user icon

Marokko trekt buidel voor plek op de Formule 1-kalender

  • Gepubliceerd op 13 nov 2013 09:42
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Marokko heeft 600 miljoen dollar over om in de nabije toekomst weer Grands Prix te organiseren. Dat bericht brengt Bild. Het Noord-Afrikaanse land was in 1958 voor het laatst gastheer voor een Formule 1-race, in de buurt van Casablanca. Volgens Bild heeft Bernie Ecclestone nu een lucratieve nieuwe overeenkomst met Marokko gesloten.

De commerciële baas van de Formule 1 was in Abu Dhabi al gezien met de koning van Marokko. Ecclestone onthulde in Londen dat hij een nieuwe contract ter waarde van 600 miljoen had afgerond, maar hij gaf verder geen details prijs. Christian Sylt, een journalist met nauwe contacten met Ecclestone, zegt in Autoweek: "Het meest waarschijnlijke is dat het gaat om een Grand Prix in Marokko."

Ook in Portugal en Rusland circuitnieuws. Estoril heeft van de internationale autosportbond FIA weer de hoogst mogelijke licentie gekregen, een voorwaarde om de Formule 1 te ontvangen, zo stelt Agence France-Presse. In Rusland is men nog niet klaar met de baan in Sotsji, maar Hermann Tilke is alweer op een volgend project gezet. De Duitser heeft de opdracht een Formule 1-circuit in de buurt van Moskou te ontwerpen, aldus persbureau Ria Novosti.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Warlord

    Posts: 2.097

    Waar zijn ze toch allemaal mee bezig. Als het merendeel van deze plannen doorgaan kan het niet anders dat binnen enkele jaren circuits als Spa, Sao Paulo, Montreal, Melbourne en Silverstone plaats moeten maken voor deze \"pay-circuits\".

    Walgelijk trouwens, 600 miljoen om een F1 race te hosten? Zitten we dan meteen weer 10 jaar vast aan een *** baan?

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 09:49
  • jacky

    Posts: 3.224

    misschien is een kamelen race wel aantrekkelijker in marokko voor het publiek dan f1.

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 09:50
  • jacky

    Posts: 3.224

    groot gedeelte van het geld komt uit nederland,wat te bedenken van de kinderbijslag wat daar heen gaat.miljoenen.

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 09:53
    • lars75

      Posts: 8.908

      Al zou het de waarheid zijn, dan nog is dit niet het juiste platform om een dergelijk ongenuanceerde mening te ventileren!

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 10:26
    • Schumi81

      Posts: 621

      +1 voor Jacky haha

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 10:35
    • jacky

      Posts: 3.224

      ok het hoort hier misschien niet thuis daar heb je gelijk lars.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 10:35
    • jacky

      Posts: 3.224

      maar ik wou het wel even aangeven:)

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 10:37
    • Echt zo een voetbal international opmerking, simpele ziel... Verkeerde sport en forum voor je denk ik hier...

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 11:01
  • jacky

    Posts: 3.224

    OT. er is een twitter actie gaande kijk voor belangstelling frijns need racing.

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 10:48
    • Kenney

      Posts: 2.217

      Misschien moet F1Today het woordje \"Frijns\" maar in de filter steken... Moet er over die rijder nu echt in ieder topic gepost worden?

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 13:10
    • Bsafranky

      Posts: 629

      Ik zie niet in waarom niet KENNEY? Het circus is nu immers gaande? Zie het probleem niet. Muis geen scroll-wiel?

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 20:29
  • Ik snap in alle gekkigheid niet dat landen in de rij staan om een GP te mogen organiseren. Kost klauwen met geld (voor vier dagen in het jaar) en je facilliteiten moeten up to date zijn anders gaat Bernie en Co weer eisen \'dat je je ouwe rotzooi\' op moet knappen, waar hij notabene gratis gebruik van maakt...........!

    Lijkt me toch dat passie je enigste drijfveer moet zijn, want winst maak je niet of nauwelijks, aldus deze leek :P

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 12:27
  • Nee he?! Niet alweer zo\'n zandbakrace!!!

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 13:16

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar