijnlijk omdat dit minder duur is en er in België gewoon totaal geen steun is voor jong talent in de kartwereld. Er is er een jongetje die op het moment indruk maakt in de kartwereld maar ik ken zijn vader en die geeft nu al aan dat er snel steun gaat moeten komen anders kan hij het niet verder blijven financieren. Tot nu toe altijd negatieve respons gehad bij de Belgische instanties.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 14:57
    • Joeppp

      Posts: 1.905

      @Box, jammer hoor om te lezen. Belgie heeft toch grote talenten voortgebracht in de F1 met als hoogtepunt Jacky. Thiery Boutsen is ook een legende.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 15:05
    • boutsen een legende?

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 16:09
    • Joeppp

      Posts: 1.905

      Ja Royalere, maar toen was je nog niet geboren.

      • + 1
      • 24 aug 2018 - 16:20
    • delange

      Posts: 1.112

      @ROYALERE jij ziet wel vaker (lees meestal)iets niet als sarcasme als het over Max gaat.
      Mocht Stoffel uitgezwaaid worden ben ik nog steeds fan van hem.....k ben namelijk een ander type supporter dan jij bent.
      Pas maar op dat jij volgend jaar miss wel een Gasly fan bent !!!
      Of dat je wellicht verdwijnt hier als Gasly Max de les leert.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 16:42
    • StevenQ

      Posts: 5.326

      voorlopig moet Gasly eerst maar eens kijken of hij Max bij kan houden

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 17:04
    • Ik begin me serieus af te vragen wat erger is: arrogante Duitsers of gefrustreerde Vlamingen.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 17:08
    • @ STEVENQ

      Als ze daar bij RBR bang voor zijn dan zijn het werkelijk idioten om hem in die wagen te zetten.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 17:44
    • StevenQ

      Posts: 5.326

      Ze hebben al gezegd dat ze hopen dat Gasly halverwege volgend seizoen een volwaardig vervanger van Ricciardo zal zijn, ze verwachten begin van het seizoen dus nog niet dat hij partij zal zijn voor Max.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 18:21
  • Leuk voor Nyck en de vele Hollanders daaro, maar straks en in de races moet het gebeuren natuurlijk.

    • + 1
    • 24 aug 2018 - 14:57
  • Laat Nyck nou maar eens een top weekend hebben, prema lijkt dit seizoen moeite te hebben met de nieuwe bolides, carlin en ART hebben het beter voorelkaar tot nu toe.
    Maar als Prema de vorm terug vind van vorig jaar kan Nyck mooie dingen laten zien.

    • + 0
    • 24 aug 2018 - 15:02
    • StevenQ

      Posts: 5.326

      Prema heeft geen moeite, de coureurs zijn minder dit seizoen

      • + 1
      • 24 aug 2018 - 15:04
    • Sorry StevenQ, je hebt de kwalificatie zeker gemist?
      DeVries was ijzersterk in de featurerace in Hongarije en Prema had de auto en de strategie eindelijk voor elkaar.
      Eerdere races van dit F2 seizoen vrat de prema de banden harder op als de concurrentie zonder sneller te zijn en zakte DeVries vaak vanuit een redelijke positie weg in de races.
      Nyck kan echt wel sturen en Prema kan echt wel een auto prepareren, het moet alleen effe allemaal goed vallen.

      Het is te makkelijk om alleen de poppetjes achter het stuur de schuld te geven, het is een teamsport

      • + 1
      • 24 aug 2018 - 18:32
    • StevenQ

      Posts: 5.326

      Ja, De Vries is DEZE race tot nu toe sterk bezig

      maar hij is niet constant, en dat was hij vorig jaar ook al niet en in de WSR ook niet, dat ligt dus NIET aan Prema

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 19:29
    • StevenQ

      Posts: 5.326

      en die banden is een probleem wat Nyck verleden jaar ook al had en toen reed hij niet bij Prema, dus dat ligt niet aan Prema

      in Hongarije had hij door de regen geen problemen met de banden, dat was zijn geluk, nu nog in een droge race de banden goed houden

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 20:26
    • StevenQ

      Posts: 5.326

      Ik vergat de GP3 nog, ook daar was Nyck alles behalve constant

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 21:08
  • AUDI_F1

    Posts: 1.408

    Op naar het Wilhelmus.

    • + 0
    • 24 aug 2018 - 17:28
  • maxioos

    Posts: 1.663

    Dit was een erg indrukwekkende kwalificatie. 4 tiende is in f2 heel veel.

    • + 0
    • 24 aug 2018 - 17:30
    • Zeker Maxioos, zoals ik eerder postte ik hoop dat Nyck een top weekend heeft.

      Met genoeg punten op zijn licentie maakt ie met dit soort optredens zeker kans op het stoeltje in de STR, Helmut heeft respect voor de moeilijkheidsgraad van Spa en het middenstuk waar Nyck veruit de snelste was zit de huidige bocht der bochten, Pouhon, Blanchimont en Eau Rouge zijn in de huidige formule klasses relatief simpel vergeleken bij de lange snelle doordraaier naar links.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 18:37

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 6 feb 1995 (24)
  • Geb. plaats Sneek, Nederland
  • Gewicht 52 kg
  • Lengte 1,65 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar